گزارشی از آنچه در 1401 اتفاق افتاد سخن سردبیری

  بزرگنمایی:
سال ۱۴۰۱ با همه امیدها و ناامیدی ها به پایان رسیده و بهاری دیگر آغاز شده است. سردبیری نشریه اراده ملت ضمن تبریک سال نو به همه ایرانیان، گزارشی از عملکرد نشریه و حزب در دو بخش تقدیم عزیزان می‌نماید.

سال 1401 با همه امیدها و ناامیدی ها به پایان رسیده و بهاری دیگر آغاز شده است. سردبیری نشریه اراده ملت ضمن تبریک سال نو به همه ایرانیان، گزارشی از عملکرد نشریه و حزب در دو بخش تقدیم عزیزان می‌نماید.

بخش اول
سال 1401 سال خاصی در عمر 5 ساله نشریه اراده ملت بود. سال 97 و زمانی که مجوز نشریه صادر شد، گمان بر این بود که حزب می‌تواند هر هفته شماره‌ای جدید را تقدیم اعضا، هواداران و مردم نماید. اما این امید به دلایل مختلف فنی، مالی و پشتیبانی خیلی سریع رنگ باخت. بعد از چندین شماره مشخص گردید که هم در تیم نویسندگان، هم در تیم فنی و هم در منابع مالی پشتیبان؛ خلل و فرج بسیاری وجود دارد و ناگزیر نشریه به‌صورت نامنظم منتشر شد و درنهایت بعد از 23 شماره به خاموشی گرائید. با تغییرات مدیریتی که در نشریه صورت گرفت و قبل از باطل شدن مجوز انتشار، مجدداً نشریه کار خود را شروع کرد اما این بار فقط به شکل الکترونیک عرضه گردید. این تغییر گرچه توانست مشکلات مالی را تا حدودی حل نماید اما برای دو مشکل دیگر راهگشا نبود و دیگربار نشریه بعد از 6 شماره، با سکون رو‌به‌رو شد.
بعد از کنگره دهم حزب و تغییرات گسترده در ارکان حزب، این بار هیات اجرائی مصمم‌تر از پیش تصمیم به راه‌اندازی مجدد نشریه حزب گرفت. در این راستا هم شکل و هم ساختار نشریه تغییر کرد و تیم نویسندگان و مدیران آن نیز دستخوش تغییرات وسیعی شد. گرچه شروع این فرایند در زمستان سال 1400 رقم خورد اما نتیجه آن در سال 1401 به بار نشست و ما شاهد انتشار 25 شماره به‌صورت دوهفته نامه و منظم در این سال بودیم. طی این 25 شماره بیش از 600 مطلب توسط نویسندگان نشریه تهیه و منتشر گردید. تیم ثابت تحریریه به 20 نفر رسید و حداقل 40 نفر از اعضا حزب نیز هر چند شماره یک‌بار مطلبی برای نشریه ارسال کردند. تعداد مراجعه کنندگان روزانه به سایت نشریه به بیش از 250 نفر رسید و رنکینگ سایت نشریه حزب در بین سایت نشریات حزبی کشور، رتبه سوم را بعد از روزنامه اعتماد و مردم سالاری به خود اختصاص داد.
این موفقیت مرهون زحمات گمنام ده‌ها نفر در بخش‌های مختلف حزب بود و امیدواریم که بتوانیم در سال جاری چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی وضعیت نشریه را ارتقا دهیم و مجموعه‌ای پربارتر را به دست خوانندگان و هواداران خود برسانیم.

بخش دوم
در سال 1401 سرانجام کنگره دهم حزب تأیید شد گرچه کم لطفی های حاکمیت باعث شد که 4 نفر از اعضا منتخب شورای مرکزی از حضور در این شورا باز بمانند، اما حزب توانست سال منظم و پرباری را در بخش‌های مختلف پشت سر بگذارد.
ارکان حزب اراده ملت ایران که شامل شورای مرکزی حزب، دبیرکل و مجموعه‌های تحت نظارت ایشان (هیات اجرائی و هیات دبیران حوزه‌ها) و دفتر سیاسی است مطابق با نظامنامه حزب مسئولیت‌های محوله را در حد مقدور انجام دادند و نگذاشتن که حتی در شرایط دشوار پاییز سال قبل و قطع راه‌های ارتباطی، کارها ناتمام بماند. 
شورای مرکزی 4 جلسه در طول سال برگزار نمود و مصوبات متعددی داشت. هیات اجرائی نیز 4 جلسه در طول سال برگزار کرد و یک جلسه هم اندیشی را نیز در آذرماه سال 1401 مدیریت و راهبری نمود. هیات دبیران حوزه‌ها علی رغم تنگناهای ارتباطی موجود 22 جلسه در طول سال 1401 برگزار کرد و جلسات حوزه‌های زیر مجموعه‌اش به بیش از 150 جلسه در سال رسید. دفتر سیاسی حزب نیز 17 جلسه برگزار نمود و 5 بیانیه منتشر کرد.
دفتر حقوقی و کمیته انضباطی حزب نیز فعالانه موارد ارجاعی به واحدهای‌شان را پیگیری و حل و فصل کردند و مانع از این شدند که به اعضا یا ساختارهای حزبی صدمات جبران ناپذیری وارد شود.
سایت رسمی حزب همواره به روز بود و کلیه مستندات حزبی، اخبار، مصاحبه‌ها و کتابهای حزبی را به علاقمندان عرضه می‌کرد. حتی اختلال پیش آمده در عملکرد آن نیز با همت تیم پشتیبانی به سرعت حل و فصل شد تا خللی در اطلاع‌رسانی به‌وجود نیاید. کانال‌ها و گروه‌های حزبی در پیام‌رسان هایی نظیر تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام گرچه به‌علت سیاست‌های انحصارطلبانه حاکمیت به شدت دچار اختلال عملکرد شدند، اما سرپا ماندند و کانال‌های جدیدی نیز در پیام رسان‌های داخلی نظیر ایتا، سروش، آی گپ و بله ایجاد شد.
در اعتراضات مردمی سال 1401 خصوصاً در فصل پاییز، هم اعضا حزب و هم خود حزب فعالانه نقش‌آفرینی کردند و تلاش نمودند که در چهارچوب‌های موجود، کنار مردم و صدای ایشان باشند. بیانیه‌های منتشره حزب مصداق و شاهد بارز این موضوع است.
واحد انتشارات حزب به‌عنوان تنها انتشارات حزبی کشور، سال بسیار پرباری را پشت سر گذاشت. انتشارات حاما در ابتدای سال با 14 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور یافت و به دنبال آن 7 عنوان کتاب دیگر تا پایان سال منتشر کرد تا خود را با 21 کتاب آماده حضور در نمایشگاه کتاب سال 1402 نماید. بیش از 5 کتاب دیگر نیز در مراحل مختلف آماده‌سازی هستند که احتمالاً در شش ماه اول سال جاری به بازار ارائه خواهند شد. از تمام کتابهای انتشارات حاما نسخه الکترونیکی نیز تهیه گردید و به خوانندگان از طریق اپلیکیشن طاقچه عرضه شد.

طبعاً کاستی‌ها و نارسائی‌های بسیاری در عملکرد نشریه و حزب وجود داشته است و ما هنوز تا حداقل‌های مطلوب فاصله زیادی داریم اما امیدواریم بتوانیم این نهالی را که کاشته‌ایم و با زحمت زیاد آبیاری نموده‌ایم، سال به سال شکوفاتر و بارورتر ببینیم. در این میان دست خود را برای همکاری به سمت تمام کنشگران سیاسی و مدنی دراز می‌کنیم و از ایشان طلب همکاری و مساعدت داریم. باشد که بتوانیم عنصری مفید برای کشور عزیزمان ایران باشیم.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه