حاما و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا گزارش

  بزرگنمایی:
در دور پنجم شوراهای شهر، حزب اراده ملت ایران ۱۰ عضو در شوراهای شهر داشت که سه نفر از ایشان در شهرهای مرکز استان - کرج، شیراز و همدان - بودند. حزب از شش ماه مانده به انتخابات شوراهای ۱۴۰۰ برنامه مشخص و دقیقی را برای حضور قدرتمندانه در انتخابات شوراها طراحی و سپس اجرائی کرد. این متن گزارشی مختصر از شرح حضور حزب اراده ملت ایران در این انتخابات است.

نامزدها
از چندین ماه مانده به انتخابات از اعضا حزب خواسته شد تا آمادگی خود را برای حضور در انتخابات شوراها اعلام نمایند. در پاسخ به این فراخوان 63 نفر از اعضا حزب برای انتخابات ثبت نام کردند. در این بین 4 نفر از اعضا حزب که در دور پنجم در شوراها حضور داشتند بدلایل مختلف تصمیم به عدم ثبت نام گرفتند. اما همه این 63 نفر در گردونه انتخابات نماندند. تعدادی از ایشان تا قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی انصراف دادند و تعدادی نیز مورد بیمهری قرار گرفته و تائید صلاحیت نشدندو نهایتا حزب اراده ملت ایران با 41 نیروی حزبی وارد انتخابات شوراهای شهر و روستا شد. 34 عضو حزبی در انتخابات شهرها (19 رسمی و 15 غیررسمی) و 7 عضو حزبی در انتخابات روستاها (6 رسمی و 1 غیررسمی) کاندید بودند. البته در دو هفته آخر 9 نفر از ایشان انصراف خود را از ادامه رقابتها اعلام کردند. نامزدهای رسمی کسانی بودند که شورای مرکزی حزب ایشان را رسما تائید کرده بود و با صفت حزبی وارد انتخابات شده بودند و نامزدهای غیر رسمی اعضائی از حزب بودند که بدلایل مختلف ترجیح داده بودند بدون وابستگی حزبی خویش و با حمایت غیر مستقیم حزب وارد عرصه انتخابات شوند.
بحث رد صلاحیت ها
از مجموعه اعضا حزب که برای انتخابات ثبت نام نموده بودند صلاحیت 12 نفر تا روز آخر تائید نشد و ایشان از راه یابی به کارزار انتخابات باز ماندند. البته در ابتدا تعداد بیشتری از اعضا رد صلاحیت شده بودند ولی در مراحل بعدی صلاحیت ایشان تائید شد. بر اساس آمار 20 درصد داوطلبین حزب که در بین ایشان از اعضا قدیمی و صاحب منصبان حزبی نیز حضور دارند تائید صلاحیت نشدند. 
ائتلاف ها
از همان ابتدا حزب اعلام کرده بود که در مراکز استان ها در صورتیکه اصلاح طلبان لیست ببندند تمایل به حضور در این لیستها دارد. در شهرهای همدان، گرگان، مشهد، کرج و اهواز جبهه اصلاحات لیست رسمی ارائه نداد و ناگزیر نامزدهای ما نیز به این لیست وارد نشدند. اما در شهرهای اصفهان، تهران و مشهد جبهه اصلاحات لیست رسمی ارائه کرد ولی نامزدهای ما در لیست قرار داده نشدند.
برنامه ها و تبلیغات
حزب با کمک اعضا خود در تعدادی از شهرستانها، برای نامزدهای منتخب خویش برنامه نوشت تا در صورتیکه نامزد ما توانست به شورا راه پیدا کند آنرا بعنوان برنامه کاری خویش اجرائی نماید. در این مورد حزب موفق شد در شش شهر برنامه خود را تدوین و ارائه نماید.
تمام نامزدهای حزبی طی یک دوره چند ماهه تحت آموزش قرار گرفتند و علی رغم شرایط بحرانی کشور از جهت شیوع بیماری کوید 19 بیش از 12 کارگاه آموزشی و توجیحی برای ایشان برگزار گردید
در راستای برنامه های تبلیغی در این انتخابات حزب یک کتاب با عنوان «حزب اراده ملت ایران و شوراها» به چاپ رساند و یک شماره از نشریه رسمی خویش را به بحث انتخابات تخصیص داد.
نتایج
علی رغم تلاشی که ستاد انتخابات حزب و دفاتر شهرستانی انجام دادند نتایج انتخابات فاجعه بار بود. از 19 نامزد رسمی حزب فقط یک نفر در شهری کوچک توانست به شورا راه یابد (منوچهر معصومی در شهر آجین) و در دو شهر دیگر نیز نامزدهای حزبی بعنوان اعضا علی البدل (عسگر عطائی در مشکین شهر و منیر مرتضوی در فرخ شهر) شناخته شدند. از 15 نامزد غیر رسمی حزب نیز یک نفر در شهری کوچک به شورا راه پیدا کرد (حسن حیدری در اشکذر) و دو عضو دیگر حزب بعنوان اعضا علی البدل شناخته شدند (ناصر قیطاسی در کبود راهنگ و جابر فتحی در بیله سوار). البته 4 نفر از اعضا حزب در روستاها توانستند به شوراها راه یابند که از قبل نیز قابل پیش بینی بود.









نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه