آخرین مطالب

احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ️رسانه ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یکطرفه و جناحی دوری کنند

احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ️رسانه ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یکطرفه و جناحی دوری کنند

  بزرگنمایی:

تهران - ایرنا - دبیر کل حزب اراده ملت معتقد است در موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، رسانه‌ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یک‌طرفه و جناحی دوری کنند و به‌ویژه صداوسیما به‌دوراز هیجانات وجهه ملی خود را حفظ کند.

صداوسیما باید وجهه ملی خود را حفظ کند
احمد حکیمی پور، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره برنامه روز گذشته صداوسیما با عنوان «مستند سراب» که علیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) پخش کرد، افزود: موضوع FATF یک بحث حقوقی است که به توافقات بین‌المللی بین کشورها مربوط می‌شود و ایران هم از آن مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه FATF مربوط به مبادلات مالی، اقتصادی میان کشورها و انتقال ارز و درآمد و یک نوع خط اعتباری است، ادامه داد: معتقدم طبق قانون اساسی هرگونه عضویت در پیمان‌های بین‌المللی در اختیارات مجلس شورای اسلامی است.
به گفته این فعال سیاسی، زمانی که مسئله‌ای در دست بررسی مجلس شورای اسلامی است باید نهاد قانون‌گذاری در فضایی به‌دوراز حاشیه‌سازی و جنجال‌ها اقدامی که به مصالح ملی است انجام دهد.
حکیمی پور افزود: هرگونه فضاسازی به همراه هیجان و نوعی قضاوت یک‌طرفه و آلوده کردن فضا را به نفع کشور نمی‌دانم و معتقدم صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی باید انعکاسش جهت‌گیری ملی باشد.
وی تصریح کرد: نباید جهت‌گیری سیاسی و جناحی را در صداوسیما شاهد باشیم و بهتر است این رسانه وجه عمومی و ملی خود را در موضوعات مختلف حفظ کند.
دبیر کل حزب اراده ملت خاطرنشان کرد: در برخی مواقع برخی رسانه‌ها خودشان را در حد ابزار یک جریان خاص پایین می‌آورند.
حکیمی پور تأکید کرد: این موضوع اگرچه موافق و مخالفینی دارد ولی باید در ابعاد مختلف توسط نمایندگان مجلس موردبررسی قرار گیرد و فارغ از فضاسازی‌ها و فشار بر روی مجلس شورای اسلامی اجازه دهند تا هر آنچه به نفع مصالح و امنیت ملی تشخیص می‌دهند را به تصویب برسانند.
وی خاطرنشان کرد: خروجی مجلس شورای اسلامی در این موضوع هرچه باشد همه باید به آن تمکین کنند و همه تابع قانون باشند و به مصوبه مجلس در خصوص معاهدات بین‌المللی احترام قائل شوند.
FATF یک قرارداد نیست، یک سازمان بین دولتی است. «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force – FATF) در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک‌بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند، احتیاط کنند.
تعامل با گروه اقدام مالی از سال‌ها قبل در زمره برنامه‌های شورای عالی مبارزه با پول‌شویی قرار داشته است و اقداماتی که منجر به تعلیق اقدامات مقابله‌ای علیه ایران شده‌اند نیز منحصر به دولت فعلی نیست. تعامل با گروه ویژه اقدام مالی، ضرورتی است که مستقل از بحث برجام و دولت کنونی است.
در حال حاضر 198 کشور، پذیرفته‌اند که توصیه‌های گروه اقدام مالی را اجرا نمایند. بنابراین تعداد کشورهایی که با گروه ویژه اقدام مالی همکاری می‌نمایند از تعداد دولت‌های عضو سازمان ملل متحد (193 عضو) نیز بیشتر است. با توجه به آنچه گفته شد اجرایی نمودن استانداردهای مبارزه با تأمین مالی تروریسم و تعامل با گروه اقدام مالی در چارچوب قانون اساسی کشور و با رعایت مصالح نظام، یکی از اقدامات ضروری برای مبارزه با فساد از یک‌سو و ارتقای روابط بین‌المللی نظام مالی و اقتصادی کشور است. ازاین‌رو، همکاری‌های بین‌المللی با در نظر داشتن کلیه ملاحظات ملی، امنیتی و اقتصادی تا حصول به نتایج مطلوب ادامه خواهد داشت.»
دولت نیز انتقادات منتقدان را در پنج محور ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به گروه اقدام مالی، ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به سایر کشورها، تعریف تروریسم، اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قطع روابط با اشخاص مشمول تحریم‌های امریکا خلاصه کرده و به‌صورت مجزا پاسخ داده است.
به نظر می‌رسد تعامل با گروه اقدام مالی از سال‌ها قبل در زمره برنامه‌های شورای عالی مبارزه با پول‌شویی قرار داشته است و اقداماتی که منجر به تعلیق اقدامات مقابله‌ای علیه ایران شده‌اند نیز منحصر به دولت فعلی نیست.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

چپول

تحلیل راهبردی ISTAR و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران

سبقت تورم از افزایش حقوق چگونه قابل مدیریت است؟

ضرورت پرداختن به جامعه‌شناسی زبان

توصیه ضدترور برای نیروهای امنیتی

سازمان‌های مردم‌نهاد و تعهد سازمانی

نواختن سرنا از سر گشاد آن

کهن الگوی زن- قهرمان در افسانه های ایرانی

جهان در هفته ای که گذشت(98)

معرفی کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه‌ای چاپ دوم - به ضمیمه سه مقاله در باب دروغ، عقلانی زیستن و فضائل اخلاقی

راهی که به فردا نمی‌رسد

جنگ و سیاست، رکود اقتصادی روسیه در سایه بحران‌های طولانی

سه عنوان تازه از انتشارات حزب اراده ملت ایران

«مدرسه حزبی 2»؛ پاییز آموزش، دیپلماسی و اندیشه در افق سیاست ایران

آغاز «سه‌شنبه‌های گفت‌وگو» به صورت مجازی با حضور دکتر بیژن عبدالکریمی

زن و محیط‌زیست در آیینه‌ آثار بهرام بیضایی

همه چیز رو به زوال است

معرفی کتاب «بچه‌های راه‌آهن»

پیشگام جنبش محیط‌زیستی جهان

بازتعریف عدالت و هویت در دنیای معاصر

تاریخ در آیینه، آزمونِ امروز

حضور هنرمندان جهان در کنسرت خیریه «با هم برای فلسطین»

همه چیز برای آنهاست

دریچه‌ای دیگر، برای نگریستن!

برگزاری پلنوم چهارم حزب پیش از کنگره سراسری یازدهم

هابرماس در عصر دیجیتال: فروپاشی فضای عمومی و چالش کنش ارتباطی در سایه الگوریتم‌ها

پرده سبز

از تهدید تا فرصت ایران و دوراهی تدبیر یا هیجان

اعتماد عمومی به مثابه ثروت

حجله‌ی آتش و خون

درس‌هایی در 12 روز

جنگ های جدید چگونه است؟

جهان در هفته ای که گذشت(97)

چهارمین پلنوم حزب اراده ملت ایران در مهر ماه برگزار می‌شود.

گرجستان؛ سفره‌ای کوچک، اما باز برای همه

«مدرسه حزبی 2» در آستانه آغاز؛ پاییز امسال با نیرویی دوچندان

کتاب «امنیت پایدار آب و سیاست خارجی» راهی چاپخانه شد

انتصاب مشاور جوان و رئیس شورای مشورتی جوانان خوزستان

24 آگوست، نمایش قدرت و وحشت شوروی

پدر علم کویرشناسی ایران

فقط ما بودیم و بس

مدرسه حزبی؛ از رؤیا تا نهاد

به تمامی رعیت، اما بزک‌شده

روز مبارزه با تروریسم فراتر از مبارزه نظامی، به‌سوی امنیت پایدار با رویکردی جامع و ملی

در راه مانده

معرفی کتاب امنیت پایدار آب و سیاست خارجی

معرفی کتاب «خرس کوچولو و خرس بزرگ»

جامعه‌شناسی نقش زنان در سازمان‌های مردم‌نهاد

نقد کتاب «انضباط بدون گریه»

بازگشت به نهاد: راهی برای عبور از فرسایش سیاست