دومین بیانیه حزب در رابطه با وقایع پس از حادثه درگذشت مهسا امینی منتشر شد اخبار حزبی

دومین بیانیه حزب در رابطه با وقایع پس از حادثه درگذشت مهسا امینی منتشر شد

  بزرگنمایی:
حزب اراده ملت ۴۸ ساعت بعد از جانباختن مهسا امینی اولین بیانیه خود را در رابطه با این موضوع منتشر کرد و ضمن تسلیت به خانواده ایشان و مردم ایران خواستار پیگیری علل فوت وی و اصلاح فرایندهای منجر به این حادثه غمناک شد. در ادامه و با گذشت یک هفته از این حادثه، با توجه به اعتراضات عمومی رخ داده در سراسر کشور و نوع واکنش نیروهای حاکمیتی به آن، حزب مجدد یک بیانیه منتشر کرد و در آن ضمن توجه دادن همگان به پرهیز از خشونت، درخواستها و مطالبات خود از نیروهای حاکمیتی را مطرح نمود.

حزب اراده ملت 48 ساعت بعد از جانباختن مهسا امینی اولین بیانیه خود را در رابطه با این موضوع منتشر کرد و ضمن تسلیت به خانواده ایشان و مردم ایران خواستار پیگیری علل فوت وی و اصلاح فرایندهای منجر به این حادثه غمناک شد.
در ادامه و با گذشت یک هفته از این حادثه، با توجه به اعتراضات عمومی رخ داده در سراسر کشور و نوع واکنش نیروهای حاکمیتی به آن، حزب مجدد یک بیانیه منتشر کرد و در آن ضمن توجه دادن همگان به پرهیز از خشونت، درخواستها و مطالبات خود از نیروهای حاکمیتی را مطرح نمود.

متن کامل این بیانیه را در ادامه میخوانید.


جور و بیداد کند عمر جوانان کوتاه                 ای بزرگانِ وطن بهر خدا داد کنید
گر شد از جور شما خانه موری ویران                        خانه‌ی خویش محال است که آباد کنید

وضع و حال این‌روز‌های وطن، بارها و بارها از سوی کنشگران سیاسی و اجتماعی، اساتید برجسته و کارشناسان مجرب، و دلسوزان این ملک و ملت پیش‌بینی شده و مورد هشدار قرار گرفته است.
 اینکه چرا و با پرچمداری کدام گروه از هسته‌های تئوریک و مدیریتی قدرت مرکزی، بدیهی‌ترین پیامدهای اجتماعی ناشی از انباشت رنج‌های مردم جامعه، نادیده گرفته شده یا کم‌اهمیت تلقی می ‍‌‌شوند و در پی این رویکردِ نادیده‌انگارانه، چه اهدافی دنبال می‌شوند.
 پرسش‌های بسیار حیاتی و کلیدی‌ هستند که چنانچه رسیدگی به آنها را بیش از این، به تاخیر بیندازند، خِسران سنگین و جبران‌ناپذیر آن، گزینشی عمل نمی‌کند و دامان احدی را رها نگاه نمی‌دارد.
 
•  حزب اراده ملت ایران تکرار بی‌پروا و ناصوابِ مواجهه‌ی خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه با اعتراضات مردمی؛ و نفی، تحقیر، انکار و برچسب‌زنی به معترضان خیابانی را محکوم می‌کند و باور دارد که ادامه‌ی چنین مواجهاتی، شاید فروکش‌ها و خاموشی‌های موقت را برای گفتمان انحصارطلب، به ارمغان بیاورد؛ اما این شعله‌های نارضایتی و اعتراض، ماندگار و نامیرا هستند. شلیک مستقیم به معترضان و گرفتن جان، سلامت و توانایی جسمی ایشان، رفتار قبیح و ناموجهی‌ست که باید تغییر کند.
•  حزب اراده ملت ایران از تمامی نیروهای دست‌اندرکار و مسئول که دست به بازداشت، بازجویی و حبس معترضان زده‌اند، می‌خواهد که از هرگونه رفتار خشن و غیرانسانی با ایشان پرهیز کرده و آنها را مشمول بخشش و آزادی قرار دهد و حق تحصن، اعتصاب و اعتراض را در هر کجای ایران و برای هر شهروند ایرانی به رسمیت بشناسند.
•  حزب اراده ملت ایران تدارک راه‌پیمایی‌های حکومتی علیه معترضان و روبروکردن سازماندهی شده‌ی بخشی از جامعه را علیه بخش بزرگ معترض، بشدت محکوم کرده و ادامه‌ این رویکردهای تحریکی، قهری و تفرقه‌افکنانه از سوی حاکمیت را، مانع‌تراشی و مانع‌زایی در مسیر گفتمان همبستگی و وحدت ملی برمی‌شمارد. آنهم در شرایط و مناسباتی که حق قانونی شهروندان و احزابی که می‌خواهند صدای اعتراض مردمان باشند، حتی در اَشکال مسالمت‌آمیز و خُرد، به رسمیت شناخته نمی‌شود. نامیدن مردم معترض با الفاظ ناپسند و توهین‌آمیزی چون تفاله و دست‌آموز و نوکر، از تریبون‌های هتاک و لاقید، فقط و فقط می‌تواند جوشش افکار تند و رادیکال از ذهن‌های بدخواه، مستبد و انحصارطلبی باشد که ایران را نه برای همه که برای خویش و جامعه‌ی محدود و هوادار خویش می‌خواهند.
•  حزب اراده ملت ایران از بازداشت و تهدید صدها نفر از فعالین و کنشگران مدنی و سیاسی در هر کجای ایران، که در روزهای دشوار وطن و روزگار پرالتهاب مردم می‌توانند یاور مدبر و دلسوز ایشان باشند، ابراز نگرانی می‌نماید و خواستار آزادی یک‌یک این عزیزان است.
•  طلاح صیانتی، که پیشتر هم بر سیستم ارتباطات مجازی حاکم گردیده بود، را مردود می‌شمارد؛ و تاخیر و تعلل در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و همچنین در شفاف‌سازی اطلاعات این واقعه تلخ را، که ناشی از کوتاهی نهادهای مسئول است و در موارد مشابه قبلی نیز دیده شده، نکوهش می‌کند.
•  حزب اراده ملت ایران همچون هزاران‌هزار دلسوز دیگر وطن، از تریبون‌های محدودی که در اختیار دارد، تاکید می‌کند که به جای مواجهه خشن، حذفی و ضربتی با عوارض نارضایتی‌ها در خیابان، پیگیر ریشه‌ی این انبوه خشم و ناخشنودی در ملت خسته و آزرده‌ی ایران باشند و هشدار می‌دهد چنانچه اندک فرصت‌های باقی‌مانده برای همبستگی و مشارکت ملی در سرنوشت ایران را  بیش از این به تاخیر بیندازیم، سناریوهایی در انتهای این مقطع تاریخی، در انتظار کشور خواهد بود که پیروز و برنده‌ی آنها را نمی‌توان پیش‌بینی نمود.
•  شگاهی، رسانه‌ای، حزبی، فرهنگی، سیاسی، زنان و دانشجویی با رویکردهای اصلاح‌طلبانه، تحول‌خواهانه، مقاومت مدنی و دگراندیشانه دعوت به گفتگو کند و اراده عملی به تدوین و اجرای پروژه همبستگی و گفتگوی ملی نماید.
•  حزب اراده ملت ایران بار دیگر جان‌باختن مهسا امینی و همچنین ده‌ها عزیز دیگر ایران را که طی روزهای اخیر بخاطر دفاع از مظلومیت خانم امینی و دفاع از عدالت و حقوق و آزادی‌های شهروندی و مدنی اعتراض کرده بودند و همینطور هموطنانی که حتی نقشی در اعتراضات نداشتند و به جرم رهگذری، مورد اصابت گلوله یا باتوم قرار گرفته و جان سپردند، خدمت تمام داغداران و دردمندان وطن و عزت و انسانیت جامعه ایرانی تسلیت عرض می‌کند.
 
بدیهی است حزب اراده ملت ایران ضمن دفاع از حق مسلم مردم برای برگزاری تجمعات اعتراضی و مطالباتیِ مسالمت‌آمیز، و لزوم دفاع نهادهای مسئول در وزارت کشور برای تحقق این حق مصرح شهروندان و ضرورت توجه عملی به خواسته‌های آزادی‌خواهانه، عدالت‌محورانه و حقوق بشری جامعه‌ی به خروش‌آمده، تاکید دارد که خویشتنداری و عقلانیت را سرلوحه‌ی مطالبه‌گری خویش قرار ‌دهیم تا امکان بروز هرگونه سوء استفاده از حرکت‌های حق‌طلبانه سلب گردد. 
همچنین آگاه باشیم که مسیر شکوهمند "ایران برای همه ایرانیان" با حفظ حرمتِ اصول اخلاق و خردمندی، چون تسلط بر هیجانات غیرسازنده، مراقبت از اموال عمومی، پرهیز از خشم کورکننده و دوری از تخریب و تخطئه‌ی دیگر شهروندانی که با اهداف مشابه اما روش‌های متفاوت کنش می‌ورزند، ممکن و انگاشته خواهد بود. 
اجازه ندهیم که سپهری پرخشم، پرآشوب و غیرعقلانی‌شده فراهم آید که حتی پیام و فریاد گروه‌های مرجع نیز که سالهاست دلسوز و دردمند تک‌تک رنج‌های ایران‌زمین هستند، در همهمه‌ای غیرسازنده و مبهم، محو و نابود گردد.

حزب اراده ملت ایران
مهرماه یکهزار و چهارصد و یک



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه