راضیه گمار

ترجیح می‌دهم یک شورشی باشم تا یک اسیر معرفی و پیشنهاد

ترجیح می‌دهم یک شورشی باشم تا یک اسیر

  بزرگنمایی:
نام اثر: حق رأی (SUFFRAGETTE) کارگردان: سارا گورون ژانر: زندگی نامه، تاریخی، درام زبان: انگلیسی مدت زمان: ۱۰۶دقیقه محصول: انگلستان سال انتشار: ۲۰۱۵

نوشته: راضیه گمار

شناسنامه: 
نام اثر: حق رأی (SUFFRAGETTE)
کارگردان: سارا گورون
ژانر: زندگی نامه، تاریخی، درام
زبان: انگلیسی
مدت زمان: 106دقیقه
محصول: انگلستان
سال انتشار: 2015


فیلم حق رأی زنان، یک درام تاریخی است که به نمایش جنبش‌های طرفداری زنان در حدود یک قرن پیش، در بریتانیا می‌پردازد. داستان در رختشویی خانه‌ای در بریتانیا آغاز می‌گردد که زنان در آن مشغول به کارگری می‌باشند و مصائب کاراکتری به نام مود وات که شرایط کاری خطرناک و استثمار کننده‌ای را سپری می‌کند را نمایش می‌دهد.
خانم مود وات 24ساله به عنوان کارگر خشکشویی وظیفه حمل بسته‌ای را به عهده می‌گیرد و هنگام عبور از خیابان گرفتار درگیری جنبش حق رأی زنان به صورت اتفاقی شده اما پس از مشاهده واکنش خشونت آمیز دولت لوید جورج با وی و همکارانش و همچنین تضییع حقوق آن‌ها که توسط کارفرمایان صورت می‌گیرد و نیز تفاوت در میزان دریافتی حقوق با همکاران مردشان که بسیار زیاد هم هست، تحت تأثیر قرارگرفته و به عنوان مبارزی جدی مشغول به کار می‌شود. شخصیتهای مخالف رأی دادن زنان در این فیلم مانند همیشه جمعی از خائن‌ها و طرفداران خشونت هستند.
نکته با ارزش و مهم این فیلم آن است که جریان به سراغ زنان مشهور و نامدار جنبش که عموماً از طبقه متوسط جامعه هستند نرفته و داستان حول محور یک زن کارگر می‌چرخد. در ادامه فیلم روند خشونت آمیز شدن فعالیت سافرجت ها را می‌بینیم که بدلیل عدم توجه مسئولین حکومتی به خواسته‌هایشان مجبور هستند با زبان جنگ با دولت صحبت کنند.
این فیلم نشان دهنده یک گروه افراطی نیست که گاها دست به خشونت می‌زنند، بلکه زنان عادی و همه مادران و دختران دوست داشتنی هستند که دغدغه اصلی آن‌ها برابری جنسیتی است. برای اولین بار تجربه آن‌ها در قالب این فیلم فوق العاده، به تصویر کشیده می‌شود.
حق رأی به کارگردانی سارا گورون، فیلمی جذاب و باور پذیر است که در بسیاری از صحنه‌ها مخاطب را با خود همراه کرده و پرداخت‌های درستی به وضعیت زنان کارگر و قشر فرودست جامعه دارد. و در پایان فیلم با این نتیجه می‌رسیم که مبارزات زنان در هر جامعه‌ای، نقطه عطف تاریخی آن جامعه محسوب می‌گردد.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه