آخرین مطالب

آموزش طبیعت گزارش

آموزش طبیعت

  بزرگنمایی:
این تعاریف ر ا شنیده اید؟! پس از گذراندن مدتی در طبیعت، در یک پارک شهری یا بیابان، احساس آرامش می کنم. از نظر روحی و جسمی انگار جوانتر شده ام و آماده برای کار و فعالیت هستم آیا تا به حال این احساس را تجربه کرده اید؟

فاطمه امامی

این تعاریف ر ا شنیده اید؟! پس از گذراندن مدتی در طبیعت، در یک پارک شهری یا بیابان، احساس آرامش می کنم. از نظر روحی و جسمی انگار جوانتر شده ام و آماده برای کار و فعالیت هستم آیا تا به حال این احساس را تجربه کرده اید؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد دوست دارند وقت خود را در طبیعت بگذرانند.
 تجربیات طبیعت می تواند آموزشی، شادی آور، آرامش بخش و اجتماعی باشد.
 مشاهده غروب زیبا، تماشای پرندگان، قدم زدن با خانواده در مسیر طبیعت یا همراه شدن با کودکان در یک باغ...
 ما اغلب ارزش چنین رویدادهایی را برای خود دست کم می گیریم سلامت جسمی و روحی!
تقریباً در همه جا می توان طبیعت را تجربه کرد. در مناطق روستایی یا بیابانی، یا حتی می توانید با خانواده خود به مناطق حفاظت شده طبیعی، کوه ها، پارک های ملی یا سواحل دریا بروید. 
 مناطق شهری نیز طبیعت زیادی را ارائه می دهند: در پارک ها، باغ های گیاه شناسی، حیاط خلوت، گلخانه ها، و پشت بام های سبز در شهرهای بزرگ، گاهی حتی یک درخت بیرون از پنجره شما، یا یک گیاه در آپارتمان شما به عنوان طبیعت به حساب می آید.
متاسفانه کودکان و بزرگسالان زمان کمتری را در طبیعت می گذرانند. ما  به دلیل مشغله های زیاد، سبک زندگی شهری،  متاسفانه از طبیعت جدا می شویم، نگرانی های ایمنی و عدم درک مزایای حاصل از تجربیات طبیعت، ما را از طبیعت دور کرده است. علاوه بر این، وقت آزاد ما به راحتی توسط اینترنت، دستگاه های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی مصرف می گردد  رسانه ها با این حال، به عنوان یک مربی، معلم،  فعال اجتماعی یا حتی والدین، می توانند در ارتباط با طبیعت مردم مؤثر باشند و مزایای آن را از طریق آموزش طبیعت به اشتراک بگذارنند.
ابتدا بایدآموزش طبیعت را تعریف کرد. آموزش طبیعت هر فعالیتی است که باعث اتصال دوباره افراد با طبیعت می گردد. و در نتیجه مزایای ذهنی، جسمی و دیگر را برای افراد  جوامع ارائه می دهند.
آموزش طبیعت تاریخ جذابی دارد. که نظر چند نفر از کارشناسان را بررسی می کنیم. و سپس می خواهیم به این نتیجه برسیم که چگونه شما می توانید آموزش طبیعت را برای خدمت به نیازهای جامعه خود تطبیق دهید.
در اوایل دهه 1900، آنا بوتسفورد کامستاک، استاد دانشگاه کرنل، مشاهده کرد. که هر چه بیشتر و بیشتر مردم به شهرها نقل مکان کردند، ارتباط کودکان از مزارع و طبیعت  قطع شد و باعث از دست دادن دانش مهم در مورد جهان طبیعی گردید. برای حل این مشکل، او ایده "مطالعه طبیعت"و مشاهده گیاهان، حیوانات و اکوسیستم ها را برای به دست آوردن دانش عملی و علمی در مورد دنیای اطراف ارائه کرد.

آنا بوتسفورد کامستاک نیز این تشخیص را داد که علاوه بر یادگیری علم، تجربیات طبیعت می تواند به افراد کمک کند تا درک زیبایی شناختی خود را از طبیعت توسعه دهند، و اینکه معلمان از تجربیات خارج از منزل برای بهبود  تنش های روحی و جسمی  بین دانش آموزان می تواننداستفاده کنند. 

اما چیزی در چنین یادگیری عملی گم شده بود. مشاهده تخریب سیستم های طبیعی، آلدو لئوپولد ایده هایی را در مورد نحوه رفتار ما با انسان های دیگر گسترش داد 
رابطه ما با زمین را که او آن را «اخلاق زمین» نامید، در بر می گیرد. در کتاب خود "یک شن سالنامه شهرستان،” لئوپولد پیشنهاد کرد که اخلاق زمین به خاک، آب، گیاهان و حیوانات به عنوان بخشی از جامعه ما ایده های او در مورد یک رابطه مسئولانه بین مردم و زمین تأثیر زیادی بر محیط بانان و مربیان داشته است.

علیرغم تأثیر لئوپولد، مشکلات زیست محیطی همچنان ایالات متحده را آزار می دهد. سپس ریچل کارسون «بهار خاموش» را نوشت و توجه را به آلودگی آفت‌کش‌ها جلب کرد. که ریچل کارسون همچنین "حس شگفتی" را در مورد شادی نوشته است. در آشنایی کودک، با طبیعت او والدین را تشویق کرد تا به فرزندان خود در کشف طبیعت زیبا و شکننده با تاکید بر جنبه های عاطفی آموزش طبیعت کمک کنند. ریچل کارسون نوشت: «لذّت ماندگار، تماس با جهان طبیعی است که برای دانشمندان محفوظ است، اما برای هر کسی که در طبیعت قرار گیرد تأثیر زمین، دریا و آسمان و زندگی شگفت انگیز آنها غیر قابل انکار است.
جوزف کورنل، مربی طبیعت آمریکایی،  می نویسد: "به اشتراک گذاری طبیعت با کودکان" برای ترویج آموزش طبیعت، سلامت، و همدلی برای موجودات زنده از طریق بازی های تفسیری و بازی های مبتنی بر طبیعت تأثیر گذار می باشد.
اما این سوال که آیا مردم نیاز ذاتی به گذراندن وقت در طبیعت دارند یا خیر؟مطرح بود که همچنان حل نشده بود. سپس، در دهه 1980، پروفسور هاروارد E.O. استاد ویلسون و ییل استیون کلرت "فرضیه بیوفیلی" را مطرح کردند. بر اساس این فرضیه، مردم نیاز ذاتی به وابستگی به طبیعت دارند. کلرت نوشت: «زندگی انسان با گسترده ترین وابستگی آن به جهان طبیعی غنی شده است، و در وجود ما زمانی احساس رضایت و شادی ایجاد می شود که با طبیعت روابط عمیقی داشته باشیم.
در سال 2005، روزنامه‌نگار ریچارد لوو تحقیقات زیادی را در مورد فواید گذراندن زمان در طبیعت و هشدار در مورد کاهش فرصت های تماس با طبیعت در کتاب محبوب خود "آخرین فرزند در جنگل" انجام داد.
 امروزه آموزش طبیعت در شهرها و مناطق روستایی در حال یافتن اشکال جدیدی است. بنا بر مطالعات انجام گرفته آموزش طبیعت می تواند باعث تقویت جسمی، شناختی و عاطفی و سلامتی گردد.  که می توانیم  روش های جدید و خلاقانه ایی برای ارتباط با طبیعت زیبا برای دانش آموزان و خانواده ها و والدین ایجاد کنیم.

منبع: گروه محیط زیست دانشگاه 
کرنل نیویورک



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تحزب، سیاست و امکان سوسیال‌دموکراسی در ایران

جامعه مدنی

شهرکُشی: مرگ خاموش منابع تاریخی و زیست‌محیطی تمدن‌ها

گذار از " نهیلیسم" به "معنای زندگی"

اهل علم مصلحت را بجویند یا حقیقت را؟!

میهمان روستا

چالش‌های حقوقی مقابله با ارتشا؛ بررسی ریشه‌های قانونی یک فساد ساختاری

نمایشگاهی ضروری، گرچه تکراری

غرفه انتشارات حزب اراده ملت ایران را راه انداختیم

بخوانیم برای ایران

شرحی بر چرایی و اهمیت ترجمه سری کتاب سازوکار حزبی

بازتعریف سوسیال دمکراسی در عصر جدید

دموکراسی و اندیشه سوسیال‌دموکراسی

معرفی کتاب نمایی روشن‌تر (بینشی جدید درمدل مدرسه سادبری‌ولی)

تاب آوری اجتماعی

بیانیه کارگروه محیط زیست حاما به مناسبت اول خرداد روز جهانی تنوع زیستی

علی برقراری از اعضا ارشد حزب اراده ملت ایران مشاور اقتصادی فرماندار نظرآباد شد

کتاب "صداهائی برای برابری" مجوز انتشار گرفت

انتخاب اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات استان سمنان

آغاز کار مدرسه حزبی حاما با برگزاری پنج دوره آموزشی مجازی

آغاز کار مدرسه حزبی حاما با برگزاری پنج دوره آموزشی مجازی

تحلیل های سیاسی ماه

وزیر آموزش و پرورش چه می‌کند؟‌

یاد یاری که در سکوت فریاد شد

ظهرها شام بخوریم؟!

تعرفه‌های تجاری،ابزار حمایت‌گری هوشمند

“فناوری بی‌اخلاق، شمشیری است در دست کودک نابالغ”

برایتان جهنم آورده‌ایم!

بیانیه به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی (یکم خرداد)

سفیران سلامت

آیا مدفوع زیاد سگ‌ها در باغچه می‌تواند به گیاهان آسیب برساند؟

گردشگری پایدار و لزوم مدیریت پسماند و آموزش به گردشگران برای حفاظت از محیط زیست درایام نوروز1404 در شهر شیراز

چرا این مجموعه را ترجمه کردم؟

نگاهی انتقادی به کتاب «پیش‌نیازهای سوسیالیسم و وظایف سوسیال‌دموکراسی»

معرفی کتاب تجربیات مدرسه سادبری‌ولی به روایت دست اندرکاران یکی از قدیمی‌ترین مدارس دمکراتیک دنیا

سازمان‌های مردم‌نهاد از توسعه انسانی تا مشارکت مدنی

رونمایی کتاب « آدم کسی نبودن »

آتش و قلم

قرار عروسی سوم خرداد است

جهان در هفته ای که گذشت(93)

پیام تسلیت احمد حکیمی پور ریاست شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران برای درگذشت علی بیکس

بیانیه دفتر سیاسی حزب اراده ملت ایران (حاما) به مناسبت روز معلم

تبریک دفتر سیاسی حزب اراده ملت ایران به مناسبت روز جهانی پرستار (22 اردیبهشت)

کار انتشارات حزب اراده ملت ایران در نمایشگاه کتاب پایان یافت

کاربست فلسفه در اخلاق حرفه‌ای

نگاهی به نمایشگاه کتاب

کتاب‌ها دریچه‌ای به گشودگی جهان هستند

آموزش حزبی؛ درس‌گفتارهای تشکیلاتی

مبانی مردم‌سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

پیش نیازهای سوسیالیسم و وظایف سوسیال دموکراسی