جهان در هفته‌ای که گذشت(74) اخبار جهان

جهان در هفته‌ای که گذشت(74)

  بزرگنمایی:
کره شمالی خواستار آمادگی نظامی در برابر «هرگونه تحریک دشمن» شد/مسئولیت سیاسی و حقوقی ازسرگیری حملات به غزه متوجه امریکاست/مسئولیت سیاسی و حقوقی ازسرگیری حملات به غزه متوجه امریکاست/ ژاپن از پرواز هواپیماهای نظامی آسپری‌ آمریکا در خاک این کشور ابراز نگرانی کرد/ دوحه چگونه توانست میانجی آتش‌بس اسرائیل و حماس شود؟/ اعزارم دومین ناو جنگی انگلیس به آب های جنوبی ایران/ فرماندار فلوریدا: اسراییل برای ما مهم‌تر است/ امضای چند یادداشت تفاهم بین سوئیس و عمان/ ادعای امریکا: یک پهپاد ساخت ایران را در دریای سرخ ساقط کردیم/ راه‌حل دو‌کشوری تنها راه تضمین امنیت بلندمدت برای اسرائیل‌ ‌و فلسطین‌ است/ السیسی: مرزهای ۱۹۶۷ راه حل مسئله فلسطین است/ گفت‌وگوی تلفنی زلنسکی و بن سلمان/ نیویورک‌ تایمز: اسرائیل طرح حمله حماس را از یک سال پیش می‌دانست ولی باور نمی‌کرد/ روایت یک گروگانگیری خونین؛ چگونه ۱۱ اسرائیلی در المپیک مونیخ کشته شدند؟/ طرح شین‌بِت و موساد برای ترور رهبران حماس؛ کارزاری به سبک مونیخ یا ابتکاری جدید؟

کره شمالی خواستار آمادگی نظامی در برابر «هرگونه تحریک دشمن» شد
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از ارتش این کشور خواسته است تا آماده پاسخگویی به «هرگونه تحریک دشمن» باشد. پیونگ یانگ چند روز پیش نیز اعلام کرده بود که تجهیزات نظامی جدیدی را در امتداد مرز‌ خود با کره جنوبی مستقر خواهد کرد.تنش‌ها در شبه جزیره کره، از ماه گذشته با پرتاب یک «ماهواره جاسوسی» به فضا از سوی کره شمالی، افزایش یافته است.کره جنوبی در واکنش به پرتاب این ماهواره، توافقنامه نظامی در خصوص «محدود کردن رهگیری‌های هوایی و فعالیت‌های نظارتی در مرز مشترک» را که در سال 2018 میلادی بین دو کشور به امضا رسیده بود به حالت تعلیق درآورد.خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی گفته است که رهبر این کشور روز پنجشنبه در دیدار از نیروی هوایی دستورالعمل‌هایی را برای بهبود وضعیت رزمی ارتش و افزایش «توانایی‌های آن برای  جنگ» و «تاکتیک‌هایی را برای مقابله با هرگونه تحریک نظامی و تهدید دشمن» ارائه کرد.عکس‌های منتشر شده رسانه‌های دولتی کره شمالی نشان می‌دهد، کیم جونگ اون و دخترش که هر دو پالتو‌های چرمی بلند پوشیده بودند در حال تماشای مانور نیروی هوایی هستند.رهبر کره شمالی در این مراسم از نیروی هوایی به دلیل آمادگی کامل برای انجام کامل ماموریت‌های جنگی تحت هر شرایط نامساعدی تمجید کرد.ایالات متحده و متحدانش، پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی را به دلیل نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شدت محکوم کردند. 

مسئولیت سیاسی و حقوقی ازسرگیری حملات به غزه متوجه امریکاست
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ازسرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه، مسئولیت سیاسی و حقوق تداوم تجاوز اسرائیل را متوجه امریکا و حامیان اسرائیل دانست. همزمان با ازسرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه به علت عدم توافق درباره تمدید آتش بس، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در شبکه اجتماعی X  نوشت: خون‌آشامان صهیونیست پس از کشتار بیش از 15 هزار فلسطینی دور جدید کشتار خود را در سایه ادامه حمایت دولت آمریکا آغاز کرده‌اند‏. وی با اشاره به اینکه آغاز دوباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه دقایقی قبل از خروج بلینکن وزیر خارجه امریکا از سرزمین‌های اشغالی انجام شده نوشت: و باز هم غیرنظامیان، کودکان و زنان قربانیان اصلی حملات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی هستند.کنعانی افزود: ملتها و اکثریت قریب به اتفاق دولت‌های جهان، تداوم آتش‌بس و توقف کامل حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه غربی فلسطین را فریاد می‌زنند ولی صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کُش در خیال پوچ جبران شکست ترمیم ناپذیر، با کشتار غیرنظامیان، کودکان و زنان بدنبال پیروزی هستند. سخنگوی وزارت خارجه ایران ادامه داد: بدیهی است مسئولیت سیاسی و حقوقی تداوم تجاوز و استمرار کشتار سبعانه مردم فلسطین، علاوه بر جنایتکاران رژیم‌صهیونیستی، بر عهده دولت امریکا و چند دولت معدود حامی این رژیم آپارتاید است.

امارات سپرده یک میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی مصر را تمدید کرد
کشور امارات به جای سررسید ژوئیه 2023، سپرده یک میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی مصر را با 5 سپرده 5 میلیارد دلاری کوتاه مدت و 5 سپرده 5.7 میلیارد دلاری میان مدت و بلند مدت تا جولای 2026 تمدید کرد.به گزارش «العربی الجدید» پنجشنبه (30 نوامبر) بانک مرکزی مصر اعلام کرد که سپرده های کوتاه مدت امارات در بانک مرکزی مصر، از 14.9 میلیارد دلار در ماه مارس به 15 میلیارد دلار تا پایان ژانویه 2023 افزایش یافت.عربستان سعودی نیز 10.3 میلیارد دلار در بانک مرکزی مصر سپرده دارد که 5 میلیارد دلار آن سپرده کوتاه مدت و 5.3 میلیارد دلار آن سپرده های میان مدت و بلند مدت است.به گزارش بانک مرکزی مصر، کویت دو سپرده به ارزش 4 میلیارد دلار در بانک مرکزی دارد که یکی از آن ها در ماه آپریل سال آتی و دیگری در سپتامبر همان سال سر رسید می شود.همچنین قطر یک سپرده کوتاه مدت 4 میلیارد دلاری و لیبی نیز سپرده کوتاه مدت 900 میلیون دلاری در بانک مرکزی مصر دارد.گفتنی است ذخایر ارزی مصر در ماه اکتبر حدود 131 میلیون دلار افزایش یافت و به 35.1 میلیارد دلار رسید.براساس اطلاعات بانک مرکزی مصر، بدهی خارجی کشور در پایان ژوئن 2023 از 165.3 میلیارد دلار به 164.3 میلیارد دلار کاهش یافت.مصر شاهد حمایت گسترده کشورهای عضو شورای همکاری طی دهه اخیر به صورت سپرده دلاری در بانک مرکزی و سرمایه گذاری در بسیاری از شرکت های نفت و کود علاوه بر پرداخت تسهیلات پرداخت به برخی فرآورده های نفتی بود.عربستان 10.3 میلیارد دلار سپرده در بانک مرکزی مصر و امارات نیز 10.6 میلیارد دلار در این بانک سپرده دارد و قطر نیز 4 میلیارد دلار سپرده در بانک مرکزی مصر گذاشته است.

ژاپن از پرواز هواپیماهای نظامی آسپری‌ آمریکا در خاک این کشور ابراز نگرانی کرد
سخنگوی دولت ژاپن گفته کشورش نگران است که ارتش ایالات متحده به پرواز هواپیماهای آسپری‌ خود ذر خاک این کشور ادامه دهد. توکیو پس از سقوط یک هواپیمای آسپری، از نیروهای مسلح آمریکا خواست تا پرواز هواپیمای‌‌های نظامی از این نوع را در خاک ژاپن تا زمانی که ایمنی آنها «تایید نشده» متوقف کند. دو روز پیش یک هواپیمای نظامی آمریکایی آسپری در نزدیکی آب ‌های جزیره یاکوشیما در جنوب غربی ژاپن سقوط کرد. پنتاگون اعلام کرد هیچ درخواست رسمی برای توقف پرواز هواپیماهای آسپری دریافت نکرده است. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد دولت ژاپن، در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد که توکیو «رسما» این درخواست را مطرح کرده است. او در ادامه افزود: «ما نگران هستیم که علیرغم درخواست‌های مکرر خود و در غیاب توضیح کافی (از سوی ارتش آمریکا)، هواپیماهای اوسپری به پرواز خود ادامه دهند.»

