جهان در هفته‌ای که گذشت (72) اخبار جهان

جهان در هفته‌ای که گذشت (72)

  بزرگنمایی:
دادستان کل سوئیس از تحقیق درباره منابع مالی حماس خبر داد/ حمله پهپادی به پایگاه حریر در فرودگاه اربیل/ کشف ۱۰ منطقه باستانی در استان دیوانیه عراق/ گفت وگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه قطر و نخست وزیر لبنان/ درخواست ۱۰۰ عضو کنگره امریکا از بایدن برای تحقق آتش بس فوری در غزه/ عربستان در حال بررسی خرید ۵۴ جنگنده رافال از فرانسه/ رهبران حماس در غزه و خارج از آن، این جنگ را باهم اداره می‌کنند/ دومین حمله اسرائیل به سوریه در ۱۰ روز اخیر/ ورود نخستین کاروان کمک‌ها به نوار غزه از گذرگاه رفح/ بلینکن: تمام اسیران در غزه باید آزاد شوند/ حماس ۲ گروگان آمریکایی را آزاد کرد/ کشته شدن ۲۲ خبرنگار در جنگ اخیر در خاور میانه/ کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان/ السیسی: نقشه راه پایان بحران، آتش بس فوری تا تشکیل کشور مستقل فلسطین است/ اروپا نمی‌تواند برای حل جنگ حماس و اسرائیل روی نفوذ ایران حساب کند/ قزاقستان صادرات پهپاد به روسیه را ممنوع کرد/ رئیس پارلمان اروپا: مبارزه ایرانی‌ها برای برابری و آزادی و کرامت، الهام‌بخش جهان شده است

دادستان کل سوئیس از تحقیق درباره منابع مالی حماس خبر داد
دادستان کل سوئیس روز شنبه گفت که از چند هفته پیش تحقیق درباره منابع مالی احتمالی حماس در این کشور آغاز شده است.وی بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود که این تحقیق از چند هفته پیش از حملات حماس به اسرائیل در روز هفت اکتبر به جریان افتاده بود. این در حالی است که سوئیس تاکنون حماس را به عنوان سازمانی «تروریستی» معرفی نکرده است. در مقابل اتحادیه اروپا و آمریکا فعالیت‌های حماس در خاک خود را ممنوع کرده‌اند. مقام‌های سوئیس پس از حملات روز هفت اکتبر برای معرفی حماس به عنوان سازمانی «تروریستی» تحت فشار قرار گرفته بودند. دولت سوئیس در نهایت چهار روز پس از این حملات اعلام کرد که از با معرفی حماس به عنوان سازمانی «تروریستی» موافق است.با این حال تاکنون جدولی زمانی برای معرفی حماس به عنوان سازمانی «تروریستی» در سوئیس ارائه نشده است. پیش از این تلاش‌ها برای معرفی حماس به عنوان سازمانی «تروریستی» در پارلمان سوئیس شکست خورده بود. با این حال یکی از کمیسیون‌های پارلمان سوئیس اخیرا پیشنهادی در این راستا مطرح کرد. به گفته مقام‌های اسرائیل حملات اخیر حماس بیش از 1400 کشته در اسرائیل برجای گذاشته است.

حمله پهپادی به پایگاه حریر در فرودگاه اربیل
یک منبع امنیتی از حمله جدیدی به پایگاه الحریر، محل استقرار نیروهای امریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل خبر داد.به گزارش بغداد الیوم، این منبع گفت که یک پهپاد، اطراف پایگاه حریر در اربیل را هدف حمله قرار داد که این حمله خسارتی در پی نداشت.این حمله در حالی انجام می شود که پیشتر و در عین الاسد برای چندمین بار طی روزهای اخیر هدف حمله قرار گرفت.در پی تشدید تنش در غزه و جانبداری امریکا از اسرائیل، مواضع امریکا در منطقه از جمله پایگاه های عین الاسد و حریر هدف حمله قرار می گیرد.

کشف 10 منطقه باستانی در استان دیوانیه عراق
وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق از اکتشاف مناطق باستانی جدید در استان دیوانیه خبر داد.به گزارش الفرات نیوز، پس از بررسی میدانی توسط یک تیم متخصص در استان دیوانیه، 10 منطقه باستانی از پیش اعلام نشده کشف شد.اکتشاف این مناطق، به عنوان بخشی از کارزار اداره آثار باستانی دیوانیه برای اطلاع از مناطق باستانی و تشویق شهروندان به محافظت از آن و جلوگیری از هرگونه تعرض به آن انجام شده است.

گفت وگوی تلفنی بلینکن با وزیر خارجه قطر و نخست وزیر لبنان
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا درباره آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین و پرونده اسرا در نوار غزه گفت وگو کرد.به گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و راه های حمایت از آن علاوه بر آخرین تحولات اوضاع در اراضی فلسطینی و اسرائیل و راه های کاهش تنش پرداختند.وزیر خارجه امریکا از قطر بابت تلاش هایش برای آزادسازی دو شهروند امریکایی از نوار غزه تقدیر و تشکر کرد.وزیر خارجه قطر بر تداوم هماهنگی قطر با امریکا و شرکای بین المللی برای آزادی اسرا و کاهش تنش در غزه تاکید کرد.به گزارش الجزیره، بلینکن در گفت وگو با نجیب میقانی، نخست وزیر لبنان نیز بر حمایت امریکا از ملت لبنان تاکید کرد.وی به نگرانی درخصوص تشدید تنش در مرزهای جنوبی لبنان اشاره کرد.

درخواست 100 عضو کنگره امریکا از بایدن برای تحقق آتش بس فوری در غزه
بیش از 100 عضو کنگره امریکا در نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، خواستار اقدام فوری امریکا برای جلوگیری از قربانی شدن بیشتر غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه شدند.به گزارش الجزیره، این اعضای کنگره امریکا، حمایت خود از واکنش واشنگتن به حمله حماس علیه اسرائیل را اعلام کردند و گفتند که پاسخ اسرائیل باید در راستای قوانین بین المللی و ارزش های دموکراتیک مشترک باشد.آنها اشاره کردند که آمار قربانیان در نوار غزه، نشان می دهد که باید فورا برای جلوگیری از قربانی شدن شمار بیشتری از غیرنظامیان بی گناه اقدام شود.اعضای کنگره امریکا در نامه خود بیان کردند که درگیری میان اسرائیل و فلسطین را نمی توان از طریق راه های نظامی حل کرد.بیش از صد عضو کنگره امریکا از دولت امریکا خواستند با اسرائیل و شرکای منطقه ای برای تضمین ثبات در کرانه باختری و جلوگیری از هرگونه تشدید خشونت در آن منطقه تلاش کند.

عربستان در حال بررسی خرید 54 جنگنده رافال از فرانسه
عربستان با شرکت هواپیمایی داسو فرانسه، برای استعلام قیمت خرید 54 جنگنده رافال تماس گرفته است.به گزارش العربی الجدید، روزنامه لاتریبیون دیمانش به نقل از برخی منابع نوشت که این شرکت فرانسوی تا 10 نوامبر فرصت دارد به استعلام عربستان پاسخ دهد.براساس نوشته این روزنامه، اگر این قرارداد با موفقیت به نتیجه برسد، این یک موفقیت مهم برای رافال به حساب می آید چرا که عربستان تاکنون ترجیح می داد جنگنده اف 15 یا یوروفایتر دریافت کند.عربستان نخستین کشور منطقه نیست که به دنبال رافال است و پیش از آن نیز، مصر، امارات متحده عربی و قطر برای خرید آن درخواست داده بودند.

رهبران حماس در غزه و خارج از آن، این جنگ را باهم اداره می‌کنند
خالد مشعل، رئیس سابق حماس در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت که این گروه تعدادی سرباز اسرائیلی را گروگان دارد که برای مذاکره برای آزادی همه اسرای فلسطینی در اسرائیل کافی است. وی شمار زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را 10 هزار نفر برآورد کرد.وی مدعی شد که حماس آماده تحویل گروگان‌های غیرنظامی است و تنها قصد دارد بر سر نیروهای امنیتی اسیر شده چانه‌زنی کند.مشعل که در حال حاضر ریاست دفتر سیاسی حماس در خارج از اراضی فلسطینی را برعهده دارد افزود: «اسرائیلی‌ها ما را خواهند کشت چه مقاومت کنیم و چه نکنیم.»وی تاکید کرد که حمله هفت اکتبر حماس علیه اسرائیل یک اقدام حساب شده بود و حماس کاملا از عواقب آن آگاه است.وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تلویزیون میمری (شبکه العربیه) که هم اکنون حماس را با داعش مقایسه می‌کنند و آیا همچنان می‌توان پرچم «مقاومت» را برافراشت گفت: «این تهمت و افترایی است که از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ساخته شده و متاسفانه غرب با آن همراهی می‌کند.»او تاکید کرد که حماس «مقاومت خود را بر روی نیروهای اشغالگر و سربازان متمرکز کرده است.»مشعل افزود که «در همه جنگ‌ها شماری قربانی غیرنظامی وجود دارد. ما مسئول آن‌ها نیستیم.»وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهد برای کشته شدن غیرنظامیان در این حملات عذرخواهی کند گفت: «اسرائیل باید عذرخواهی کند. حماس اغلب غیرنظامیان را نمی‌کشد. بر سربازان تمرکز دارد.»

دومین حمله اسرائیل به سوریه در 10 روز اخیر
رسانه‌های دولتی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش دادند که حملات روز یکشنبه اسرائیل به دو فرودگاه اصلی سوریه در دمشق و حلب باعث توقف فعالیت آن‌ها شد.این منبع نظامی گفت: «در حوالی ساعت 5:25 بامداد به وقت محلی دشمن اسرائیلی فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن یکی از کارکنان فرودگاه دمشق و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.»به گفته این منبع، خسارات مالی وارد شده به باندهای فرود فرودگاه باعث شد که این دو فرودگاه فعالیت‌های خود را متوقف کنند.این منبع نظامی افزود: «حملات هم زمان از سمت غرب لاذقیه در دریای مدیترانه و سمت جولان اشغالی سوریه انجام شد.»به گفته وزارت حمل و نقل سوریه، پروازها به فرودگاه لاذقیه در غرب هدایت شدند. این دومین بار در روزهای اخیر است که حملاتی همزمان به فرودگاه‌های دمشق و حلب که هر دو تحت کنترل دولت سوریه هستند انجام می‌شود.حمله قبلی در تاریخ 12 اکتبر رخ داد که باعث از کار افتادن فعالیت این دو فرودگاه شد.به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حملات هفته گذشته اسرائیل به فرودگاه حلب باعث مجروح شدن پنج نفر شد. این در حالی است که یکی از کارشناسان شبکه تلویزیونی «کان» متعلق به رژیم صهیونیستی به نقل از رسانه‌های عربی مدعی شد که اسماعیل قاآنی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای اخیر به سوریه رفته است. طبق این گزارش، این دومین سفر قاآنی به سوریه از آغاز جنگ حماس و اسرائیل است.

ورود نخستین کاروان کمک‌ها به نوار غزه از گذرگاه رفح
نخستین کاروان کمک ها به نوار غزه از مصر و از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شد.به گزارش الجزیره، دقایقی قبل کامیون‌های غزه همراه با خودروهای سازمان ملل و هلال احمر فلسطین وارد محوطه گذرگاه رفح شده تا کمک‌های انسان دوستانه را از کامیون‌های مصری تحویل گرفته و وارد نوار غزه کنند.همزمان دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که کمک های انسانی که دیروز وارد شد، 20 کامیون حاوی تجهیزات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی است.پیش از این سفارت امریکا در اسرائیل اعلام کرد که گذرگاه مرزی رفح میان مصر و نوار غزه از ساعت ده صبح دیروز (به وقت محلی) بازگشایی می شود.رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند که ورود کامیون ها به غزه تحت نظارت اسرائیل، امریکا و مصر انجام خواهد شد.

بلینکن: تمام اسیران در غزه باید آزاد شوند
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفت که بیش از 200 اسیر در نوار غزه وجود دارد که همه آنها باید آزاد شوند.به گزارش «الجزیره» بلینکن افزود: از دولت قطر برای کمک های بسیار مهمش در آزادی دو اسیر امریکایی تشکر می کنیم.وی اظهار داشت: حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.وزیر خارجه امریکا ادامه داد: تلاش های ما برای آزادی همه امریکایی های بازداشت شده در غزه ادامه دارد.وی گفت: قویاً معتقدیم که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و این امر باید مطابق با قوانین بشردوستانه انجام شود.بلینکن تصریح کرد: تمام اسیران در غزه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.وی همچنین افزود: ما به دنبال آزادی اسیران و اطمینان از رسیدن کمک ها به نوار غزه هستیم.

حماس 2 گروگان آمریکایی را آزاد کرد
به گزارش سی‌ان‌ان، یک منبع آگاه و یک منبع دیپلماتیک از آزادی دو گروگان آمریکایی توسط حماس خبر دادند.این منبع آگاه گفت که این دو گروگان که مادر و دختر هستند، به صلیب سرخ تحویل داده شده‌اند و «در حال خروج هستند». وی افزود که آنها به دلایل بشردوستانه آزاد می‌شوند زیرا مادر در وضعیت نامناسبی قرار دارد.مشخص نیست که گروگان‌های آزاد شدهغزه را به مصر ترک خواهند کرد یا سرزمین‌های اشغالی.آزادی این گروگان‌ها نتیجه مذاکرات قطر و حماس است.

کشته شدن 22 خبرنگار در جنگ اخیر در خاور میانه
به گزارش روسیا الیوم، کمیته حفاظت از روزنامه نگاران گزارش داد که از زمان تشدید درگیری بین فلسطین و اسرائیل در 7 اکتبر، دست کم 22 تن از اهالی رسانه  کشته شده‌اند.این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: « کشته شدن 22 روزنامه‌نگار از جمله 18 فلسطینی، سه اسرائیلی و یک لبنانی تا روز جمعه 20 اکتبر تایید شده است».در ادامه این بیانیه آمده است که هشت خبرنگار نیز زخمی و سه تن دیگر بازداشت یا مفقود شده‌اند.خبرنگاران فلسطینی از نوار غزه هستند و دو خبرنگار از این منطقه نیز مفقود شده‌اند. کمیته حفاظت از روزنامه نگاران اعلام کرد که همچنین در حال بررسی بسیاری از گزارش‌های تایید نشده درباره کشته شدن، مفقود شدن، بازداشت، زخمی شدن یا تهدید علیه خبرنگاران دیگر و همچنین خسارت‌ها به دفاتر رسانه ها و منازل خبرنگاران است.

کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
به گزارش اسپوتنیک، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که در حمله به نیروهای این رژیم در جنوب لبنان یک سرباز اسرائیل کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که خبر کشته شدن «عمر بلو»، نیروی ارتش ذخیره اسرائیل در منطقه بر اثر آتش ضد تانک در جنوب لبنان اجازه انتشار یافت.در این گزارش آمده است که در این درگیری دو سرباز ذخیره دیگر به شدت و یک تن دیگر نیز به طور سطحی زخمی شده‌اند و اکنون این سه نفر برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد که حزب الله به عملیات خود علیه سایت‌های اسرائیلی در پاسخ به هدف قرار دادن خبرنگاران و حملات به غیرنظامیان در نزدیکی سایت «العباد‌» ادامه داد.

السیسی: نقشه راه پایان بحران، آتش بس فوری تا تشکیل کشور مستقل فلسطین است
رئیس جمهور مصر گفت: به جهانیان تاکید می کنم که حذف مسئله فلسطین بدون راه حلی عادلانه رخ نخواهد داد و در هر صورت، به حساب مصر تمام نخواهد شد.به گزارش «الجزیره» عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز شنبه در سخنرانی خود در اجلاس بین المللی صلح قاهره گفت: به طور کاملا روشن هدف قرار دادن یا کشتن یا ترساندن غیرنظامیان را محکوم می کنیم.وی افزود: بار دیگر بر دعوت خود برای حمایت بین المللی از مردم فلسطین و غیرنظامیان تاکید می کنیم.السیسی ادامه داد: تلاش های شدیدی برای هماهنگی و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه انجام داده ایم.وی اظهار داشت: گذرگاه رفح را ما نبستیم اما اسرائیل آن را با بمباران هدف قرار داد و با رئیس جمهور امریکا توافق کردم که این گذرگاه باز بماند.رئیس جمهور مصر گفت: بار دیگر بر مخالفت خود با کوچاندن اجباری فلسطینیان تاکید می کنیم و آن را حذف نهایی مسئله فلسطین می دانیم.وی بیان داشت: هرکه گمان کند که مردم پایدار فلسطین مایل به ترک سرزمین خود حتی تحت اشغالگری هستند، اشتباه می کند.السیسی افزود: به جهانیان تاکید می کنم که حذف مسئله فلسطین بدون راه حل عادلانه رخ نخواهد داد و در هر صورت، به حساب مصر تمام نخواهد شد.

اروپا نمی‌تواند برای حل جنگ حماس و اسرائیل روی نفوذ ایران حساب کند
نماینده پارلمان اروپا به یورونیوز:اروپا نمی‌تواند برای حل جنگ حماس و اسرائیل روی نفوذ ایران حساب کند گریس اوسالیون، نماینده ایرلند در پارلمان اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی اختصاصی با یورونیوز تاکید کرد که اروپا باید در حمایت از فلسطین یکپارچه‌تر عمل کند و در برابر حملات هوایی اسرائیل به غزه که در آن تا کنون بیش از 5 هزار نفر فلسطینی کشته شده‌اند، موضع جدی‌تری بگیرد. یورونیوز: اروپا چگونه می‌تواند تضمین کند کمک‌هایی که به فلسطینیان ارائه می‌کند به مردم فلسطین می‌رسد و در عین حال از هرگونه سوء استفاده احتمالی حماس برای اهداف جایگزین جلوگیری می‌کند؟ اسرائیل می‌گوید که حماس از کمک‌ها و منابع مالی اروپا برای مقاصد خود استفاده می کند؟ این نکته را هم در نظر داشته باشید که کشورهای اروپایی سلاح‌های زیادی به اسرائیل می‌فرستند، اما تعداد کمی از آنها با وجود «جنایات جنگی» در غزه خواستار کنترل صادرات مرگبار اسلحه به اسرائیل شده‌اند.

قزاقستان صادرات پهپاد به روسیه را ممنوع کرد
قزاقستان که متهم به دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از آغاز حملات این کشور به اوکراین است، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که صادرات حدود صد محصول خود به روسیه را از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و قطعات الکترونیکی، ممنوع کرده است.
کازینفورم، خبرگزاری رسمی قزاقستان به نقل از کایرات توربایف، معاون وزیر بازرگانی این کشور اعلام کرد: «ما همه محصولات را صادر می‌کنیم، به جز 106 محصول که صادرات آنها متوقف شده است. پهپادها، قطعات الکترونیکی، تجهیزات ویژه و تراشه‌های آنها از جمله این محصولات ممنوعه برای صادرات به روسیه هستند.»

رئیس پارلمان اروپا: مبارزه ایرانی‌ها برای برابری و آزادی و کرامت، الهام‌بخش جهان شده است
رئیس کمیسیون اروپا: زنان و دختران شجاع ایرانی شایسته همبستگی و حمایت ما هستند. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طی یک سخنرانی، اعطای جایزه ساخاروف به «مهسا امینی و جنبش زن، زندگی، آزادی» را ستود و گفت که این شایسه‌ترین انتخاب بود. او افزود که اعطای این جایزه، پیامی روشن به جهان بود که «زنان و دختران شجاع ایرانی شایسته همبستگی و حمایت ما هستند». او در شبکه توییتر نیز نوشت: «همانطور که آنها در کنار ژینا ایستادند، ما نیز در کنار آنها ایستاده‌ایم.» رئیس پارلمان اروپا: مبارزه ایرانی‌ها برای برابری و آزادی و کرامت، الهام‌بخش جهان شده است. روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا که یک روز پیش خبر انتخاب «مهسا امینی و جنبش زن، زندگی، آزادی» به عنوان برنده جایزه ساخاروف را بطور رسمی در صحن پارلمان اروپا اعلام کرده بود، در توییتر نوشت که به این انتخاب مفتخر است. او افزود: «این زنان، مردان و جوانان شجاع از طریق مبارزه خود برای برابری، آزادی و کرامت، الهام‌بخش جهان شده‌اند.» قرار است مراسم اهدای این جایزه، در 13 دسامبر 2023 میلادی در مقر پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ برگزار شود.



نظرات شما

admin-magz

مهتاب قصابی

بسیار عالی

۱۴۰۲/۰۸/۱۱

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه