علیرضا قدیمی دبیر حزب اراده ملت ایران در دفتر همدان

شفاف‌سازی امور پیمانکاران و احیای بافت‌های واجد ارزش سخن سردبیری

شفاف‌سازی امور پیمانکاران و احیای بافت‌های واجد ارزش

  بزرگنمایی:

دبیر حزب اراده ملت ایران در شهرستان همدان با اشاره به پیگیری مطالبات جامعه محلی از جمله تقویت سرای محلات، شفاف‌سازی در امور پیمانکاران، احیای بافت‌های واجد ارزش و ... از توصیه به بازیافت زباله و رفع مشکلات ترافیکی مطرح در شهر سخن گفت.

 

 به گزارش هفته‌نامه حزب اراده ملت ایران، علیرضا قدیمی، دبیر حزب در شهرستان همدان در مصاحبه با خبرنگار هفته‌نامه با اشاره به رویکرد جدید حزب مبنی بر پیگیری مطالبات محلی هر یک از شهرستان‌های کشور، ابراز کرد: دفتر همدان نیز این قاعده مستثنا نبوده و با اقدامات مختلف سعی بر شناسایی و گردآوری این مطالبات داشته است.

علیرضا قدیمی با بیان اولویت‌های مطرح در این حوزه، افزود:  تقویت و توسعه سرای محل (فرهنگ‌سرا) ها در مناطق کم برخوردار با رویکردهای ارائه مشاوره‌های روان‌شناختی و شناسایی آسیب‌های وارده به مردم و کسب‌وکارهایشان به‌ویژه در ایام پاندمی کرونا از مطالبات موردنظر بوده است که در این زمینه اقدام عملی در نظر گرفته شده، دعوت از سازمان‌های نظام پزشکی و نظام پرستاری و نظام روانشناسی برای همکاری مردمی و داوطلبانه در فرهنگ‌سراهای محلات برای ارائه مشاوره‌های مربوطه در زمینه بهداشت و سلامت جسمی و روانی و ثبت شماره‌های تلفن و آدرس مراجعان جهت حمایت‌های بعدی است و چرایی آن نیز، اهمیت توجه به مشکلات روانی ایجادشده در ایام پاندمی کرونا است.

 وی با اشاره به شفاف‌سازی پیمانکاران و مجریان طرح‌ها و مزایده‌ها و مناقصه‌ها و لزوم پاسخگویی آن‌ها بعد از اجرای طرح‌ها به‌عنوان مطالبه شناسایی‌شده دیگر، گفت: بهره از ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی دقیق از شرکت‌هایی که در مناقصه‌ها و مزایده‌ها شرکت می‌کنند و همکاران این شرکت‌ها و تاریخ شروع پروژه‌ها و بودجه و همه مراحل اجرا، در راستای دسترسی به این اطلاعات که حق مردم است، اقدام عملی در این زمینه خواهد بود، چراکه گاهاً شهروندان از کیفیت و استحکام طرح‌های اجرایی به‌عنوان‌مثال پل طبقه فوقانی چهارراه میدان بار همدان بعد از مدت کوتاهی مسدود شده است ناراضی هستند.

 وی توجه به توسعه راسته‌بازارها و کاروانسراها، مرمت و احیاء بافت‌های واجد ارزش با کارکرد اقتصادی؛ راسته بازارها و کاروانسراها که می‌توانند موجب شرکت اقشار جامعه در چرخه اقتصادی شوند و از گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ جلوگیری کنند، ضمن اینکه موجب جذب توریست می‌شوند را خواسته دیگری عنوان کرد که می‌توان با ایجاد بخش مهندسی مرمت با ارائه تسهیلات مالی و تخفیف‌های عوارض و پروانه برای ایجاد راسته‌بازارها آن را محقق کرد.

وی افزود: جذب توریست، جمع کردن دست‌فروش‌های و اسکان آنان، بازگشت شهر به دوره تاریخی خود از دلایل پیگیری این موضوع است.  

دبیر دفتر حامای همدان با اشاره به مطالبه دیگر در حوزه سلامت، عنوان کرد: تعبیه محل‌های بهداشتی جهت شست و شوی دست نظافت و سرویس‌های بهداشتی در محل‌های پر رفت‌وآمد و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و میادین شلوغ، موضوعی است که باید بدان پرداخته شود و می‌توان در این زمینه، تشویق مالکان و نهادهای مردمی به ایجاد جایگاه‌های شست و شوی دست و صورت در مناطق پرتردد را از راهکارهای عملی آن برشمرد. وی افزود: اهمیت موضوع ذکرشده در ایام پاندمی کرونا از دلایل چرایی این مطالبه است.

 

 

 

 قدیمی با بیان اینکه توجه به مشکل ترافیکی کوی مدنی در ساعات عصر و شب و توجه به مسیر خروجی جاده تهران از موضوعات شناسایی‌شده دیگر است، افزود: جایگزین کردن یک مسیر خروجی از سمت فرودگاه و یا جورقان به سمت ملایر و تویسرکان و نهاوند از اقدامات عملی مطرح در این زمینه است.

وی چرایی این امر را امکان بحران‌زایی در صورت انسداد این مسیر به دلیل نبودن مسیر جایگزین و لزوم توجه به دو طرفه بودن جاده همدان _ انصارالامام _ لاله جین که به دلیل تصادف‌های فراوان به جاده مرگ معروف شده است، خواند.  

جابجایی کارگاه‌های تعمیر اتومبیل در ورودی و خروجی شهر

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های تعمیرات اتومبیل در ورودی و خروجی شهر موجب ایجاد ترافیک و پارک اتومبیل‌ها و مزاحمت فراوان برای ساکنین مناطق شده است، گفت: ایجاد شهرک کارگاهی جهت انتقال تعمیرگاه‌های واقع‌شده در حاشیه شهر و مسیرهای ورودی و خروجی شهر از راهکارهای این مقوله است.

 توجه به بازیافت زباله و فرآیندهای مربوطه

دبیر حاما دفتر همدان با اشاره به دقت در حذف ضایعات نان و نان‌های کپک‌زده که مورد مصرف خوراک دام و طیور قرار می‌گیرد و در حوزه سلامت شهروندی خطرناک است، عنوان کرد: استفاده از تجربه استان کرمانشاه در بازیافت زباله و دعوت به مشارکت آن‌ها (خانم شیرزادی از افراد موفق است و از شرکت‌های آلمانی آموزش گرفته) می‌تواند از اقدامات عملی در این زمینه باشد.  

قدیمی با بیان معطلی کارگران فصلی در فضایی بدون سایه‌بان در فصول تابستان و زمستان و زیر باران و برف و آفتاب که سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد، افزود: توجه به محل‌های استقرار کارگران فصلی و ایجاد سرپناه و امکانات بهداشتی و رفاهی در محل‌های مذکور و ایجاد سامانه‌های نرم‌افزاری جهت بهره‌وری در وقت و انرژی کارگران و تسریع در کاریابی ایشان می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.  

حفظ باغات و توجه به حقوق مالکانه

وی با اشاره به اینکه همدان برای جلب توریست نیاز به فضای سبز دارد و حفظ باغات منجر به زیست سنجاب و مهاجرت پرندگان فصلی می‌شود و همین‌طور هوای همدان در ردیف مطلوب‌ترین هوای شهرهای ایران است به‌ویژه در تابستان‌ها که تفاوت بودجه در مناطق مختلف شهری از توسعه متوازن جلوگیری کرده است، عنوان کرد: تشویق مالکان زمین‌های باغی در محدوده شهر به حفظ باغ‌ها و جلب نظر و تشویق آن‌ها به ساخت‌وساز در زمین‌هایی که کاربری غیر باغ دارند و تمرکز همه عوارض دریافتی در حساب مشترک بدون توجه به مناطق شهری را از راهکارهای عملی در این مقوله برشمرد.

  جابجایی گورستان و انتقال آن به محلی دورتر

وی با بیان اینکه توسعه شهر همدان موجب شده که  گورستان شهر در مجاورت مناطق مسکونی باشد و این موضوع از نظر روحی و روانی برای افراد ساکن در مناطق مجاور مناسب نیست و همچنین در برخی مواقع مراسم تشیع جنازه منجر به ترافیک و انسداد مسیر می‌شود، افزود: انتقال گورستان به 15 کیلومتر جلوتر، جاده ملایر، زمین‌های حاجی‌آباد می‌تواند انتخابی مناسب در این موضوع باشد.

وی با اشاره به مسیر عبوری کابل‌های فشارقوی برق در مناطق شهرک مدرس و فرهنگیان فاز 3 که فاصله کمی با منازل مسکونی دارد و برای سلامتی شهروندان مضر است، عنوان کرد: تغییر مسیر تیرهای انتقال برق یا انتقال به زیر زمین در صورت تأیید مهندسی برق می‌تواند در این مقوله مؤثر باشد.

 وی مطرح کرد: کابل‌های هوایی انتقال برق در حاشیه بلوار بعثت و بلوار قائم و تداخل آن‌ها با درختان مرتفع و در نظر گرفتن این نکته که هرس درختان، چهره آن‌ها را زشت کرده است، عنوان کرد: انتقال کابل‌های فشارقوی برق از مناطق مسکونی شهرک فرهنگیان فاز سه به جاده تهران و از داخل شهرک مدرس به باغ‌های اطراف از راهکارهای عملی در این زمینه است.

احیاء رودخانه‌های فصلی که در چند مسیر از سطح شهر همدان می‌گذرند

دبیر حامای همدان ادامه داد: کاشت درختان مرتفع در وسط بلوارها که کابل هوایی ندارند و کاشت درختان کوتاه‌قامت در کنار بلوارها ... و یا عبور کابل‌های هوایی برق از زیر زمین در مناطقی که با درختان مرتفع تداخل دارند می‌تواند در احیاء رودخانه‌های فصلی که در چند مسیر از سطح شهر همدان می‌گذرند مؤثر باشد و باعث ایجاد جاذبه توریستی باشد.

قدیمی با بیان تعریض خیابان رازی در حاشیه بیمارستان بعثت  و حمایت از ایجاد هر نوع مکان اقامتی و رفاهی به‌عنوان مطالبه‌ای دیگر، افزود: ممانعت از ساخت‌وساز در مسیر رودخانه‌های فصلی و جلوگیری از ورود فاضل آب در نواحی مسکونی بالادست رودخانه‌ها جهت راحتی همراهان بیمارانی که از سایر شهرها به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند می‌تواند از راهکارهای مطرح در این مقوله شمرده شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه