مسعود خادمی، سخنگوی حاما در گفت و گو با اراده ملت عنوان کرد:

با پیوستن به “اراده ملت ایران” فعالیت حزبی من شروع شد گفتگو

با پیوستن به “اراده ملت ایران” فعالیت حزبی من شروع شد

  بزرگنمایی:
شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران، روز دهم دی ماه در جلسه ای به انتخاب ارکان حزب و همچنین تصمیم گیری برای چگونگی نحوه ورود حاما به انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت. این جلسه با حضور شانزده نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی، یک نفر از اعضاء اصلی هیئت بازرسی و پنج نفر از مشاورین شورای مرکزی تشکیل گردید

اراده ملت، فائزه صدر:
شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران، روز دهم دی ماه در جلسه ای به انتخاب ارکان حزب و همچنین تصمیم گیری برای چگونگی نحوه ورود حاما به انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت. این جلسه با حضور شانزده نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی، یک نفر از اعضاء اصلی هیئت بازرسی و پنج نفر از مشاورین شورای مرکزی تشکیل گردید. یکی از موضوعات جلسه انتخاب سخنگوی حزب بود. در رأی گیری به عمل آمده، اعضا بین آقایان مسعود خادمی و رحیم حمزه(سخنگوی فعلی)، با 8 رای آقای مسعود خادمی را برای مدت یک سال به عنوان سخنگو انتخاب کردند. هفته نامه اراده ملت به این مناسبت با آقای مسعود خادمی، سخنگوی حاما گفت و گویی دارد که در ادامه می خوانید:

از سابقه فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود بگویید. چطور به حزب اراده ملت پیوستید؟ آیا پیش از حضور در حزب فعالیت سیاسی و اجتماعی مرتبطی داشتید؟
من قبل از اینکه به طور رسمی وارد حزب اراده ملت شوم به صورت انفرادی در فعالیت های سیاسی و اجتماعی شرکت می کردم. از جمله این فعالیت ها در زمان انتخابات بود که همواره فعال بودم. ولی متاسفانه این جنس فعالیت ها عموما به زمان انتخابات محدود می شد.
من وکیل دادگستری هستم و به دلیل حضور در صنف وکلا از اهمیت تشکل های صنفی، مدنی و سیاسی غیر وابسته به حاکمیت مطلع ام، از این رو علاقمند به برقراری ارتباط با حزب بودم تا شکل فعالیت های من چهارچوبی داشته باشد.
به واسطه دوستانی از سال 1394 با حزب اراده ملت آشنا شدم. با توجه به رویه فعالیت این حزب و ساختار و چهارچوب فکری و مرامنامه این حزب در کنار اراده ملت قرار گرفتم. ولی ورود رسمی من به حزب ازسال 1396 بود.
در حوزه های مختلف، آموزش هایی را با دوستان حزبی گذراندم و در سال 97 به عضویت هیات اجرایی درآمدم. در سال 1398 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران شدم در آن دوره به دلیل تصمیم حزب از ادامه رقابت در حوزه انتخابات انصراف دادم.
در دوره جدید شورای مرکزی حزب اراده ملت، با رای مجمع عمومی به عنوان عضو شورای مرکزی انتخاب شدم. در این مدت مسئولیت هایی از طرف اعضای ارشد حزب به من واگذار شد از جمله به عنوان رییس کمیته انضباطی حزب منصوب شدم و مسئول حوزه شهرستان تهران بودم.

با تجربه حضور در یک حزب سیاسی شناخته شده، وضعیت احزاب و فعالین حزبی کشور را چگونه می بینید و چه نقدی بر عملکرد این مجموعه ها دارید؟
فعالیت حزبی در ایران از طرف قشر روشنفکر جامعه به صورت یک ضرورت اشاره شده است. کمبود هایی از جمله عدم بهره برداری از تجارب سیاسی انباشته شده، همواره توسط نخبگان یادآوری می شود. 
در برخی از انتخابات ها نیروهای فعالی که در حوزه سیاست به صورت یک شبه ظهور کرده اند و جریانی عظیم پشت سر خود ایجاد کردند، بعد از حضور در پست و مقام، با اتمام دوره خود، شکست ها و موفقیت هایشان را با خود می برند. درحالیکه تجربه های فراوانی پشت این شکست ها و موفقیت ها وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
متاسفانه به دلایل متعدد از طرف ساختار رسمی حکومت فضای شفافی برای فعالیت نیروهای سیاسی و حزبی تعریف نشده است.
اگر امتیاز بندی کنیم حضور در چهارچوب رسمی احزاب باعث پرورش و تربیت نیروهای سیاسی می شود. نیروهایی که با توجه به مقدورات و ظرفیت های فعالیت های سیاسی به صورت تدریجی ولی مستمر با امور آشنا می شوند، دستاورد خوبی برای حکومت و جامعه است. متاسفانه در حاکمیت به جای اینکه این روند به صورت یک ظرفیت دیده شود حتی مورد مخالفت است و نظر مثبتی نسبت به فعالیت های حزبی ندارند.
حتی بعضا فعالیت حزبی به عنوان یک نقطه منفی و یک ضعف در کارنامه افراد دیده می شود و افراد را از گرایش به طرف فعالیت حزبی دلسرد می کند. همانطور که می بینیم برخی از کسانی که در انتخابات کاندید می شوند با اعلام عدم وابستگی به احزاب یا گروه های سیاسی این ویژگی را به شکل امتیاز مثبتی برای خود در نظر می گیرند. درحالیکه عدم وابستگی حزبی برای یک شخصیت سیاسی نقطه ضعف است، اما شرایط جامعه ما چنین تفکر غلطی را در میان نیروهای سیاسی رواج داده است.
با این حال من امید بالایی دارم. با توجه به اینکه تجربیات زیادی درباره روش های فعالیت سیاسی کسب کرده ایم. کشورهایی که در چهارچوب حزبی فعالیت می کنند، همچنان در جهان موفق تر از سایرین هستند و همین سندی بر لزوم ایستادگی در مسیر فعالیت های حزبی است. تجارب داخلی ایران اثبات کرده است که نیروی سیاسی که در چهارچوب احزاب فعالیت می کند، با توجه به تربیت و تعهد حزبی؛ توانمندتر، مفید تر و پاسخگوتر از نیروهای مستقلی است که بعد از اتمام دوره مسئولیت خود نسبت به هیچ کدام از عملکردهایشان پاسخگو نیستند.

اخیرا مسئولیت جدیدی در حزب اراده ملت به شما واگذار شده در این خصوص صحبت کنیم. در جایگاه سخنگوی حزب چه طرح ها و برنامه هایی دارید؟ 
در جلسه شورای مرکزی که روز جمعه اول دی ماه برگزار شد، برای انتخاب چند پست حزبی از جمله دبیری شورای مرکزی، ریاست شورای مرکزیف رییس دفتر سیاسی و سخنگوی حزب اقدام شد. در چنین مواقعی برخی از دوستان خود کاندید هستند و برخی از دوستان توسط سایرین پیشنهاد می شوند.
جایگاه های حزبی افتخاری است و باعث زحمت و مسئولیت بیشتر دوستان است. وضعیت به گونه ای نیست که دوستان از این مسئولیت بهره ای ببرند و استفاده ای بکنند. از این رو عموما افرادی که برای این جایگاه ها معرفی می شوند توسط دیگر اعضا معرفی و نامزد می شوند.
در جلسه پیشین عمومادوستان قبلی در سمت های خود ابقا شدند. برای انتخاب سخنگو برخی از دوستان لطف داشتند و من را معرفی کردند، من نه به دلیل بی علاقگی ولی به این دلیل که حس کردم دیگر دوستانی در این سمت مفید تر و موثرتر هستند دیگران را شایسته تر دانستم ولی در نهایت با رای گیری و لطف دوستان این مسئولیت به عهده من واگذار شد.
حزب اراده ملت از معدود احزابی است که فعالیت سیاسی را مستمر می داند و بر این اساس عمل می کند. ما در 12 ماه سال و حتی در دوره هایی که بحث انتخابات وجود ندارد فعالیت می کنیم و به نیروهای حزبی آموزش می دهیم.
به طور متوسط هر عضو اراده ملت هر هفته حداقل در یک جلسه حوزه ای که شامل گفت و گو و آموزش است شرکت می کند. این جلسات در هفته به سه یا چهار جلسه تکلیفی نیز می رسد. برخی از دوستان شاید به طور اختیاری و حتی بیش از این هم در جلسات حضور پیدا کنند ولی در حزب اراده ملت از حداقل یک جلسه تا 3-4 جلسه تکلیفی برنامه داریم.
تمام اعضای حزب اراده ملت در سرتاسر کشور حتما عضو یکی ازحوزه ها هستند و حوزه های حزبی ما جلساتی مستمر دارند. دبیران این حوزه ها هر دو هفته یک بار جلسات دبیران دارند. دفتر سیاسی هم به طور مستمر جلسه دارد و وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه را رصد و تحلیل می کنند و نتایج رابا اعضا در میان می گذارد.
تلاش های حزب در ساخت و تربیت نیروهای فعال سیاسی، آگاه به اوضاع و چهارچوب های فعالیت حزبی و تشکیلاتی موثر است. برخی از نیروهای حزب اراده ملت با توجه به توان فکری و فعالیت هایی که دارند، در میان نیروهای سیاسی فعال کشور همتا ندارند. ولی متاسفانه تلاش های حزب اراده ملت، در سطح جامعه و در بین نیروهای سیاسی کشور شناسانده نشده است.
من به عنوان سخنگوی حزب اراده ملت این نکته را وظیفه خود می دانم تا با ارتباط موثر با رسانه ها چه در حوزه رسانه های حزبی و چه رسانه هایی که خارج از حوزه احزاب فعالیت می کنند، در شناساندن حزب به جامعه و ارتقای جایگاه حزب در فضای سیاسی کشور قدم های مثبتی بردارم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه