اسفندیار دهقان ناصرآبادی

پیگیری و تحقق مطالبات محلی شهرستان مروددشت اندیشه

پیگیری  و تحقق مطالبات محلی شهرستان مروددشت

  بزرگنمایی:

اسفندیار دهقان ناصرآبادی، فعال اجتماعی و دبیر حاما در شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت پیگیری و تحقق مطالبات محلی در راستای بهبود وضعیت جامعه محلی و همین‌طور تأثیر سازنده آن به‌صورت ملی عنوان کرد: در شهرستان مرودشت که در 40 کیلومتری شیراز قرار دارد و از پتانسیل بالای گردشگری و توریسم برخوردار است، برخی از مطالبات به‌وسیله پایش‌هایی که انجام‌ شده به‌دست‌آمده و مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.
دهقان افزود: در شهرستان مرودشت، تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام به‌ویژه احداث ایستگاه راه‌آهن شهر و پیگیری تکمیل طرح جدید آب‌رسانی از سد درودزن به شهر مرودشت و روستاهای بخش مرکزی از مطالبات مطرح و به‌دست‌آمده در این شهرستان است.
وی با تشریح پیگیری‌های انجام‌شده در این خصوص، ابراز کرد: با تحقق هدف مذکور در آب‌رسانی از سد درودزن، جمعیتی 20 هزار نفری و حدود 21 روستا تحت پوشش آب‌رسانی از جمله دو دهستان محمدآباد و دهستان کناره و ... قرار خواهند گرفت.
وی با بیان پیگیری‌هایی که از طریق آقای قاسمی بخشدار مرکزی شهرستان مرودشت انجام گرفته است، ابراز کرد: در اینخصوص 25 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است. هم‌اکنون حدود بیش از سه هفته است که پیمانکار در راستای آب‌رسانی به این روستاها مشغول به حفاری و لوله‌گذاری است.
این فعال اجتماعی با اشاره به وضعیت آب‌رسانی تا زمان اجرای این طرح در روستاهای بخش مرکزی مرودشت، یادآور شد: آب‌رسانی در روستاهای موردنظر توسط چاه‌های حفرشده آبفار در جوار روستا تأمین می‌شد و یک یا دو روستا از این طریق آب شرب مورد نیاز خود را تأمین می‌کردند.
وی ادامه داد: در برخی از مناطق شهرستان به دلیل خشک‌سالی‌های به وقوع پیوسته سطح آب‌های زیرزمینی بسیار پایین رفته است و به‌تناسب شوری آب افزایش پیدا کرده است و این موضوع کیفیت لازم آب را از بین خواهد برد.
دهقان با اشاره به اینکه سد درودزن در 80 کیلومتری مرودشت واقع شده است و جزئی از شهرستان محسوب می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از تأمین آب شیراز که کلان‌شهری با یک میلیون 860 هزار نفر جمیعت است، از محل سددرودزن تهیه می‌شود. وی افزود: انتظار اهالی شهرستان مرودشت بر این بود که در سیر تأمین آب شرب شهروندان،‌ ابتدا با توجه به محل سد، این اتفاق در مرودشت و سپس در کلان‌شهر شیراز بیفتد.
وی با بیان اینکه نماینده سابق مرودشت مهندس برومندی نیز در پیگیری و اختصاص بودجه در این طرح از نقشی مؤثر برخوردار بوده است، گفت: این پروژه عملیاتی شده است و امیدوار هستیم تا پایان دولت شاهد افتتاح این پروژه مهم و حیاتی برای بیش از 20 هزار نفر اهالی در 21 روستای بخش مرکزی مرودشت باشیم.
این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه هر یک از شهروندان و فعالان اجتماعی بایستی پیگیر مطالبات جامعه محلی خود باشند، ابراز کرد: استمرار در این دست پیگیری‌ها می‌تواند وضعیتی مطلوب را برای شهروندان به وجود آورد.
دهقان تأکید کرد: در راستای تحقق مطالبات محلی شهرستان مرودشت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و در این زمینه ارتباط خود را با فرماندار و مدیر آبفار (آب و فاضلاب روستایی) حفظ کرده‌ایم و امید به خداوند که این مهم به سرانجام خواهد رسید.
وی با اشاره به یکی دیگر از مطالبات به‌دست‌آمده در سطح شهرستان مرودشت،‌ خاطرنشان کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام همواره باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه موضوع راه‌آهن و احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرستان مرودشت با توجه به شرایط مهم شهرستان در ارتباط با قابلیت گردشگری که دارای آن است،‌ مد نظر قرارگرفته است. وی در ارتباط با ظرفیت‌های گردشگری که این شهرستان از آن بهره‌مند ‌است، افزود: این شهرستان به حکم وجود آثار تاریخی تخت جمشید از جایگاهی برجسته و خاص برخوردار است.
وی از احداث ایستگاه راه‌آهن که می‌تواند رونق را برای این منطقه به همراه داشته باشد، یاد کرد و ابراز داشت: بر اساس اعلام فرماندار شهرستان مرودشت، بودجه‌ای در این زمینه درنظرگرفته شده است و امید که تا 4 ماه آینده عملیات احداث به نتیجه خواهد رسید.
دهقان با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت از جمعیتی حدود 400 هزار نفری برخوردار است، عنوان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های مختلف گردشگری از جمله تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد و میراث جهانی ثبت‌شده یونسکو است که می‌تواند به‌عنوان یکی از مراکز جذب گردشگر داخلی و خارجی محسوب شود و استقرار ایستگاه راه‌آهن قطعاً پویایی را برای این منطقه به همراه خواهد داشت.
وی ضمن گلایه از اینکه تاکنون وضعیت ساختمان ایستگاه راه‌آهن مرودشت مشخص نشده است،‌ گفت: شایسته نیست که شهروندان برای استفاده از راه‌آهن به چند کانکس مراجعه کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه