آخرین مطالب

جهان در هفته ای که گذشت (80) اخبار جهان

جهان در هفته ای که گذشت (80)

  بزرگنمایی:
وزرای خارجه امارات و اردن، یورش به مسجد الاقصی را محکوم کردند/سفر زلنسکی به دوحه برای دیدار با امیر قطر/مسعود بارزانی و سفیر انگلیس در عراق تحولات منطقه را بررسی کردند/خنثی‌سازی قاچاق حدود ۹.۵ میلیون قرص مخدر از اردن به عربستان/قطعنامه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران در شورای حکام تصویب شد/هیئتی متشکل از اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی به بغداد می‌رود/تنش میان امارات و عربستان بر سر منطقه دریایی الیاسات/انتخابات پارلمان اروپا؛ حزب «مردم اروپا» پیشتاز نظرسنجی‌ یورونیوز؛ جهش راست افراطی و سقوط لیبرال‌ها/پیش‌نویس قطعنامه‌ علیه ایران آماده در شورای حکام؛ آیا آمریکا و اروپایی‌ها بر سر صدور آن توافق دارند؟/همزمانی انتخابات پیش روی ایران با مناظره بایدن و ترامپ

مهتاب قصابی
وزرای خارجه امارات و اردن، یورش به مسجد الاقصی را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه این کشور، تداوم یورش های رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی که آخرین آن از سوی یکی از وزرای افراط گرا و اعضای کنست و افراط گرایان با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی بود را محکوم کرد.
دو طرف مجوز دولت رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی پرچم ها در قدس اشغالی به همراه حملات به فلسطینیان و اقدامات تبعیضی و افراطی و اعمال محدودیت ها برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی و محدود کردن عبور و مرور نمازگزاران در محله قدیمی قدس را محکوم کردند.
آل نهیان و الصفدی بر لزوم عمل کردن رژیم صهیونیستی به عنوان اشغالگر به تعهدات حقوقی خود و توقف اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی که فرصت ها برای تحقق صلح عادلانه، پایدار و فراگیر براساس راه حل دو کشوری تاکید کردند.
وزرای خارجه امارات و اردن تاکید کردند که مسجد الاقصی به صورت کامل، تنها محلی برای عبادت مسلمانان است.
آنها تاکید کردند که رژیم صهیونیستی باید به وضعیت تاریخی و حقوقی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس احترام بگذارد.
عبدالله بن زاید، بر اهمیت نقش قیمومیت اردن بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس تاکید و نقش اردن در حفظ هویت مقدسات عربی اسلامی و مسیحی را تحسین کرد.
گفتنی است صبح امروز صدها شهرک نشین صهیونیست، پیش از آغاز راهپیمایی پرچم به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.
پیش از این وزارت خارجه اردن ورود یکی از وزرای افراطی دولت رژیم صهیونیستی و اعضای کنست و شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی که با حمایت پلیس این رژیم انجام شده است را محکوم کرد.

سفر زلنسکی به دوحه برای دیدار با امیر قطر
میدل ایست نیوز: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز چهارشنبه طی سفری رسمی و برای دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر وارد دوحه شد.
به گزارش آناتولی، زلنسکی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که برای مذاکره با دوستم شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، وارد قطر شدم.
وی توضیح داد که قطر به اوکراین در بازپسگیری کودکانی که روسیه پس از حمله نظامی به اوکراین از 24 فوریه 2022 ربوده، کمک می کند.
رئیس جمهور اوکراین گفت که قصد دارد برخی از مسائل اقتصادی و امنیتی دوجانبه را با امیر قطر بررسی کند.
وی اشاره کرد که در این سفر، تلاش های کنونی در چارچوب ائتلاف بین المللی برای بازپس‌گیری کودکان اوکراینی که در دستور کار نشست صلح اوکراین که قرار است در سوئیس برگزار شود، قرار دارد را بررسی می کند.
زلنسکی بر نقش موثر قطر در آماده سازی نشست صلح تاکید کرد و گفت که شایسته است قطر یکی از حامیان در خاورمیانه برای بازگشت مردم به سرزمین خود، امنیت غذایی، انرژی هسته ای و امنیت انرژی در جهان باشد.

مسعود بارزانی و سفیر انگلیس در عراق تحولات منطقه را بررسی کردند
مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات روز چهارشنبه در دیدار با «استفان هیچنز» سفیر انگلیس در عراق در خصوص وضعیت مناطق مورد مناقشه خارج از کنترل و سلطه اقلیم کردستان و ضرورت یافتن راه حل های مناسب برای آن بحث و رایزنی کرد.
به گزارش شفق نیوز، دو طرف در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌ها و تفاهم مثبتی که بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال به منظور حل و فصل مسائل باقی مانده بین اربیل و بغداد حاصل شده است؛ درباره آخرین تحولات و اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و عراق گفت‌وگو کردند.
در این دیدار همچنین وضعیت مناطق مورد مناقشه خارج از کنترل مقامات اقلیم کردستان و موانع و مشکلات امنیتی و سیاسی برای ساکنان اصلی این مناطق مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر ضرورت یافتن راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات توافق و تاکید کردند.
دو طرف در این دیدار همچنین تغییر و تحولات و اوضاع امنیتی و سیاسی منطقه به طور عام و اوضاع خاورمیانه به طور خاص مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خنثی‌سازی قاچاق حدود 9.5 میلیون قرص مخدر از اردن به عربستان
مقامات اردنی اعلام کردند که دو طرح برای قاچاق میلیون ها قرص کپتاگون از طریق یک گذرگاه مرزی نزدیک به عربستان را خنثی کردند.
به گزارش الحره، این بزرگترین عملیات کشف و ضبط مواد و قرص مخدر در اردن است.
اداره مبارزه با مواد مخدر اردن اعلام کرد که قاچاق مقادیر بسیاری مواد مخدر در حال قاچاق به یکی از کشورهای همجوار را خنثی و اعضای دو باند وابسته به باندهای منطقه ای قاچاق مواد مخدر را بازداشت کرده است.
در بیانیه اداره امنیت عمومی اردن آمده است که قاچاق حدود 9.5 میلیون قرص مخدر و 143 کیلوگرم حشیش خنثی و اعضای دو باند قاچاق بازداشت شدند.
اداره مبارزه با مواد مخدر اردن همچنین اعلام کرد که از دو ماه گذشته تقریبا به اطلاعات اولیه ای درباره اقدام برخی افراد مرتبط با باندهای قاچاق مواد مخدر در منطقه برای آماده سازی قاچاق مقادیر زیادی مواد مخدر دست یافته است.
اداره امنیت عمومی اردن نیز اعلام کرد که تحقیقات برای کشف جزئیات و تعیین همه ارتباطات خارجی و اتخاذ اقدامات قانونی و اعلام به کشورهایی که ثابت شود شهروندان آن در این قضیه دست داشتند، ادامه دارد.

قطعنامه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران در شورای حکام تصویب شد
قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شد.
به گزارش ایرنا، در این قطعنامه که با 20 رای موافق، دو رای مخالف و 12 رای ممتنع تصویب شد، بدون اشاره به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تهران خواسته شده تا برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد.
این قطعنامه همچنین از ایران می خواهد بیانیه موسوم به 4 مارس درباره حل‌وفصل تمام موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس را «بدون تاخیر» اجرا کند و مجوز بازرسان آژانس را که ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده 9 موافقتنامه جامع پادمان لغو کرده است، احیا کند.
سند یادشده با تکرار ادعاهای سیاسی پادمانی و ریشه‌دار در اسناد جعلی رژیم صهیونیستی از تهران می‌خواهد که در خصوص «ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در دو مکان اعلام نشده در ایران، توضیحات معتبر ارائه کند و آژانس را از مکان(های) فعلی مواد هسته ای و/یا تجهیزات آلوده مطلع کند».
این درحالیست که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده و هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
ایران نیز به همکاری خود با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و تاکید دارد که مسائل باقی‌مانده با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.
با این حال، در قطعنامه شتابزده و غیرسازنده تروئیکا ادعا شده است که در صورت عدم «همکاری لازم، کامل و بدون ابهام ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقیمانده» ممکن است از مدیرکل آژانس خواسته شود که یک «ارزیابی جامع و به روز شده در مورد احتمال حضور یا استفاده از مواد هسته ای اعلام نشده در ارتباط با مسائل باقی مانده گذشته و حال، در مورد برنامه هسته ای ایران، بر اساس اطلاعات موجود ارائه کند.»
پیش از آغاز رای‌گیری، کشورهای موسوم به گروه همفکر، با صدور بیانیه‌ای مشترک، تصویب قطعنامه علیه ایران را اشتباه محاسباتی خوانده و هشدار دادند که چنین اقدامی نتیجه معکوس خواهد داشت. آن‌ها از کشورهای عضو شورا خواستند که در برابر تلاش‌ها برای سیاسی کردن مسائل پادمانی مقاومت کرده و به این قطعنامه رای موافق ندهند.
این برای چهارمین بار پس از اجرای برجام و بسته‌شدن پرونده ادعاهای پادمانی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است که کشورهای غربی با صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی، علیه ایران قطعنامه ارائه می‌کنند.
کشورهای گروه همفکر نیز در بیانیه خود تصریح کردند: ما از ادامه تعامل ایران با آژانس در مورد مسائل پادمانی استقبال و از سفر مدیرکل آژانس به ایران در ماه گذشته و همچنین تحرکات مثبت برای گفت‌وگوها و همکاری‌های بیشتر قدردانی می‌کنیم. در جریان سفر اخیر مدیرکل به ایران، دو طرف توافق کردند که ارتباط خود را در مورد ادامه اجرای بیانیه مشترک مارس 2023 حفظ کنند و آن‌ها در شرف بحث در مورد همکاری بیشتر هستند. در چنین زمانی، فرانسه، آلمان و بریتانیا به دنبال پیشبرد پیش نویس قطعنامه هستند که نتیجه معکوس خواهد داشت.

هیئتی متشکل از اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی به بغداد می‌رود
هیئت دولت اقلیم کردستان عراق به ریاست مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم و با حضور قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر و دیگر اعضای کابینه‌ تشکیل جلسه داد.
به گزارش کردستان 24، مسرور بارزانی در ابتدای این نشست با اشاره به روز جهانی محیط زیست و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست باید وظیفه و دغدغه همه ما باشد و باید محیط زیست و طبیعت زیبای کردستان را پاک نگه داریم.
در همین راستا هیئت وزیران به وزارتخانه ها دستور داد تا به گام های خود برای اجرای طرح مصوب در دستور کار و برنامه‌ کابینه نهم ادامه دهند.
در بخش دوم نشست هیئت دولت، بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی و منابع آبی، گزارشی از آخرین موضع دولت فدرال در مورد دریافت محصولات گندم کشاورزان اقلیم کردستان و توصیه ها و پیشنهادات وزارت در این زمینه ارائه کرد.
هیئت وزیران از اقدامات وزارت کشاورزی و منابع آب برای حمایت از حقوق کشاورزان در اقلیم کردستان و تلاش های اخیر نخست وزیر و گفت‌وگو با نخست وزیر فدرال قدردانی کرد.
هیئت وزیران وزارت کشاورزی و منابع آب و وزارت بازرگانی و صنعت را مأمور کرد تا نسبت به پیشنهادات ارائه‌ شده در جلسه برای  بهره‌مندی گندمکاران در چارچوب یک طرح مناسب کشاورزی اقدام لازم را انجام دهند.
از سرگیری صادرات نفت از اقلیم کردستان موضوع سوم مورد بحث هیئت دولت اقلیم کردستان بود.
نخست‌وزیر و هیئت مذاکره‌کننده در مورد دیدارها و تلاش ها و اقدامات برای از سرگیری صادرات نفت از اقلیم کردستان گفت‌وگو کردند.
گفت‌وگوها در این مورد با دولت فدرال ادامه دارد و به همین منظور هفته آینده هیئتی متشکل از نمایندگان دولت اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی به دعوت وزارت نفت عراق به بغداد رفته و به موضوع از سرگرفتن صادرات نفت کردستان خواهند پرداخت.

تنش میان امارات و عربستان بر سر منطقه دریایی الیاسات
بر اساس سند سازمان ملل، امارات اعلام کرده که منطقه محافظت شده الیاسات در آب‌های منطقه‌ای این کشور قرار دارد و امارات، برای عربستان پس از خط حائل میان امارات و مرز دریایی عربستان در مقابل استان العدید هیچ حق حاکمیتی به رسمیت نمی‌شناسد.
به گزارش «الحره»، پس از آنکه عربستان با اظهارات ابوظبی مبنی بر آنکه الیاسات منطقه دریایی محافظت شده است مخالفت کرد و این امر را در تعارض با قانون بین المللی دانست، امارات به این مخالفت عربستان واکنش نشان داد و اظهارات فوق را در نامه ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد.
بر اساس سند رسمی که توسط وب سایت سازمان ملل متحد در تاریخ 18 مارس 2024 منتشر شده است، وزارت خارجه عربستان در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این کشور هیچ اثر قانونی برای یادداشت امارات مبنی بر آنکه الیاسات منطقه دریایی محافظت شده است را تایید و تصدیق نمی‌کند.
وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که کشورش هرگونه اقدامات یا تلاش های انجام شده و پیامدهای آن از جانب دولت امارات در منطقه دریایی در سواحل عربستان را به رسمیت نمی‌شناسد.
بر اساس یادداشتی که دولت عربستان آن را سندی رسمی به شمار آورد و از سازمان ملل خواستار شد آن را منتشر کند، وزارت خارجه عربستان افزود که بر اساس توافق نامه مرزی امضا شده بین دو کشور در تاریخ 21 اوت 1974 که بر اساس قانون عمومی بین المللی برای دو طرف الزام‌آور است، عربستان به تمامی حقوق و منافع خود پایبند است.
گفتنی است، الیاسات منطقه دریایی وابسته به امارت ابوظبی است و در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای امارات قرار دارد که برای اولین بار در سال 2005 به عنوان یک منطقه دریایی محافظت شده اعلام شده است.
وزارت تغییرات آب و هوایی و محیط زیست امارات، اعلام کرد که منطقه دریایی الیاسات دارای 4 جزیره است و در جنوب غربی‌ترین منطقه در ابوظبی قرار دارد.

انتخابات پارلمان اروپا؛ حزب «مردم اروپا» پیشتاز نظرسنجی‌ یورونیوز؛ جهش راست افراطی و سقوط لیبرال‌ها
به گزارش یورونیوز انتخابات پارلمان اروپا؛ حزب «مردم اروپا» پیشتاز نظرسنجی‌ یورونیوز؛ جهش راست افراطی و سقوط لیبرال‌ها : چرخش ناگهانی به سمت جریان راست در اغلب نقاط اروپا احتمالاً به این معنی است که رئیس بعدی کمیسیون اروپا یک چهره محافظه‌کار خواهد بود. با وجود اینکه انتظار می‌رود حزب مردم اروپا (PPE) اکثریت نسبی خود را در پارلمان اروپا حفظ کند، نتایج نظرسنجی‌ از پیشرفت قابل توجه و پیروزی احزاب راست و محافظه‌کار افراطی در انتخابات برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا، هلند و رومانی حکایت دارد. این احزاب که پیروزی آنها در انتخابات پارلمانی اروپا طبق نظرسنجی یورونیوز مسجل به نظر می‌رسد به طور مشخص شامل حزب «اجتماع ملی» در فرانسه به رهبری مارین لوپن، حزب «برادران ایتالیا» به رهبری جورجا ملونی، حزب «برای آزادی» در هلند به رهبری خیرت ویلدرس و حزب «راست آلترناتیو» در رومانی هستند.

پیش‌نویس قطعنامه‌ علیه ایران آماده در شورای حکام؛ آیا آمریکا و اروپایی‌ها بر سر صدور آن توافق دارند؟
به گزارش یورونیوز، پیش‌نویس قطعنامه‌ علیه ایران آماده در شورای حکام؛ آیا آمریکا و اروپایی‌ها بر سر صدور آن توافق دارند؟ آمریکا و سه متحد اصلی اروپایی آن، در مورد اینکه آیا باید از طریق پیگیری قطعنامه‌ای علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مقابله کنند هم رای نیستند، قطعنامه‌ای که پتانسیل تشدید بیشتر تنش را در بطن خود دارد. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به اندازه کافی از این مواد غنی شده برای ساخت سه بمب هسته‌ای در صورت پالایش بیشتر برخوردار است. قدرت‌های غربی می‌گویند غنی‌سازی تا این سطح نمی‌تواند هیچ هدف غیرنظامی داشته باشد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید هیچ کشور دیگری بدون ساخت سلاح هسته‌ای این کار را انجام نداده است. با این حال، ایالات متحده در نشست‌های اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تمایل به صدور قطعنامه دیگری علیه ایران نداشته است.

همزمانی انتخابات پیش روی ایران با مناظره بایدن و ترامپ
همزمانی انتخابات پیش روی ایران با مناظره بایدن و ترامپ با وجود این موضع‌گیری‌ها، مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در مسقط درمورد برجام درجریان بوده است. ابراز تسلیت «رسمی» متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد درگذشت ابراهیم رئیسی انتقادهایی را برانگیخت و خبرنگاران حاضر در نشست خبری این ابراز تسلیت را به مذاکرات غیرمستقیم بین دیپلمات ‌های آمریکایی و ایرانی در عمان مرتبط دانستند. همزمانی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن از نکات مهمی است که می‌تواند در آینده برجام و رفع تحریم‌های ایران حائز اهمیت باشد. در حالی‌که ایران همواره منتظر نتیجه انتخابات آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری خود بود، اما در این دوره رئیس جمهوری ایران پیش از رئیس جمهور امریکا انتخاب می‌شود. همچنین نخستین مناظره تلویزیونی میان ترامپ و بایدن در تاریخ 27 ژوئن (هفتم تیر 1402) درست یک روز پیش از انتخابات ایران در هشتم تیر برگزار خواهد شد. مناظراتی که سرنوشت برجام را با احتمال ورود مجدد ترامپ به بازی قدرت، با چالش روبرو خواهد کرد. در این میان با انتخاب احتمالی ترامپ، ادامه تحریم‌ها که از ورود دارو تا سایر اقلام حیاتی را به کشور با محدودیت روبرو کرده است، راه ارتزاق را برای بهره‌مندان از این تحریم‌ها همچنان باز خواهد گذاشت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

دیباچه

سازمان های غیر دولتی

نهادهای مدنی و دولت در ایران امروز

سمن ها و انتخابات ریاست جمهوری

پایداری مالی در نهادهای مدنی و انجمن های صنفی

پنج گفتار در باب برنامه نویسی و سیاست گذاری در حوزه تشکل‌ها و نهادهای مدنی

مسائل و چالش‌های قانونی و حقوقی نهاد‌های مدنی در ایران

تقویت نهادهای مدنی در ایران: نقش دولت در تثبیت و نظارت بر امور مالی

حمایت زیرساختی و تجهیزاتی برای گسترش نهادهای مدنی در ایران

تقویت نقش نهادهای مدنی در تصمیم‌گیری‌های دولتی: توجه به نظرات، پیشنهادات و مشاوره‌های تخصصی

بسترسازی برای ایجاد شبکه ارتباطی و ساختاری بین سازمان‌های مدنی: رویکردی برای تقویت همبستگی و همکاری

نقش حیاتی نهادهای مدنی در تقویت دموکراسی

«تاثیرات متقابل حکومت و نهادهای مدنی بر یک دیگر و دیدگاه دولت آقای پزشکیان نسبت به آن»

همنشینی و گفتگوی فعالان گروههای محیط زیستی در ستاد دکتر پزشکیان

در برابر انسداد

پزشکیان در قامت «کنشگر مرزی» چپ مذهبی؛ فرصتی برای ایران

از دکتر مسعود پزشکیان حمایت می‌کنیم

پرستاری برای ایران

تایید صلاحیت مسعود پزشکیان، با هدف رای آوری اصولگرایان انجام شد

رییس جمهوری داشتیم که در برابر تندروی ایستاد و امروز تاوان همراهی با مردم را می پردازد

بازگشت امید به مردم

نهادهای مدنی یا پل پیروزی

مناظره با برنامه‌ای برای آینده‌ای بهتر یا تخریب رقیب با عوام‌فریبی

مسعود پزشکیان در میزگرد اقتصادی سیما

در آرزوی دوم خرداد دیگر

دموکراسی چیه!؟

در ستاد تشکل ها و نهاد های مدنی دکتر پزشکیان

نامزدها درباره 24 مسأله مهم جامعه چه دیدگاهی دارند؟

خیر عمومی و باقی قضایا

آنکس‌است اهل بشارت که اشارت داند

درک کودکانه شرایط اجتماعی

حجاب اولویت کشور نیست

تمرین دموکراسی وچرخش قدرت

غفلت از مطابقت با زمان، وضعیتی که نابودمان می سازد

اعتماد انگشتان به تاچ های صبور

گزارش یک عزا، عزا برای یک گزارش

قانون، انتخابات زودهنگام و گمانه‌ها

چه کسانی در تغییر اقلیم بیشتر آسیب می بینند

چرا در نظر گرفتن سطوح محلی و جهانی در تحلیل مسایل اهمیت دارد

از پیشاسقراطیان تا کانت

شرط ریاست جمهوری اقبال عامه است

حضور سلایق مختلف در انتخابات باعث افزایش مشارکت می‌شود

خروجی حضور اصلاح طلبان در انتخابات، مشارکت بالای مردم است

وقایع 15 خرداد

جهان در هفته ای که گذشت (80)

اولین جلسه شورای اطلاع رسانی و رسانه های حزب (شارح) برگزار شد

دفتر مرکزی حزب اراده ملت ایران افتتاح شد

مراسم امضا و رونمائی کتابهای جدید حزب در نمایشگاه کتاب تهران

شمس افرازی زاده معاون امور نمایشگاه های انتشارات حزب اراده ملت ایران شد.

بازمعرفی چهار دبیر استانی حزب