جهان در هفته ای که گذشت 75 اخبار جهان

جهان در هفته ای که گذشت 75

  بزرگنمایی:
اسرائیل مدعی برچیدن ساختار نظامی حماس در شمال غزه شد/سنتکام از ساقط کردن پهپاد انصارالله در دریای سرخ خبر داد/بمباران هوایی مواضع داعش در دیالی عراق/ السیسی: مصر برای آتش بس در غزه تلاش می کند/دیدار رئیس کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا با ولیعهد عربستان/حمله ترکیه به ۱۵ موضع پ ک ک در شمال عراق/امضای توافق نامه حفاری و اکتشاف نفت و گاز بین عمان و لبنان/بازدید حدود ۲ میلیون و نیم گردشگر از دهوک عراق/بیش از ۵۰۰ پناهجوی عراقی از آلمان اخراج شدند/اسرائیل حق تصمیم‌ گیری درباره آینده غزه را ندارد/نخستین فضانورد عرب، وزیر مشاور در امور جوانان امارات شد/ اردن به دنبال جلوگیری از پیامدهای جنگ غزه بر بخش گردشگری/ انتخابات اتحادیه اروپا می‌تواند نقطه عطفی برای راست افراطی باشد/ انتقادات شدید از اعلام نامزدی گروهی از جلیقه زردها در انتخابات اروپایی

اسرائیل مدعی برچیدن ساختار نظامی حماس در شمال غزه شد
جنگ غزه در حالی وارد چهارمین ماه خود شد که سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد که ساختار نظامی حماس در شمال نوار غزه «کاملا نابود شده است» و از تمرکز بر ادامه عملیات در مرکز و شمال غزه خبر داد. دانیل هاگاری در نشست خبری خود در روز شنبه (6 ژانویه) ادعا کرد که ساختار نظامی حماس در شمال غزه به طور کامل برچیده شده و اقدامات فلسطینیان «تنها به طور پراکنده دیده می‌شود». سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که در عملیات سه ماه گذشته «حدود 8 هزار فلسطینی مسلح را در منطقه کشته‌اند و ده‌ها هزار قبضه سلاح و میلیون‌ها سند را کشف و ضبط کرده‌اند». سخنگوی ارتش اسرائیل در نشست خبری خود همچنین بر زمان‌بر بودن عملیات علیه حماس تاکید کرد و گفت در هم کوبیدن حماس در شمال غزه و جلوگیری از حملات گسترده این گروه سه ماه طول کشید. او تاکید کرد: «هیچ راه میانبری برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد». پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تاکید کرده بود جنگ علیه حماس تا رسیدن به سه هدف مدنظر اسرائیل نباید متوقف شود. او در بیانیه خود این سه هدف را نابودی حماس، بازگشت گروگان‌ها و تضمین این که نوار غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود ذکر کرد. سخنگوی ارتش اسرائیل هم در نشست خبری خود تاکید کرد جنگ در طول سال جدید میلادی ادامه خواهد داشت.

سنتکام از ساقط کردن پهپاد انصارالله در دریای سرخ خبر داد
فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا اعلام کرد که ناو امریکایی «یو اس اس لابون»، یک پهپاد انصار الله یمن را ساقط کرد. به گزارش روسیا الیوم، سنتکام در بیانیه ای اعلام کرد که حدود ساعت 9:30 صبح ، ناو یو اس اس لابون، برای دفاع از خود، یک پهپاد به پرواز در آمده از مناطق تحت کنترل انصار الله مورد حمایت ایران در آب های بین المللی در جنوب دریای سرخ در نزدیکی کشتی های تجاری را ساقط کرد. بیانیه مذکور افزود که در پی ساقط کردن این پهپاد، هیچ خسارت جانی یا مادی برجا نماند. انصار الله یمن پیشتر اعلام کرد که به همه کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ و کشتی هایی که به سمت اسرائیل می روند، حمله خواهد کرد. آمریکا نیز از عملیاتی تحت عنوان نگهبان شکوفایی برای حفاظت از کشتی های تجاری در دریای سرخ خبر داد.

بمباران هوایی مواضع داعش در دیالی عراق
فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق از حمله هوایی به سه پناهگاه گروه تروریستی داعش توسط جنگنده های اف 16 در دیالی عراق خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) فرماندهی ستاد عملیات مشترک در بیانیه خود اعلام کرد که ساعتی پس از رژه جنگنده های اف 16 فالکون در آسمان بغداد، با اطلاعات دقیق دستگاه اطلاعاتی ملی عراق و پیگیری و نظارت فرماندهی ستاد عملیات مشترک نیروهای این مرکز توانستند به سه پناهگاه وابسته به سازمان تروریستی داعش در منطقه عملیاتی دیالی حمله کنند. این بیانیه ادامه داد که نیروهایی که پناهگاه های سازمان تروریستی داعش را نابود و ضربه مستقیمی به عناصر تروریستی داعش وارد کردند به راه خود ادامه می دهند.

السیسی: مصر برای آتش بس در غزه تلاش می کند
عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تاکید کرد که کشورش تلاش می کند تا آتش بس را در نوار غزه برقرار کند.به گزارش «آناتولی» این سخنان السیسی در مراسم عید میلاد مسیح در پایتخت اداری جدید در شرق قاهره ایراد شد.وی افزود که جهان از سال 2020 در معرض شماری از بحران ها و شرایط سختی قرار گرفته است و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید از بحران های موجود عبور کرده و این بحران ها بیشتر نشود و تداوم نداشته باشد.رئیس جمهور مصر افزود که بزرگترین بحران موجود که همه ما را تحت تاثیر قرار داده، اتفاق هایی است که در نوار غزه و کرانه باختری رخ می دهد.السیسی تاکید کرد که مصر در جهت آتش بس و ورود کمک ها و کم کردن سختی های مردم غزه در تلاش است و پس از آن می کوشد تا یک راه حل اساسی و ریشه ای برای مساله فلسطین پیدا شود.

دیدار رئیس کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا با ولیعهد عربستان
رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون اطلاعات مجلس سنای آمریکا در سفر به عربستان با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار کردند. به گزارش CNN وزارت امور خارجه عربستان شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که محمد بن سلمان از مارک وارنر رئیس کمیسیون اطلاعات در مجلس سنای امریکا و آنگوس کینگ، جان کورنین، کریستین گیلییرند، جان اوسف و مارک کلی از این کمیته در کمپ زمستانی «عُلا» استقبال کرد.این بیانیه افزود که در این دیدار روابط دوستانه عربستان و امریکا، راه های همکاری بین دو کشور و شماری دیگر از مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی شد.

حمله ترکیه به 15 موضع پ ک ک در شمال عراق
وزارت دفاع ترکیه روز (7 ژانویه) اعلام کرد که نیروهای این کشور به مواضعی در مناطق متینا، گارا، خارکوک، قندیل و آسوس در شمال عراق حمله هوایی کردند که در این حملات 15 هدف از جمله غارها، مخفیگاه ها، پناهگاه ها و زاغه های مورد استفاده گروه پ.ک.ک را منهدم کردند. به گزارش «السومریه» وزارت دفاع ترکیه خاطر نشان کرد که با استفاده از بیشترین مقدار ممکن از ذخایر داخلی در عملیات انجام شده بسیاری از اهداف پ.ک.ک. منهدم شد. این وزارتخانه ادعا کرد که اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت دیدن غیرنظامیان و بناهای تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی در این عملیات، انجام شده است.

امضای توافق نامه حفاری و اکتشاف نفت و گاز بین عمان و لبنان
وزارت انرژی و معادن عمان در (7 ژانویه) توافق نامه امتیاز حفاری و اکتشاف نفت و گاز با شرکت لبنانی «توسعه انرژی سی سی» را امضا کرد. به گزارش «الخلیج آنلاین» خبرگزاری عمان اعلام کرد که توافق نامه امتیاز حفاری و اکتشاف در دو منطقه 38 و 74 در استان ظفار به امضا رسیده است. این امر پس از تصویب بودجه کل 2024 با حجم درآمدی 28.55 میلیارد دلاری و کسری 1.66 میلیارد دلاری انجام شده است. حجم سرمایه گذاری در اکتشاف، تولید و توسعه نفت و گاز در عمان طی 6 ماه اول سال 2023، حدود 5.84 میلیارد دلار برآورد شده است. رویترز به نقل از معاون وزیر امور مالی عمان اعلام کرد که درآمدهای نفتی عمان در سال جاری به 15.44 میلیارد دلار خواهد رسید و پیش بینی می شود که حجم درآمد های گاز طبیعی این کشور هم به 4.11 میلیارد دلار برسد. بر اساس داده های وزارت انرژی و معادن عمان حجم ذخایر نفت و گاز کشور در سال 2022 به طور چشم گیری افزایش یافت که با افزایش یک درصدی در مقایسه با سال 2021، حدود 4 میلیارد و 905 میلیون بشکه برآورد شده است.

بازدید حدود 2 میلیون و نیم گردشگر از دهوک عراق
اداره گردشگری استان دهوک اقلیم کردستان عراق، اعلام کرد که نزدیک به دو میلیون و نیم گردشگر از ابتدای سال 2023 تا ماه نوامبر از دهوک بازدید کردند. به گزارش شفق نیوز، خیری علی، مدیرکل اداره گردشگری دهوک گفت که شمار گردشگران دهوک از 22 الی 31 دسامبر به 59 هزار و 358 نفر رسید. وی افزود که شمار گردشگران این استان از ابتدای سال 2023 تا نوامبر به بیش از 2 میلیون و 400 هزار و گردشگر رسید.خیری علی اشاره کرد که یک هیئت از اسپانیا اخیرا از مناطق باستانی و دینی دهوک بازدید کرده و قرار است در سال 2024، راهنمای جامعی از اماکن گردشگری در دهوک آماده شود.

بیش از 500 پناهجوی عراقی از آلمان اخراج شدند
وزارت کشور آلمان با اعلام اخراج 529 پناهجوی عراقی از آلمان از آغاز سال 2023 تا پایان ماه نوامبر، خبر داد که آخرین گروه مهاجران عراقی در تاریخ 19 نوامبر به عراق بازگردانده شدند. این وزارتخانه در پاسخ به پرسش های شبکه «رووداو» بر عدم وجود هر گونه توافقی بین عراق با آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا درباره امور پناهجویان تاکید کرد. پیش از این رسانه های آلمانی خبر داده بودند که برلین و بغداد محرمانه درباره اخراج پناهجویان عراقی توافق کرده اند. وزارت کشور آلمان افزود که با عراق درباره پناهجویانی که نتوانستند اقامت در آلمان را به دست بیاورند هماهنگی هایی وجود دارد. آمار وزارت کشور آلمان حاکی از آن است که از آغاز سال 2023، 529 مهاجر عراقی از آلمان اخراج شدند که 210 تن از این افراد به عراق بازگردانده شدند. بر اساس داده های به دست آمده انتظار می رود که شمار مهاجران عراقی بازگردانده شده، از عدد و ارقام اعلام شده از جانب وزارت کشور آلمان بیش تر باشد. وزارت کشور آلمان وجود هر گونه توافق با عراق بر سر بازگردانی مهاجران را تکذیب و تاکید کرد که این اقدام مطابق با اقدامات بین المللی در خصوص بازگشت مهاجران صورت گرفته و هماهنگی با دیگر کشورها برای اخراج مهاجران ادامه خواهد داشت.

اسرائیل حق تصمیم‌ گیری درباره آینده غزه را ندارد
«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه، تأکید کرد که غزه بخشی از خاک فلسطین است و تصمیم‌ گیری درباره آینده آن حق اسرائیل نیست. وی در گفت‌وگو با شبکه CNN تأکید کرد که اسرائیل حق تعیین آینده غزه را ندارد و این منطقه بخشی از سرزمین فلسطین است و در این باره باید به قوانین بین‌المللی بازگشت. کولونا با تأکید بر راه حل دو کشوری فراخوان دو وزیر افراط‌گرای اسرائیلی درباره سکونت دادن ساکنان غزه در مناطق خارج آن را «غیر مسئولانه» خواند و گفت که این‌گونه اقدامات «ما را از راه حل دور می ‌کند و همچنین خلاف منافع بلندمدت خود اسرائیل است. وزیر خارجه فرانسه افزود که غزه بخشی از فلسطین است و بخشی از حکومت آینده فلسطین خواهد بود و راه حل دو کشوری تنها گزینه قابل اجراست و غزه و کرانه باختری در کنار هم باید بخش‌ های کشور فلسطین آینده باشند. به گفته کولونا «کشوری دموکراتیک مانند اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و در حین عمل به حق دفاع از خود، از جان و مال ساکنان غیر نظامی حفاظت کند» و افزود که «غیر نظامیان در جنایات مسئولیتی ندارند و باید از آنها حفاظت شود». وی همچنین تأکید کرد که فرانسه پایبند به جلوگیری از هرگونه تنش اضافی از جانب همه طرف‌ ها به مناطق مجاور مانند لبنان و دریای سرخ است. پیش از این بتسلئیل سموترتیچ و ایتمار بن غفیر، دو وزیر افراط‌گرای کابینه اسرائیل، بر ضرورت انتقال ساکنان غزه به مناطق دیگر تأکید کرده بودند.

نخستین فضانورد عرب، وزیر مشاور در امور جوانان امارات شد
محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و نائب رئیس امارات متحده عربی، اصلاحاتی را در کابینه دولت امارات اجرایی کرد. به گزارش الخلیج آنلاین، سلطان النیادی، فضانورد اماراتی که به فضا رفته بود، به عنوان وزیر مشاور در امور جوانان منصوب شد. سلطان النیادی اولین فضانورد عرب بود که در یک قالب یک ماموریت طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین المللی رفت. پیش از این محمد بن زاید، رئیس امارات، سلطان النیادی را الگوی جوانان اماراتی و سفیر کل جهان عرب در رقابت علمی فضایی دانست که امارات با ایمان راسخ به توانمندی‌های خود وارد آن شده است. «سلطان النیادی» فضانورد اماراتی در 27 فوریه ضمن ماموریت تیم Crew-6 توسط فضاپیمای «دراگون» متعلق به شرکت «اسپیس ایکس» به ایستگاه فضایی بین المللی رفت.
النیادی در سال 1981 در العین امارات متولد شد و پس از گذراندن دوران دبیرستان به نیروهای مسلح امارات پیوست و مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات از دانشگاه برایتون انگلیس دریافت کرد. وی همچنین در سال 2008 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه گریفیث استرالیا اخذ کرد. النیادی پس از آن موفق به اخذ مدرک دکترا در زمینه امنیت اطلاعات شد و 6 مقاله پژوهشی هم از وی در نشریه‌های تخصصی بین المللی منتشر شده است. النیادی همچنین نشان فضانوردی را از مرکز فضایی جانسون ناسا دریافت کرده است.

اردن به دنبال جلوگیری از پیامدهای جنگ غزه بر بخش گردشگری
گردشگری در اردن، یکی از مهم ترین منابع درآمدی در اقتصاد اردن، عامل افزایش رشد آن و تامین فرصت شغلی در این کشور به شمار می رود. به گزارش العربی الجدید، گردشگری در اردن 14.6 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد که در حال افزایش بود اما حمله اسرائیل به غزه از ماه اکتبر، مانع از آن شد. بنا به گفته مکرم القیسی، وزیر گردشگری اردن، در 11 ماه نخست سال 2023، 5.9 میلیون گردشگر از اردن بازدید کردند که درآمدی حدود 6.9 میلیارد دلار برای اردن ایجاد کردند. القیسی ضمن تاکید بر تاثیر حملات اسرائیل به غزه و کرانه باختری بر گردشگری این اردن، گفت که وزارت گردشگری در حال بررسی طرح هایی برای مقابله با این بحران و ایجاد بازارهای جدید و برنامه های مشترک با مناطق مختلف است. وی اشاره کرد که دو کمیته، یکی فنی شامل دستگاه های امنیتی و آژانس های مسافرتی، انجمن هتل داران و اتاق بازرگانی و کمیته دوم شامل بخش عمومی و خصوصی برای بررسی پیامدهای این بحران تشکیل شده است.براساس ارزیابی های وزیر گردشگری اردن، تداوم جنگ در غزه، خسارتی حدود 250 الی 281 میلیون دلار در ماه بر اردن تحمیل می کند و در صورت تداوم این وضعیت، خسارت های سنگینی بر اقتصاد کل کشور وارد خواهد شد. در همین رابطه هاشم عقل، کارشناس مسائل اقتصادی گفت که دولت بسیار به درآمد بخش گردشگری و افزایش درآمد داخلی به دلیل استقبال قابل توجه از آثار باستانی و مناطق گردشگری در اردن وابسته است. وی افزود که حمله اسرائیل به غزه منجر به لغو بسیاری از گروه های گردشگری که قصد سفر به اردن در ایام تعطیلات سال نوی میلادی را داشتند، شد و این مساله بر بخش گردشگری اردن تاثیر گذاشته است. این کارشناس مسائل اقتصادی نیز پیش بینی کرد که در صورت تداوم حملات اسرائیل به غزه و پیامدهای آن، عملکرد بخش گردشگری به شدت آسیب می بیند و تمرکز اردن بر توریسم درمانی به عنوان یکی از منابع درآمدی خود و گردشگری داخلی خواهد بود.

انتخابات اتحادیه اروپا می‌تواند نقطه عطفی برای راست افراطی باشد
شش ماه قبل از انتخابات در اتحادیه اروپا، نظرسنجی‌ها برای دو گروه راستگرا در پارلمان اروپا نتایج رو به رشدی را پیش‌بینی می‌کند.
نظرسنجی‌های موسسه «یوروپ الکتس» (Europe Elects) که در دسامبر گردآوری شده است نشان می‌دهد اگر گروه راست افراطی هویت و دموکراسی (ID) و محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی (ECR) با هم ترکیب شوند می‌توانند با حزب راست میانه «مردم اروپا» ( European People’s Party) که هم اکنون در پارلمان اکثریت را دارند برابری کنند.
اما این نظرسنجی همچنین پیش‌بینی می‌کند که ائتلاف غیررسمی بین حزب راست میانه مردم اروپا (EPP)، سوسیالیست‌ها و دموکرات‌های چپ میانه (S&D) و لیبرال‌های میانه حزب «احیای اروپا» (RE) همچنان می‌توانند اکثریت مطلق را با 404 کرسی از 705 کرسی پارلمان حفظ کنند.
با این حال اگر احزاب راست افراطی اروپا همچنان شاهد رشد حمایت باشند ممکن است ائتلاف با رقابت سختی روبرو شود.
طبق این نظرسنجی، گروه هویت و دموکراسی می‌تواند 12 درصد از کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهد و آن را به بالاترین کرسی از فوریه 2020 برساند. مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه و ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا که هر دو از مخالفان برجسته یورو هستند به این حزب تعلق دارند.
محبوبیت محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی نیز اندکی افزایش یافته است به‌طوریکه پیش بینی می‌شود 11 درصد از کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهند.
این گروه با موفقیت انتخاباتی اخیر حزب برادران ایتالیا، یکی از اعضای آن تقویت شده است. جورجا ملونی، رهبر حزب برادران ایتالیا در اکتبر 2022 به‌عنوان نخستین نخست وزیر زن ایتالیا انتخاب شد.
نتایج این نظرسنجی می‌تواند برای احزاب اصلی اروپا دردسرساز شود.
یاکوب روگوویکی، تحلیلگر موسسه «یوروپ الکتس» به یورونیوز گفت: «اگر دو حزب راست هویت و دموکراسی (ID) و محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی (ECR) با هم ترکیب شوند، می‌توانند 23 درصد کرسی‌ها را از آن خود کنند که با حزب حاکم فعلی در پارلمان اروپا برابری می‌کند.»

انتقادات شدید از اعلام نامزدی گروهی از جلیقه زردها در انتخابات اروپایی
توییتر کارزار تبلیغاتی دولت فرانسه برای انتخابات اروپا را مسدود کرد
اما موانعی برای اتحاد احزاب راست افراطی وجود دارد یعنی اختلاف ایدئولوژیک بین آن‌ها درباره مسائلی مانند جنگ در اوکراین، مهاجرت و یا حتی تلفیق اروپایی مشهود است.
روگوویکی توضیح داد: «این می‌تواند منجر به همکاری درباره موضوعات خاص برای تغییر لحن و تصمیم‌گیری‌ها در سطح اروپا و همچنین سرعت کلی به سمت سیاست‌های جناح راست شود.»
وی تاکید کرد که «موضوعی مانند مهاجرت از جمله مواردی است که می‌تواند محرک اصلی برای پیشبرد سیاست‌ها باشد به همین دلیل است که اگر حتی احزاب هویت و دموکراسی (ID) و محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی (ECR) و فیدس (Fidesz) با هم ادغام نشوند قطعا می توانند بر ائتلافی که می تواند در انتخابات بعدی تشکیل شود تاثیر بگذارند.»
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در سال 2021 دو سال پس از تعلیق حزب فیدس (Fidesz) از سوی گروه پارلمانی مردم اروپا (EPP) آن‌ را از این گروه اصلی راست میانه در پارلمان خارج کرد.
اگر پارلمان آینده اروپا به نفع برخی گروه‌ها تغییر کند ممکن است معاملاتی انجام شود به طوریکه مانفرد وبر، رئیس گروه پارلمانی مردم اروپا در ماه‌های اخیر بر همکاری با محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی (ECR) اصرار داشته است.
 وبر از پارلمان اروپا خواسته است تا پیش از حضور اروپایی‌ها در پای صندوق‌های رای، پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی را نهایی کنند تا دولت‌ها چیزی برای نشان دادن به رای‌دهندگان بدبین داشته باشند.
رویکر وبر توسط سوسیالیست‌ها و سبزها به‌عنوان تلاشی برای آرام کردن راست افراطی و تقلید از برنامه رادیکال آن تحت پوششی از مرکزگرایی مورد انتقاد قرار گرفته است.
اما چندین حزب متعلق به گروه پارلمانی مردم اروپا (EPP) در سال‌های اخیر برای رسیدن به قدرت با تشکل‌های راست افراطی وارد توافق‌های ائتلافی شده‌اند.


نظرات شما

admin-magz

مهتاب قصابی

عالی

۱۴۰۲/۱۰/۲۴

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه