آموزش طبیعت گزارش

آموزش طبیعت

  بزرگنمایی:
این تعاریف ر ا شنیده اید؟! پس از گذراندن مدتی در طبیعت، در یک پارک شهری یا بیابان، احساس آرامش می کنم. از نظر روحی و جسمی انگار جوانتر شده ام و آماده برای کار و فعالیت هستم آیا تا به حال این احساس را تجربه کرده اید؟

فاطمه امامی

این تعاریف ر ا شنیده اید؟! پس از گذراندن مدتی در طبیعت، در یک پارک شهری یا بیابان، احساس آرامش می کنم. از نظر روحی و جسمی انگار جوانتر شده ام و آماده برای کار و فعالیت هستم آیا تا به حال این احساس را تجربه کرده اید؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد دوست دارند وقت خود را در طبیعت بگذرانند.
 تجربیات طبیعت می تواند آموزشی، شادی آور، آرامش بخش و اجتماعی باشد.
 مشاهده غروب زیبا، تماشای پرندگان، قدم زدن با خانواده در مسیر طبیعت یا همراه شدن با کودکان در یک باغ...
 ما اغلب ارزش چنین رویدادهایی را برای خود دست کم می گیریم سلامت جسمی و روحی!
تقریباً در همه جا می توان طبیعت را تجربه کرد. در مناطق روستایی یا بیابانی، یا حتی می توانید با خانواده خود به مناطق حفاظت شده طبیعی، کوه ها، پارک های ملی یا سواحل دریا بروید. 
 مناطق شهری نیز طبیعت زیادی را ارائه می دهند: در پارک ها، باغ های گیاه شناسی، حیاط خلوت، گلخانه ها، و پشت بام های سبز در شهرهای بزرگ، گاهی حتی یک درخت بیرون از پنجره شما، یا یک گیاه در آپارتمان شما به عنوان طبیعت به حساب می آید.
متاسفانه کودکان و بزرگسالان زمان کمتری را در طبیعت می گذرانند. ما  به دلیل مشغله های زیاد، سبک زندگی شهری،  متاسفانه از طبیعت جدا می شویم، نگرانی های ایمنی و عدم درک مزایای حاصل از تجربیات طبیعت، ما را از طبیعت دور کرده است. علاوه بر این، وقت آزاد ما به راحتی توسط اینترنت، دستگاه های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی مصرف می گردد  رسانه ها با این حال، به عنوان یک مربی، معلم،  فعال اجتماعی یا حتی والدین، می توانند در ارتباط با طبیعت مردم مؤثر باشند و مزایای آن را از طریق آموزش طبیعت به اشتراک بگذارنند.
ابتدا بایدآموزش طبیعت را تعریف کرد. آموزش طبیعت هر فعالیتی است که باعث اتصال دوباره افراد با طبیعت می گردد. و در نتیجه مزایای ذهنی، جسمی و دیگر را برای افراد  جوامع ارائه می دهند.
آموزش طبیعت تاریخ جذابی دارد. که نظر چند نفر از کارشناسان را بررسی می کنیم. و سپس می خواهیم به این نتیجه برسیم که چگونه شما می توانید آموزش طبیعت را برای خدمت به نیازهای جامعه خود تطبیق دهید.
در اوایل دهه 1900، آنا بوتسفورد کامستاک، استاد دانشگاه کرنل، مشاهده کرد. که هر چه بیشتر و بیشتر مردم به شهرها نقل مکان کردند، ارتباط کودکان از مزارع و طبیعت  قطع شد و باعث از دست دادن دانش مهم در مورد جهان طبیعی گردید. برای حل این مشکل، او ایده "مطالعه طبیعت"و مشاهده گیاهان، حیوانات و اکوسیستم ها را برای به دست آوردن دانش عملی و علمی در مورد دنیای اطراف ارائه کرد.

آنا بوتسفورد کامستاک نیز این تشخیص را داد که علاوه بر یادگیری علم، تجربیات طبیعت می تواند به افراد کمک کند تا درک زیبایی شناختی خود را از طبیعت توسعه دهند، و اینکه معلمان از تجربیات خارج از منزل برای بهبود  تنش های روحی و جسمی  بین دانش آموزان می تواننداستفاده کنند. 

اما چیزی در چنین یادگیری عملی گم شده بود. مشاهده تخریب سیستم های طبیعی، آلدو لئوپولد ایده هایی را در مورد نحوه رفتار ما با انسان های دیگر گسترش داد 
رابطه ما با زمین را که او آن را «اخلاق زمین» نامید، در بر می گیرد. در کتاب خود "یک شن سالنامه شهرستان،” لئوپولد پیشنهاد کرد که اخلاق زمین به خاک، آب، گیاهان و حیوانات به عنوان بخشی از جامعه ما ایده های او در مورد یک رابطه مسئولانه بین مردم و زمین تأثیر زیادی بر محیط بانان و مربیان داشته است.

علیرغم تأثیر لئوپولد، مشکلات زیست محیطی همچنان ایالات متحده را آزار می دهد. سپس ریچل کارسون «بهار خاموش» را نوشت و توجه را به آلودگی آفت‌کش‌ها جلب کرد. که ریچل کارسون همچنین "حس شگفتی" را در مورد شادی نوشته است. در آشنایی کودک، با طبیعت او والدین را تشویق کرد تا به فرزندان خود در کشف طبیعت زیبا و شکننده با تاکید بر جنبه های عاطفی آموزش طبیعت کمک کنند. ریچل کارسون نوشت: «لذّت ماندگار، تماس با جهان طبیعی است که برای دانشمندان محفوظ است، اما برای هر کسی که در طبیعت قرار گیرد تأثیر زمین، دریا و آسمان و زندگی شگفت انگیز آنها غیر قابل انکار است.
جوزف کورنل، مربی طبیعت آمریکایی،  می نویسد: "به اشتراک گذاری طبیعت با کودکان" برای ترویج آموزش طبیعت، سلامت، و همدلی برای موجودات زنده از طریق بازی های تفسیری و بازی های مبتنی بر طبیعت تأثیر گذار می باشد.
اما این سوال که آیا مردم نیاز ذاتی به گذراندن وقت در طبیعت دارند یا خیر؟مطرح بود که همچنان حل نشده بود. سپس، در دهه 1980، پروفسور هاروارد E.O. استاد ویلسون و ییل استیون کلرت "فرضیه بیوفیلی" را مطرح کردند. بر اساس این فرضیه، مردم نیاز ذاتی به وابستگی به طبیعت دارند. کلرت نوشت: «زندگی انسان با گسترده ترین وابستگی آن به جهان طبیعی غنی شده است، و در وجود ما زمانی احساس رضایت و شادی ایجاد می شود که با طبیعت روابط عمیقی داشته باشیم.
در سال 2005، روزنامه‌نگار ریچارد لوو تحقیقات زیادی را در مورد فواید گذراندن زمان در طبیعت و هشدار در مورد کاهش فرصت های تماس با طبیعت در کتاب محبوب خود "آخرین فرزند در جنگل" انجام داد.
 امروزه آموزش طبیعت در شهرها و مناطق روستایی در حال یافتن اشکال جدیدی است. بنا بر مطالعات انجام گرفته آموزش طبیعت می تواند باعث تقویت جسمی، شناختی و عاطفی و سلامتی گردد.  که می توانیم  روش های جدید و خلاقانه ایی برای ارتباط با طبیعت زیبا برای دانش آموزان و خانواده ها و والدین ایجاد کنیم.

منبع: گروه محیط زیست دانشگاه 
کرنل نیویورک



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

از تهدید تا فرصت ایران و دوراهی تدبیر یا هیجان

اعتماد عمومی به مثابه ثروت

حجله‌ی آتش و خون

درس‌هایی در 12 روز

جنگ های جدید چگونه است؟

جهان در هفته ای که گذشت(97)

چهارمین پلنوم حزب اراده ملت ایران در مهر ماه برگزار می‌شود.

گرجستان؛ سفره‌ای کوچک، اما باز برای همه

«مدرسه حزبی 2» در آستانه آغاز؛ پاییز امسال با نیرویی دوچندان

کتاب «امنیت پایدار آب و سیاست خارجی» راهی چاپخانه شد

انتصاب مشاور جوان و رئیس شورای مشورتی جوانان خوزستان

24 آگوست، نمایش قدرت و وحشت شوروی

پدر علم کویرشناسی ایران

فقط ما بودیم و بس

مدرسه حزبی؛ از رؤیا تا نهاد

به تمامی رعیت، اما بزک‌شده

روز مبارزه با تروریسم فراتر از مبارزه نظامی، به‌سوی امنیت پایدار با رویکردی جامع و ملی

در راه مانده

معرفی کتاب امنیت پایدار آب و سیاست خارجی

معرفی کتاب «خرس کوچولو و خرس بزرگ»

جامعه‌شناسی نقش زنان در سازمان‌های مردم‌نهاد

نقد کتاب «انضباط بدون گریه»

بازگشت به نهاد: راهی برای عبور از فرسایش سیاست

جنگ بزرگ - صلح بزرگ

پروژه وفاق پزشکیان؛ رجعتی به دوران پیشا خاتمی

تله‌های سه‌گانه پیشِ روی تصمیم‌گیران

سیاست و بالن آرزوها

میزان نفوذ موساد در ایران

سقوط طبقۀ متوسط این گونه روی می‌دهد

افول نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی

خاورمیانه در تلاقی قدرت و کرامت: حقوق بشر، قربانی غفلت استراتژیک

تاسیان

«اندر حکایتِ حکمرانی دشمن‌یار»

ارزش پاسخگویی

مادر بودن یک امتیاز است

معضلاتِ حل معضل!!

فرسایش خاک و نقش شخم زدن در آن

معرفی کتاب صداهایی برای برابری

بررسی راه‌های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌های مردم نهاد

جهان در هفته ای که گذشت(96)

برگزاری پلنوم تعیین استراتژی و راهبرد حزب پیش از کنگره

سومین هفته مدرسه حزبی؛ تلاشی ماندگار برای پرورش اندیشه‌های نو با وجود همه چالش‌ها

انتشار قریب‌الوقوع کتاب «برابری، تضمین‌کننده منافع جمعی»

بیانیه حزب اراده ملت ایران درباره پس‌گرفتن لایحه مقابله با محتوای فضای مجازی: خواستار شفافیت و مشارکت در سیاستگذاری

حقیقت؛ نخستین قربانی هیاهو

پرونده جنگ در دادگاه تاریخ

سناریوهای پیش رو در جنگ بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل

چطور ایران ضربه خورد

خوزستان و همبستگی اجتماعی

بیمه وهوش مصنوعی