آموزش طبیعت گزارش

آموزش طبیعت

  بزرگنمایی:
این تعاریف ر ا شنیده اید؟! پس از گذراندن مدتی در طبیعت، در یک پارک شهری یا بیابان، احساس آرامش می کنم. از نظر روحی و جسمی انگار جوانتر شده ام و آماده برای کار و فعالیت هستم آیا تا به حال این احساس را تجربه کرده اید؟

فاطمه امامی

این تعاریف ر ا شنیده اید؟! پس از گذراندن مدتی در طبیعت، در یک پارک شهری یا بیابان، احساس آرامش می کنم. از نظر روحی و جسمی انگار جوانتر شده ام و آماده برای کار و فعالیت هستم آیا تا به حال این احساس را تجربه کرده اید؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد دوست دارند وقت خود را در طبیعت بگذرانند.
 تجربیات طبیعت می تواند آموزشی، شادی آور، آرامش بخش و اجتماعی باشد.
 مشاهده غروب زیبا، تماشای پرندگان، قدم زدن با خانواده در مسیر طبیعت یا همراه شدن با کودکان در یک باغ...
 ما اغلب ارزش چنین رویدادهایی را برای خود دست کم می گیریم سلامت جسمی و روحی!
تقریباً در همه جا می توان طبیعت را تجربه کرد. در مناطق روستایی یا بیابانی، یا حتی می توانید با خانواده خود به مناطق حفاظت شده طبیعی، کوه ها، پارک های ملی یا سواحل دریا بروید. 
 مناطق شهری نیز طبیعت زیادی را ارائه می دهند: در پارک ها، باغ های گیاه شناسی، حیاط خلوت، گلخانه ها، و پشت بام های سبز در شهرهای بزرگ، گاهی حتی یک درخت بیرون از پنجره شما، یا یک گیاه در آپارتمان شما به عنوان طبیعت به حساب می آید.
متاسفانه کودکان و بزرگسالان زمان کمتری را در طبیعت می گذرانند. ما  به دلیل مشغله های زیاد، سبک زندگی شهری،  متاسفانه از طبیعت جدا می شویم، نگرانی های ایمنی و عدم درک مزایای حاصل از تجربیات طبیعت، ما را از طبیعت دور کرده است. علاوه بر این، وقت آزاد ما به راحتی توسط اینترنت، دستگاه های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی مصرف می گردد  رسانه ها با این حال، به عنوان یک مربی، معلم،  فعال اجتماعی یا حتی والدین، می توانند در ارتباط با طبیعت مردم مؤثر باشند و مزایای آن را از طریق آموزش طبیعت به اشتراک بگذارنند.
ابتدا بایدآموزش طبیعت را تعریف کرد. آموزش طبیعت هر فعالیتی است که باعث اتصال دوباره افراد با طبیعت می گردد. و در نتیجه مزایای ذهنی، جسمی و دیگر را برای افراد  جوامع ارائه می دهند.
آموزش طبیعت تاریخ جذابی دارد. که نظر چند نفر از کارشناسان را بررسی می کنیم. و سپس می خواهیم به این نتیجه برسیم که چگونه شما می توانید آموزش طبیعت را برای خدمت به نیازهای جامعه خود تطبیق دهید.
در اوایل دهه 1900، آنا بوتسفورد کامستاک، استاد دانشگاه کرنل، مشاهده کرد. که هر چه بیشتر و بیشتر مردم به شهرها نقل مکان کردند، ارتباط کودکان از مزارع و طبیعت  قطع شد و باعث از دست دادن دانش مهم در مورد جهان طبیعی گردید. برای حل این مشکل، او ایده "مطالعه طبیعت"و مشاهده گیاهان، حیوانات و اکوسیستم ها را برای به دست آوردن دانش عملی و علمی در مورد دنیای اطراف ارائه کرد.

آنا بوتسفورد کامستاک نیز این تشخیص را داد که علاوه بر یادگیری علم، تجربیات طبیعت می تواند به افراد کمک کند تا درک زیبایی شناختی خود را از طبیعت توسعه دهند، و اینکه معلمان از تجربیات خارج از منزل برای بهبود  تنش های روحی و جسمی  بین دانش آموزان می تواننداستفاده کنند. 

اما چیزی در چنین یادگیری عملی گم شده بود. مشاهده تخریب سیستم های طبیعی، آلدو لئوپولد ایده هایی را در مورد نحوه رفتار ما با انسان های دیگر گسترش داد 
رابطه ما با زمین را که او آن را «اخلاق زمین» نامید، در بر می گیرد. در کتاب خود "یک شن سالنامه شهرستان،” لئوپولد پیشنهاد کرد که اخلاق زمین به خاک، آب، گیاهان و حیوانات به عنوان بخشی از جامعه ما ایده های او در مورد یک رابطه مسئولانه بین مردم و زمین تأثیر زیادی بر محیط بانان و مربیان داشته است.

علیرغم تأثیر لئوپولد، مشکلات زیست محیطی همچنان ایالات متحده را آزار می دهد. سپس ریچل کارسون «بهار خاموش» را نوشت و توجه را به آلودگی آفت‌کش‌ها جلب کرد. که ریچل کارسون همچنین "حس شگفتی" را در مورد شادی نوشته است. در آشنایی کودک، با طبیعت او والدین را تشویق کرد تا به فرزندان خود در کشف طبیعت زیبا و شکننده با تاکید بر جنبه های عاطفی آموزش طبیعت کمک کنند. ریچل کارسون نوشت: «لذّت ماندگار، تماس با جهان طبیعی است که برای دانشمندان محفوظ است، اما برای هر کسی که در طبیعت قرار گیرد تأثیر زمین، دریا و آسمان و زندگی شگفت انگیز آنها غیر قابل انکار است.
جوزف کورنل، مربی طبیعت آمریکایی،  می نویسد: "به اشتراک گذاری طبیعت با کودکان" برای ترویج آموزش طبیعت، سلامت، و همدلی برای موجودات زنده از طریق بازی های تفسیری و بازی های مبتنی بر طبیعت تأثیر گذار می باشد.
اما این سوال که آیا مردم نیاز ذاتی به گذراندن وقت در طبیعت دارند یا خیر؟مطرح بود که همچنان حل نشده بود. سپس، در دهه 1980، پروفسور هاروارد E.O. استاد ویلسون و ییل استیون کلرت "فرضیه بیوفیلی" را مطرح کردند. بر اساس این فرضیه، مردم نیاز ذاتی به وابستگی به طبیعت دارند. کلرت نوشت: «زندگی انسان با گسترده ترین وابستگی آن به جهان طبیعی غنی شده است، و در وجود ما زمانی احساس رضایت و شادی ایجاد می شود که با طبیعت روابط عمیقی داشته باشیم.
در سال 2005، روزنامه‌نگار ریچارد لوو تحقیقات زیادی را در مورد فواید گذراندن زمان در طبیعت و هشدار در مورد کاهش فرصت های تماس با طبیعت در کتاب محبوب خود "آخرین فرزند در جنگل" انجام داد.
 امروزه آموزش طبیعت در شهرها و مناطق روستایی در حال یافتن اشکال جدیدی است. بنا بر مطالعات انجام گرفته آموزش طبیعت می تواند باعث تقویت جسمی، شناختی و عاطفی و سلامتی گردد.  که می توانیم  روش های جدید و خلاقانه ایی برای ارتباط با طبیعت زیبا برای دانش آموزان و خانواده ها و والدین ایجاد کنیم.

منبع: گروه محیط زیست دانشگاه 
کرنل نیویورک



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

ضرورت حکمرانی حزبی در اینجا و اکنون کشور

طبقات ناراضی در جدال با سرمایه‌داری

گرجستان در تقاطع بحران‌ها؛ انتخابات شهرداری و اعتراضات خیابانی

انقلاب وسطی (وسطا) پیش‌درآمد

از برجام تا بازگشت تحریم‌ها؛ روایت ناتمام دیپلماسی و منطق قدرت

مکانیسم ماشه: «مرگ تدریجی امید در پازلی از تحریم و بحران»

استراتژی ایران در شرق: موازنه قدرت یا طراحی نظم منطقه‌ای؟

توصیه نامه سیاسی

معرفی کلی مدل اقتصادی سوئد:

جین گودال تولد و دوران کودکی

جاماندگی

ریشه‌ها و ورود گوجه‌فرنگی به ایران

زنان غیرنظامی در غزه: بار سنگین جنگ بر دوش بی‌صدایان

من پاییز سرد می‌خواهم

فشار اقتصادی و بحران خاموش خودکشی

سالاد کاهو

تا می‌توانی بنویس

کتاب نهنگ که بیشتر می‎خواست

جهان در هفته ای که گذشت (99)

ارسال کتاب «پلنوم چهارم حزب اراده ملت ایران» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتصاب مدیر جدید پژوهشسرای ملاصدرا زنجان

برگزاری پلنوم چهارم حزب اراده ملت ایران پیش از کنگره سراسری یازدهم

برگزاری نشست اصلاح‌طلبان نیشابور برای انتخابات شورای شهر

نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان نیشابور با موضوع «برای انتخابات شوراها چه باید کرد؟»

تشکیل نخستین نشست کارگروه تدوین برنامه استراتژیک «حاما»

چپول

تحلیل راهبردی ISTAR و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران

سبقت تورم از افزایش حقوق چگونه قابل مدیریت است؟

ضرورت پرداختن به جامعه‌شناسی زبان

توصیه ضدترور برای نیروهای امنیتی

سازمان‌های مردم‌نهاد و تعهد سازمانی

نواختن سرنا از سر گشاد آن

کهن الگوی زن- قهرمان در افسانه های ایرانی

جهان در هفته ای که گذشت(98)

معرفی کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه‌ای چاپ دوم - به ضمیمه سه مقاله در باب دروغ، عقلانی زیستن و فضائل اخلاقی

راهی که به فردا نمی‌رسد

جنگ و سیاست، رکود اقتصادی روسیه در سایه بحران‌های طولانی

سه عنوان تازه از انتشارات حزب اراده ملت ایران

«مدرسه حزبی 2»؛ پاییز آموزش، دیپلماسی و اندیشه در افق سیاست ایران

آغاز «سه‌شنبه‌های گفت‌وگو» به صورت مجازی با حضور دکتر بیژن عبدالکریمی

زن و محیط‌زیست در آیینه‌ آثار بهرام بیضایی

همه چیز رو به زوال است

معرفی کتاب «بچه‌های راه‌آهن»

پیشگام جنبش محیط‌زیستی جهان

بازتعریف عدالت و هویت در دنیای معاصر

تاریخ در آیینه، آزمونِ امروز

حضور هنرمندان جهان در کنسرت خیریه «با هم برای فلسطین»

همه چیز برای آنهاست

دریچه‌ای دیگر، برای نگریستن!

برگزاری پلنوم چهارم حزب پیش از کنگره سراسری یازدهم