دوحه چگونه توانست میانجی آتش‌بس اسرائیل و حماس شود؟
بازی دوگانه قطر؛ دوحه چگونه توانست بین اسرائیل و حماس میانجی و باعث آتش‌بس شود؟ در هفته‌های گذشته مقام‌ های قطری نقش مهمی در میانجیگری برای حصول یک آتش ‌بس میان حماس و اسرائیل و همچنین آزادی گروگان‌های اسرائیلی از دست گروه‌های فلسطینی ایفا کرده‌اند. خبرگزاری رویترز در گزارشی در این خصوص به این تلاش‌ها و نگرانی مقام‌های قطری برای فروپاشی توافق آتش بس موقت حتی پیش از اجرای آن پرداخته است. بر اساس این گزارش مذاکره کنندگان قطری به طور مخفیانه تلاش‌های میانجیگرانه خود را دوچندان کردند چرا که می‌ترسیدند طرح آتش‌بس پیش از شروع در نطفه خفه شود. عبدالله السلیتی دیپلمات قطری می‌گوید وقتی هفته گذشته از توافق‌نامه آتش‌بس اولیه رونمایی شد بیم‌های بسیاری وجود داشت که این توافق هرگز عملی نشود. به گفته منابعی در قطر، سرزمین‌های فلسطینی و مصر که با مذاکرات پرمخاطره آشنا هستند، مذاکره‌کنندگان این کشور کوچک خلیج فارس می‌دانستند که اسرائیل و حماس هنوز در مورد زمان یا چگونگی آغاز آتش‌بس و مبادله به توافق نرسیده‌اند. یک منبع آگاه در مورد مذاکرات به رویترز می‌گوید: «لازم بود همه نکات در توافق روشن شود و مطمئن شویم که آنها برای اسرائیل و حماس یکسان هستند. به گفته این منبع، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر برای متمرکز ماندن بر این فرآیند، برنامه‌های خود را تغییر داد و سفرهای برنامه‌ریزی شده به مسکو و لندن را لغو کرد. این منبع گفت که شیخ محمد در بعدازظهر روز چهارشنبه، 22 نوامبر، در یکی از دفاتر خود در دوحه، دور جدیدی از مذاکرات را تنها چند ساعت پس از اعلام آتش بس آغاز کرد.

اعزارم دومین ناو جنگی انگلیس  به آب های جنوبی ایران
انگلیس اعلام کرد که دومین ناو جنگی خود را برای تقویت حضور خود در منطقه در میان نگرانی های فزاینده از امنیت دریانوردی تجاری در خاورمیانه، به آب های جنوبی ایران اعزام کرده است. به گزارش القدس العربی، وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که ناو «اچ ام اس دایموند» در حال رفتن به سمت خاورمیانه در حرکت است. وزارت دفاع انگلیس توضیح داد که حضور این ناو جنگی در منطقه در سایه نگرانی های فزاینده نسبت به امنیت دریانوردی تجاری پس از توقیف چند کشتی تجاری در منطقه است.گرانت شابس، وزیر دفاع انگلیس نیز گفت که اساسی است، انگلیس حضور خود در منطقه را برای حفاظت از منافعش در جهانی که بی ثباتی آن افزایش می یابد، تقویت کند.

فرماندار فلوریدا: اسراییل برای ما مهم‌تر است
فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکاگفت: اسراییل برای ما مهم‌تر است چون قدرتمندترین متحد ما در خاورمیانه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، ران دی‌سانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در پاسخ به این پرسش که بین جنگ رژیم صهیونیستی-حماس و اوکراین-روسیه، کدام‌یک برای آمریکا حیاتی‌تر است، حمایت از تل‌آویو را مهم‌تر خواند. دی‌سانتیس در پاسخ به این پرسش که اگر رئیس جمهور بود آیا به اوکراین کمک می‌کرد یا خیر، گفت که جمهوری‌خواهان کنگره «کار درستی انجام می‌دهند. پیش‌تر در دوران ریاست جمهوری (دونالد) ترامپ، از تخصیص بودجه برای تسلیحات دفاعی حمایت کردم چون به این نتیجه رسیدم که او قصد داشت روسیه را دور نگه دارد. فکر می‌کنم این به سود کشور ما بود اما آنها (دولت بایدن) ده‌ها میلیارد دلار از پول آمریکایی‌ها را به عنوان کمک به بخش کشاورزی و کسب‌وکارهای خرد و همچنین پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان اوکراین اختصاص داده‌اند!
انفجار مین و حمله افراد مسلح در استان دیاله عراق 11 کشته برجا گذاشت
در پی انفجار مین و حمله مردان مسلح به یک مینی‌بوس در استان دیاله عراق در نزدیکی مرز ایران دست‌کم 11 کشته نفر کشته شدند. به گفته دو مقام عراقی در جریان این حمله ابتدا یک مین در مسیر حرکت مینی‌بوس منفجر شده و سپس افراد مسلح که کمین کرده بودند به سمت سرنشینان آن تیراندازی کردند. یک مقام وزارت کشور عراق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که قربانیان همگی غیرنظامی بوده‌اند و از یک «تجمع انتخاباتی» که نامزد قومشان برگزار کرده بود بازمی‌گشتند. با اینکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است اما این مقام عراقی داعش را عامل حمله دانست.

امضای چند یادداشت تفاهم بین سوئیس و عمان
هیثم بن طارق، سلطان عمان، و آلن برست، رئیس جمهور سوئیس در مسقط دیدار و گفت وگو کردند. به گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف همکاری فیمابین و راه های گسترش آن در زمینه های مختلف را بررسی کردند. طرفین درباره مسائل منطقه ای و بین المللی و موضوعات دارای اهمیت مشترک نیز رایزنی کردند. در جریان این دیدار، یادداشت های تفاهمی میان عمان و سوئیس برای تقویت همکاری فیمابین در زمینه های مختلف امضا شد.این یادداشت های تفاهم، شامل حوزه های انرژی پایدار، تجدیدپذیر و فناوری های آن، میراث، گردشگری، مراقبت بهداشتی، توانمندسازی علاوه بر دیپلماسی و آموزش است.

ادعای امریکا: یک پهپاد ساخت ایران را در دریای سرخ ساقط کردیم
فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) در بیانیه ای ادعا کرد که یک پهپاد ساخت ایران در دریای سرخ را منهدم کرده است.به گزارش روسیا الیوم، در این ادعا آمده است که این پهپاد روز چهارشنبه در  حال حرکت به سمت ناو یو اس اس کارنی بود. سنتکام مدعی شد که این پهپاد از مناطق تحت کنترل انصار الله یمن به پرواز در آمده بود و در حالی قصد حمله به ناو کارنی را داشت که کشتی های امریکایی دیگر در حال انتقال تجهیزات نظامی به منطقه بودند.سنتکام افزود که هیچ خسارتی در پی این حمله و ساقط کردن پهپاد به بار نیامد.

راه‌حل دو‌کشوری تنها راه تضمین امنیت بلندمدت برای اسرائیل‌ ‌و فلسطین‌ است
به گزارش اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت راه‌حل دو‌کشوری تنها راه تضمین امنیت بلندمدت برای اسرائیل‌ ‌و فلسطین‌ است.وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده برای دستیابی به این راه‌حل به تلاش خود ادامه خواهد داد.بایدن گفت: «راه‌حل دو کشوری تنها راه برای تضمین امنیت بلندمدت هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای فلسطینی‌ها و تضمین برخورداری آن‌ها از آزادی و کرامت برابر است. ما از تلاش برای رسیدن به این هدف دریغ نخواهیم کرد.»

السیسی: مرزهای 1967 راه حل مسئله فلسطین است
عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تاکید کرد که ثبات و امنیت منطقه به صورت اساسی با به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 4 ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی مرتبط است.به گزارش روسیا الیوم، السیسی که میزبان کاتالین نوواک، رئیس جمهور مجارستان بود بر اهمیت دستیابی به توقف دائم جنگ در غزه و وارد کردن بیشترین میزان کمک های امدادی به غزه و تضمین عدم گسترش درگیری به کرانه باختری تاکید کرد.از طرفی دیگر، رئیس جمهور مجارستان، نقش مصر در حفاظت از ثبات و صلح خاورمیانه را تحسین و از تلاش های مصر در جهت حل بحران های منطقه ای یا بین المللی در محافل مختلف تقدیر کرد.دو طرف بر سر لزوم تلاش برای آتش بس، محکوم کردن هدف قرار دادن غیرنظامیان و مخالفت با کوچاندن اجباری و اهمیت عدم گسترش درگیری به منطقه تاکید کردند.

گفت‌وگوی تلفنی زلنسکی و بن سلمان
به گزارش سی‌ان‌ان، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین تلفنی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان گفت‌وگو کرد. براساس پیغامی که زلنسکی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، دو طرف تلفنی درباره تحولات اخیر در خاورمیانه و راه‌های تقویت روابط اوکراین و عربستان و اجرای معادله صلح در اوکراین گفت‌وگو کردند.خبرگزاری رسمی عربستان نیز اعلام کرد که محمد بن سلمان در این مکالمه بر اهتمام عربستان و حمایت آن از همه تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل سیاسی بحران اوکراین و روسیه تاکید کرد.

نیویورک‌ تایمز: اسرائیل طرح حمله حماس را از یک سال پیش می‌دانست ولی باور نمی‌کرد
اسناد، ایمیل‌ها و مصاحبه‌های موجود حاکی از آن است که مقامات اسرائیلی از یک سال پیش سند نقشه حمله حماس را در اختیار داشتند؛ اما مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل این طرح را زیادی بلندپروازانه فرض کرده و عملیاتی شدن آن از سوی گروهی به قد و قواره حماس را دشوار ارزیابی کرده بودند. این سند مرگبارترین روز حمله در تاریخ اسرائیل را ریز به ریز و نکته به نکته ترسیم کرده است، البته بی‌آنکه تاریخ مشخصی برای آغاز چنین حمله‌ای قید شده باشد. علاوه بر این‌ها، این طرح شامل جزئیاتی در مورد مکان و تعداد نیروهای نظامی اسرائیل، مراکز ارتباطی و سایر اطلاعات حساس بود و همین مساله این سؤال را مطرح می‌کند که اصلا حماس چگونه توانسته این اطلاعات را به دست آورد و نکند که اطلاعات از داخل تشکیلات امنیتی اسرائیل درز کرده باشد. همچنین این آیه از روز هفتم اکتبر به طور گسترده در فیلم‌ها و بیانیه‌های تبلیغاتی حماس استفاده شده است.

روایت یک گروگانگیری خونین؛ چگونه 11 اسرائیلی در المپیک مونیخ کشته شدند؟
20 ساعت گروگانگیری در جریان برگزاری بازی‌های المپیک سال 1972 با کشته شدن پنج نفر از گروگانگیران، 11 عضو کاروان اسرائیل در بازی‌های المپیک و یک مامور پلیس آلمان غربی پایان یافت. پنجاهمین سالگرد کشتار در المپیک مونیخ و موضوع پرداخت غرامت به خانواده قربانیان در حالی طی روزهای گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که این رویداد نقطه عطفی در زمینه مقابله با حوادث تروریستی محسوب می‌شود. این ماموریت تروریستی تنها 20 ساعت پس از آغاز آن با کشته شدن پنج نفر از گروگانگیران، 11 عضو کاروان اسرائیل در بازی‌های المپیک و یک مامور پلیس آلمان غربی به شکست انجامید. هشت عضو مسلح گروه «سپتامبر سیاه» خود را به نرده‌های حفاظتی دهکده المپیک مونیخ رساندند و با بالا رفتن از آنها وارد این محوطه شدند. از هشت عضو مسلح گروه «سپتامبر سیاه» پنج نفر کشته و سه نفر دیگر از سوی پلیس آلمان غربی بازداشت شدند.

طرح شین‌بِت و موساد برای ترور رهبران حماس؛ کارزاری به سبک مونیخ یا ابتکاری جدید؟
وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات ناشناس اسرائیلی روز جمعه اول دسامبر آورده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به آژانس‌های جاسوسی خود دستور داده تا نقشه ترور آندسته از رهبران حماس را که در بیرون از مرزهای نوار غزه (از جمله در ترکیه، قطر و جاهای دیگر) زندگی می‌کنند را طراحی کنند. اگرچه به نظر می‌رسد که پس از حمله هفتم اکتبر، بلافاصله از داخل اسرائیل دستور ترور رهبران حماس از جمله خالد مشعل و دیگران صادر شده باشد، اما این طرح خیلی زود متوقف می‌شود؛ چرا که انجام این کار در خاک قطر یا ترکیه می‌توانست تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌های حماس را نقش بر آب کند. نتانیاهو در روز 22 نوامبر به همراه یوآو گالانت وزیر دفاع و بنی‌گانتس وزیر مشاور خود، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که به موساد دستور داده است علیه رهبران حماس از جمله خارج از غزه اقدام کند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هشدار داد که تمامی اعضای حماس «چه روی زمین و چه زیر زمین، چه داخل و چه خارج غزه همچون مردگان متحرک هستند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه