جهان در هفته‌ای که گذشت (73) اخبار جهان

جهان در هفته‌ای که گذشت (73)

  بزرگنمایی:
دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین به سمت وزیر امور خارجه انگلیس منصوب شد/ رزمایش مشترک چین و پاکستان در دریای عرب/ شش عضو پ ک ک در عراق کشته شدند/ انهدام یک پناهگاه تروریستی در صلاح الدین/ مجروح شدن ۱۰ اسرائیلی با حمله راکتی حزب الله/ حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه ۴ کشته بر جای گذاشت/ انصراف سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری/ مسکو: اتحادیه اروپا موفق به «بیرون راندن» روسیه از آسیای میانه نخواهد شد/ تماس زلنسکی با ترامپ جهت از سرگیری کمک‌های آمریکا/ اسرائیل یک سامانه پیشرفته پدافند موشکی به عضو جدید ناتو می‌فروشد/ زلنسکی: حمله زمستانی روسیه در راه است/ تلاش اردوغان برای تحقق صلح دائم در خاورمیانه/ طرح اضطراری لبنان برای وقوع جنگ احتمالی/ بن‌سلمان و رئیسی در حاشیه نشست سران کشورهای عربی و اسلامی دیدار کردند/ جایزه شهر اروپایی سال؛ کیفیت زندگی ساکنان در کدام شهر بیشتر است؟/ افزایش درگیری‌ها در جنوب لبنان؛ زرادخانه نظامی حزب‌الله از چه سلاح‌هایی تشکیل شده است؟

دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین به سمت وزیر امور خارجه انگلیس منصوب شد
داونینگ استریت اعلام کرد بدنبال برکناری وزیر کشور انگلیس از سمتش، دیوید کامرون، نخست وزیر سابق، به سمت وزیر امور خارجه منصوب شده است. «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس توسط ریشی سوناک، نخست وزیر، جانشین «سوئلا براورمن» در وزارت کشور می ‌شود. خانم براورمن به‌ دنبال سخنان جنجالی ‌اش درباره راهپیمایی ‌های حامیان فلسطین که آن را «راهپیمایی‌های نفرت» توصیف کرده بود، از کار برکنار شد. اکنون دیوید کامرون در سن 57 سالگی جانشین جیمز کلورلی می ‌شود تا با بازگشتی دوباره به عرصه رسمی سیاست انگلیس سکاندار دستگاه دیپلماسی خارجی کشورش باشد.

رزمایش مشترک چین و پاکستان در دریای عرب
نیرو‌های دریایی چین و پاکستان رزمایش مشترک یک هفته ‌ای را در آب‌ های نزدیک سواحل کراچی در دریای عرب آغاز کرده‌ اند. این رزمایش که شامل عملیات ضد زیردریایی می ‌شود، از روز شنبه در یک پایگاه دریایی در جنوب پاکستان شروع شده و تا 17 نوامبر ادامه خواهد داشت. در جریان این رزمایش، چین و پاکستان برای اولین بار گشت‌ های دریایی مشترک انجام خواهند داد. عملیات نظامی مشترک پکن و اسلام‌ آباد تنها چند روز پس از آن انجام می‌شود که ناوگان دریایی روسیه و میانمار اولین رزمایش مشترک دریایی خود را با هدف آمادگی برای دفع حملات در دریای آندامان در شمال شرقی اقیانوس هند انجام دادند. با عمیق ‌تر شدن روابط امنیتی میان چین و پاکستان از یک سو و روسیه و میانمار از سوی دیگر، مقامات ارشد آمریکایی شامل آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده روز 10 نوامبر در دهلی نو درباره تامین امنیت در اقیانوس هند و آرام به گفتگوهای نظامی و دفاعی پرداختند.

شش عضو پ ک ک در عراق کشته شدند
وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن 6 عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق خبر داد. به گزارش «آناتولی» در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این 6 نفر در حمله هوایی به منطقه هاکورک از پای درآمدند. در این بیانیه تاکید شده که ارتش ترکیه به عملیات های خود علیه تروریست ها تا نابودی آنان ادامه می دهد. گفتنی است ترکیه سال هاست که به بهانه مبارزه با گروه پ.ک.ک عملیاتی را در عراق و سوریه اجرا می کند. عراق بارها نسبت به نقض حاکمیت خود توسط ترکیه اعتراض کرده است.

انهدام یک پناهگاه تروریستی در صلاح الدین
یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از انهدام یک پناهگاه تروریستی و به هلاکت رساندن دو تروریست در صلاح الدین خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که هواپیمایی ارتش، اقدام به عملیات شناسایی مسلحانه، بررسی و بازرسی در وادی العبره در صلاح الدین کردند. رسول افزود که در این عملیات یک پناهگاه داعش منهدم و دو تروریست کشته شدند. پیش از این نیز فرماندهی عملیات مشترک عراق از انهدام یک هسته تروریستی در شمال وادی ثرثار خبر داده بود. نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

مجروح شدن 10 اسرائیلی با حمله راکتی حزب الله
سازمان ستاره داوود سرخ (اورژانس اسرائیل) اعلام کرد که در پی سقوط راکت در منطقه الجلیل الاعلی در نزدیکی مرزهای لبنان، 10 اسرائیلی مجروح شدند. به گزارش آناتولی، این سازمان اعلام کرد که امدادگران 10 مجروح که با ترکش از ناحیه سر مجروح شده بودند را به بیمارستان منتقل کردند. پیش از این، آژیرهای خطر در منطقه الجلیل الاعلی به صدا در آمده بود. ارتش اسرائیل پیش تر اعلام کرده بود که هفت سرباز در پی سقوط خمپاره در منطقه مناره در نزدیک مرزهای لبنان مجروح شده بودند.

حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه 4 کشته بر جای گذاشت
به گزارش المیادین، حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» در شرق سوریه چهار کشته بر جای گذاشت. این منطقه با استفاده از  موشک ‌های گراد هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، پایگاه نظامیان آمریکایی هدف 15 راکت قرار گرفته است. برخی منابع ناشناس اعلام کرده ‌اند که این حمله در پاسخ به تجاوز آمریکا به شهرهای المیادین و البوکمال در شرق سوریه صورت گرفته است.

انصراف سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش سی ‌ان ‌ان، «تیم اسکات»، سناتور جمهوری ‌خواه کارولینای جنوبی، انصراف خود را از رقابت ‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا اعلام کرد. اسکات در شبکه فاکس نیوز گفت: «من امروز آمریکا را بیشتر از آن چیزی که در 22 مه دوست داشتم، دوست دارم، اما وقتی به آیووا برگردم، دیگر نامزد ریاست جمهوری نخواهم شد.» انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا برای نوامبر 2024 برنامه ریزی شده است.

مسکو: اتحادیه اروپا موفق به «بیرون راندن» روسیه از آسیای میانه نخواهد شد
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که اتحادیه اروپا در تلاش است تا کشورش را از آسیای مرکزی بیرون براند، اما به گفته وی «موفق نخواهد شد.» این اظهارات در پی سفر اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به چند کشور منطقه آسیای مرکزی بیان شده است. لاوروف در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه که بخش ‌هایی از آن توسط پاول زاروبین، روزنامه ‌نگار روس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «اتحادیه اروپا قصد خود را برای محدود کردن ما از هر طریق ممکن و بیرون راندن از آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی پنهان نمی کند.» سرگئی لاوروف پس از طرح این ادعا یاد آور شد: «این تلاش به نتیجه نخواهد رسید.» وی سپس تاکید می‌ کند که «روسیه (در این مناطق) ناپدید نخواهد شد.» وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سخنان اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که تاکید قزاقستان بر امتناع از هرگونه «تبعیت محض» به ویژه در ارتباط با روسیه را به رخ کشیده بود، این اظهارات را از لحاظ زبان دیپلماتیک «بسیار وقیحانه» ارزیابی کرد.
رئیس جمهوری فرانسه اوایل ماه جاری میلادی از قزاقستان و ازبکستان، دو جمهوری شوروی سابق در آسیای مرکزی، منطقه‌ ای که پاریس قصد تقویت حضور در آن را دارد، بازدید کرد. آسیای مرکزی، منطقه ‌ای که مدت ‌ها حوزه قلمرو نفوذ روسیه بوده، اکنون هم زمان با معطوف شدن کلیه توجهات و تلاش ‌های مسکو به مدیریت جنگ اوکراین و پیش ‌برد تهاجم نظامی به همسایه غربی، در کانون توجه قدرت‌ های بزرگ قرار گرفته است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز با اطلاع از این رویکرد اروپا هفته گذشته از قزاقستان دیدن کرد و این کشور را «نزدیک ترین متحد خود» خواند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفته است که غرب در حال توسعه روابط خود با برخی کشورها به منظور مقابله با نفوذ مسکو است. او همچنین در پاسخ به سؤالات پاول زاروبین گفت: «تلاش کشورهای غربی برای پیدا کردن دوست لزوما در جهت منافع آنها نیست بلکه سعی می کنند با دور نگه داشتن روسیه از مناطقی خاص، دوست پیدا کنند.» پسکوف قزاقستان را متحد استراتژیک روسیه خواند و تاکید کرد «حجم گردش تجاری، سرمایه گذاری های متقابل و تعامل فرهنگی» میان دو کشور در حال رشد است و «ما برای این روابط ارزش قائل هستیم.» سخنگوی کرملین با تاکید بر توسعه روابط با قزاقستان گفت: این روابط مبتنی بر احترام متقابل، منفعت متقابل و اتحاد واقعی است که در آن هیچ طرف چیزی را به طرف مقابل تحمیل یا دیکته نمی کند. این چیزی است که ما از آن دفاع می کنیم.»
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی که قزاقستان را «حیات خلوت» روسیه خوانده‌اند، گفت که در آنجا (غرب) رهبران هم به خود اجازه می دهند اظهارات نسبتاً احمقانه داشته باشند.»

تماس زلنسکی با ترامپ جهت از سرگیری کمک‌های آمریکا
به گزارش اسپوتنیک،‌ یک روزنامه اوکراینی گزارش داد که «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌ جمهور اوکراین به دنبال تماس با «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا برای مذاکره با او است. این روزنامه نوشت: «ترامپ اکنون عملا بر مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا که از تخصیص بودجه به اوکراین جلوگیری می ‌کند، تسلط دارد و کی ‌یف نیز این موضوع را درک کرده و به همین دلیل تلاش می ‌کند گفت و گوی مستقیم بین ترامپ و زلنسکی را سازماندهی کند.» پیش از این رهبر اوکراین از دونالد ترامپ برای سفر به کشورش دعوت کرده بود اما او این دعوت را نپذیرفت.

اسرائیل یک سامانه پیشرفته پدافند موشکی به عضو جدید ناتو می‌فروشد
وزارت دفاع اسرائیل از امضای قرارداد فروش سامانه دفاع ضد موشکی «فلاخن داوود» به فنلاند، عضو جدید ناتو و همسایه روسیه، خبر داد. مسئولان وزارت دفاع اسرائیل قرارداد فروش این سامانه را «تاریخی» خواندند و مبلغ آن را معادل 317 میلیون یورو اعلام کردند. در بیانیه ‌ای مطبوعاتی که این وزارتخانه منتشر کرد، آمده است: «فلاخن داوود یکی از سامانه های پیشرو در جهان است که می ‌تواند تهدیدات پیشرفته را به خصوص از جانب موشک ‌های بالستیک، موشک‌های کروز، هواپیما و پهپادها رهگیری کند. فنلاند که ماه آوریل گذشته پس از پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی به عنوان سی و یکمین عضو ناتو شناخته شد، اعلام کرده است که تمایل دارد به این سیستم دفاعی پیشرفته مجهز شود. به گزارش فرانس ‌پرس، تهاجم نظامی روسیه به اوکراین امنیت اروپا را متزلزل کرده و این کشور شمال اروپا را که 1300 کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد، وادار ساخته تا به چتر حمایتی ناتو بپیوندند. سامانه پدافند موشکی «فلاخن داوود» قادر است راکت ‌ها و موشک ‌ها را در فاصله 40 تا 300 کیلومتری رهگیری کند. این سامانه پدافندی و ضد موشک ‌های بالستیک که قرار است به تامین امنیت آسمان اروپا کمک کند سال 2025 تحویل کشور آلمان خواهد شد. صادرات تسلیحات اسرائیل در سال 2022 به رکورد 12.5 میلیارد دلار (11.5 میلیارد یورو) رسید که در مقایسه با سال 2019 نزدیک به 5 میلیارد دلار افزایش داشته است.

زلنسکی: حمله زمستانی روسیه در راه است
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید با نزدیک شدن فصل زمستان احتمال انجام موج جدید حملات روسیه به زیرساخت‌ های این کشور وجود دارد و به سربازان و مردم خود هشدار داد که آماده چنین وضعیتی باشند. زلنسکی که در یک سخنرانی ویدیویی شبانه این اظهارات را مطرح می‌ کرد اضافه کرد: سربازان اوکراینی در جبهه شرقی جنگ در حال پیشرفت هستند. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «ما تقریبا نیمی از ماه نوامبر را پشت سر گذاشته ‌ایم و باید برای این واقعیت آماده باشیم که دشمن ممکن است تعداد حملات پهپادی و یا موشکی خود به زیرساخت‌های ما را افزایش دهد.» در همین راستا یک سخنگوی ارتش اوکراین نیز اعلام کرد که حملات روسیه به شهر تخریب شده آودیوکا در شرق اوکراین کاهش یافته اما در عین حال انتظار می ‌رود که مسکو بار دیگر در روزهای آینده این حملات را افزایش دهد. از سوی دیگر اداره اطلاعات نظامی اوکراین هم اعلام کرد که انفجاری در شهر ملیتوپول در جنوب این کشور که تحت اشغال روسیه قرار دارد به کشته شدن دست ‌کم سه نظامی روسیه منجر شده است. زلنسکی در بخش دیگری از سخنرانی خود همچنین گفت: «روسیه در حال آماده شدن است و ما در اینجا باید تمام توجهات خود را روی دفاع متمرکز کنیم. ما باید در پاسخ به تروریست‌ها هر کاری را که می‌توان برای پشت سر گذاشتن زمستان و بهبود قابلیت‌های سربازان خود انجام داد در دستور کار قرار دهیم.»

تلاش اردوغان برای تحقق صلح دائم در خاورمیانه
 رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با ولیعهد عربستان و رئیس جمهور مصر جداگانه دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان» در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تحولات جنگ در نوار غزه را بررسی و تأکید کرد که لازم است با اقدامات اسرائیل علیه غیر نظامیان در غزه در چارچوب قانونی برخورد شود. وی با تأکید بر اینکه ترکیه تحرکات دیپلماتیک گسترده‌ ای برای تحقق صلح دائم در فلسطین دارد گفت که کشورش آماده ارسال کمک‌های درمانی و انسانی به غزه است. اردوغان در دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز حملات اسرائیل به غزه و اقدامات لازم برای تضمین آتش ‌بس را بررسی و تأکید کرد که حملات اسرائیل به سطح کشتار دسته‌ جمعی رسیده است. وی گفت که لازم است جهان اسلام به صورت یکپارچه برای پایان دادن به این کشتار و تضمین صلح در منطقه تلاش کند.

طرح اضطراری لبنان برای وقوع جنگ احتمالی
نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان روز یکشنبه گفت که حزب الله ملی گرایانه رفتار می کند و من از خردمندی این حزب اطمینان دارم. به گزارش «الجزیره» میقاتی افزود: طرفدار جنگ نیستیم و هیچ اقدامی برای شعله ور شدن بیشتر جنگ در منطقه انجام نمی دهیم. لبنان پایبند به قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل بوده و به آن تاکید دارد. وی افزود: هشدارهایی وجود دارد و امیدواریم ارتباطات به آتش بس در جنوب لبنان بیانجامد. آنچه برای من مهم است این است که لبنان به دور از جنگ باقی بماند. ما پیوسته خواهان ثباتیم. نخست وزیر لبنان در اظهاراتش خواستار آتش بس در غزه در سریع ترین زمان ممکن شده و ادامه داد: ما خویشتن داری می کنیم و اسرائیل نیز باید اقدمات تحریک آمیز مداوم خود در جنوب لبنان را متوقف کند. وی گفت: طرحی اضطراری برای 3 ماه آینده در صورت وقوع هرگونه جنگی در لبنان آماده کرده ایم. میقاتی تصریح کرد: به هیچ وجه ادامه خونریزی در غزه جایز نیست. هیچکس نمی تواند کشتارهایی که در غزه رخ می دهد را تحمل کند. وی بیان داشت: نتایج اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی (که روز گذشته در ریاض برگزار شد) بسیار بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتم و امیدوارم تصمیمات این اجلاس بی تاثیر نماند.نخست وزیر لبنان همچنین گفت: از کشورهای عربی به ویژه کشورهایی که با اسرائیل رابطه دارند می خواهم برای توقف اقدامات تحریک آمیز در جنوب لبنان فشار آورند.

بن‌سلمان و رئیسی در حاشیه نشست سران کشورهای عربی و اسلامی دیدار کردند
ولیعهد عربستان و رئیس جمهوری ایران روز شنبه در حاشیه نشست مشترک سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض  دیدار و گفتگو کردند.
خبرگزاری‌های رسمی ایران و عربستان با انتشار عکس‌هایی از این دیدار به پوشش خبری این رویداد پرداختند و خبرگزاری‌های بین‌المللی نیز آنرا در کانون توجه خود قرار دادند.
در گزارش فرانس‌پرس آمده است که این نخستین دیدار میان رهبران دو کشور پس از احیای روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با ایران در ماه مارس گذشته تحت میانجی‌گیری چین محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، ابراهیم رئیسی پس از این دیدار در جریان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که به میزبانی عربستان برگزار شد 10 راهکار فوری را در ارتباط با جنگ غزه مطرح کرد که قطع هرگونه ارتباط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل از سوی کشورهای اسلامی، تشکیل یک دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران اسرائیل و آمریکا، تأسیس یک صندوق ویژه برای بازسازی فوری غزه با تقبل کشورهای اسلامی و درخواست از کشورهای اسلامی برای قرار دادن ارتش اسرائیل در فهرست «سازمان‌های تروریستی» خود از جمله مهم‌ترین آنها بود.

جایزه شهر اروپایی سال؛ کیفیت زندگی ساکنان در کدام شهر بیشتر است؟
جایزه شهر اروپایی سال یک جایزه حرفه‌ای بین‌المللی است که براساس طرح شهری، تفاوت‌ها در واحدهای مسکونی و ارتباط بین محله‌های مختلف شهر اهداء می‌شود. کیفیت توسعه شهری، مدیریت شهری و میزان پایدار بودن توسعه شهری برای اهدای این جایزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
آکادمی زندگی شهری اعلام کرد که شهر آمرسفورت در هلند به عنوان شهر اروپایی سال انتخاب شده است.
هیات داوران این آکادمی در لندن از کیفیت زندگی، پشرو بودن آمرسفورت در زمینه برنامه‌ریزی شهری و نوگرایی در عین حفظ هویت و میراث شهر ستایش کرده‌اند. 
جایزه شهر اروپایی سال یک جایزه حرفه‌ای بین‌المللی است که براساس طرح شهری، تفاوت‌ها در واحدهای مسکونی و ارتباط بین محله‌های مختلف شهر اهداء می‌شود. کیفیت توسعه شهری، مدیریت شهری و میزان پایدار بودن توسعه شهری برای اهدای این جایزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

افزایش درگیری‌ها در جنوب لبنان؛ زرادخانه نظامی حزب‌الله از چه سلاح‌هایی تشکیل شده است؟
افزایش درگیری‌ها در جنوب لبنان؛ زرادخانه نظامی حزب‌الله از چه سلاح‌هایی تشکیل شده است؟رهبر حزب‌الله لبنان روز شنبه در دومین سخنرانی خود پس از آغاز جنگ غزه از سلاح‌های جدید به کار گرفته شده در حملات روزانه شبه نظامیان شیعی علیه اسرائیل خبر داد. تبادل آتش بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل در منطقه مرزی بین دو کشور همانطور که حسن نصرالله در سخنرانی قبلی خود به آن اشاره کرده بود، تقریبا از زمان آغاز جنگ و فردای حمله خونین هفت اکتبر حماس به خاک اسرائیل به صورت روزانه وجود داشته است. حسن نصرالله روز شنبه همچنین یادآور شد که حزب‌الله در پاسخ به کشته شدن چند غیرنظامی در حمله 5 نوامبر اسرائیل به جنوب لبنان از موشک‌های کاتیوشا برای بمباران عمق خاک اسرائیل استفاده کرده است. زرادخانه حزب‌الله همچنین از موشک‌های هدایت شونده تشکیل شده که از زمان شروع جنگ غزه در هفت اکتبر علیه اسرائیل به کار گرفته شده است.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه