احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ️رسانه ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یکطرفه و جناحی دوری کنند

احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ️رسانه ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یکطرفه و جناحی دوری کنند

  بزرگنمایی:

تهران - ایرنا - دبیر کل حزب اراده ملت معتقد است در موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، رسانه‌ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یک‌طرفه و جناحی دوری کنند و به‌ویژه صداوسیما به‌دوراز هیجانات وجهه ملی خود را حفظ کند.

صداوسیما باید وجهه ملی خود را حفظ کند
احمد حکیمی پور، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره برنامه روز گذشته صداوسیما با عنوان «مستند سراب» که علیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) پخش کرد، افزود: موضوع FATF یک بحث حقوقی است که به توافقات بین‌المللی بین کشورها مربوط می‌شود و ایران هم از آن مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه FATF مربوط به مبادلات مالی، اقتصادی میان کشورها و انتقال ارز و درآمد و یک نوع خط اعتباری است، ادامه داد: معتقدم طبق قانون اساسی هرگونه عضویت در پیمان‌های بین‌المللی در اختیارات مجلس شورای اسلامی است.
به گفته این فعال سیاسی، زمانی که مسئله‌ای در دست بررسی مجلس شورای اسلامی است باید نهاد قانون‌گذاری در فضایی به‌دوراز حاشیه‌سازی و جنجال‌ها اقدامی که به مصالح ملی است انجام دهد.
حکیمی پور افزود: هرگونه فضاسازی به همراه هیجان و نوعی قضاوت یک‌طرفه و آلوده کردن فضا را به نفع کشور نمی‌دانم و معتقدم صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی باید انعکاسش جهت‌گیری ملی باشد.
وی تصریح کرد: نباید جهت‌گیری سیاسی و جناحی را در صداوسیما شاهد باشیم و بهتر است این رسانه وجه عمومی و ملی خود را در موضوعات مختلف حفظ کند.
دبیر کل حزب اراده ملت خاطرنشان کرد: در برخی مواقع برخی رسانه‌ها خودشان را در حد ابزار یک جریان خاص پایین می‌آورند.
حکیمی پور تأکید کرد: این موضوع اگرچه موافق و مخالفینی دارد ولی باید در ابعاد مختلف توسط نمایندگان مجلس موردبررسی قرار گیرد و فارغ از فضاسازی‌ها و فشار بر روی مجلس شورای اسلامی اجازه دهند تا هر آنچه به نفع مصالح و امنیت ملی تشخیص می‌دهند را به تصویب برسانند.
وی خاطرنشان کرد: خروجی مجلس شورای اسلامی در این موضوع هرچه باشد همه باید به آن تمکین کنند و همه تابع قانون باشند و به مصوبه مجلس در خصوص معاهدات بین‌المللی احترام قائل شوند.
FATF یک قرارداد نیست، یک سازمان بین دولتی است. «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force – FATF) در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک‌بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند، احتیاط کنند.
تعامل با گروه اقدام مالی از سال‌ها قبل در زمره برنامه‌های شورای عالی مبارزه با پول‌شویی قرار داشته است و اقداماتی که منجر به تعلیق اقدامات مقابله‌ای علیه ایران شده‌اند نیز منحصر به دولت فعلی نیست. تعامل با گروه ویژه اقدام مالی، ضرورتی است که مستقل از بحث برجام و دولت کنونی است.
در حال حاضر 198 کشور، پذیرفته‌اند که توصیه‌های گروه اقدام مالی را اجرا نمایند. بنابراین تعداد کشورهایی که با گروه ویژه اقدام مالی همکاری می‌نمایند از تعداد دولت‌های عضو سازمان ملل متحد (193 عضو) نیز بیشتر است. با توجه به آنچه گفته شد اجرایی نمودن استانداردهای مبارزه با تأمین مالی تروریسم و تعامل با گروه اقدام مالی در چارچوب قانون اساسی کشور و با رعایت مصالح نظام، یکی از اقدامات ضروری برای مبارزه با فساد از یک‌سو و ارتقای روابط بین‌المللی نظام مالی و اقتصادی کشور است. ازاین‌رو، همکاری‌های بین‌المللی با در نظر داشتن کلیه ملاحظات ملی، امنیتی و اقتصادی تا حصول به نتایج مطلوب ادامه خواهد داشت.»
دولت نیز انتقادات منتقدان را در پنج محور ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به گروه اقدام مالی، ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به سایر کشورها، تعریف تروریسم، اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قطع روابط با اشخاص مشمول تحریم‌های امریکا خلاصه کرده و به‌صورت مجزا پاسخ داده است.
به نظر می‌رسد تعامل با گروه اقدام مالی از سال‌ها قبل در زمره برنامه‌های شورای عالی مبارزه با پول‌شویی قرار داشته است و اقداماتی که منجر به تعلیق اقدامات مقابله‌ای علیه ایران شده‌اند نیز منحصر به دولت فعلی نیست.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

ایرانِ امروز و هزینه‌های سنگین کشوری که بدون حزب اداره می‌شود

تبلیغات معکوس

ایران و غرب؛ تقابل یا مذاکره

سکوت جهانی و عدالت معلق در غزه

نقش احزاب از نگاه حاکمیت در ایران: تحلیل نظری و تاریخی

قدرتمندان جهان از ایران چه می‌خواهند؟

اساس این بانک رفاقتی بود

خطر حذف ارز ترجیحی و تبعات آن بر اقتصاد کشور

ازدواج کودک، فقر و چرخه آسیب اجتماعی

اهمیت قشر کارگر در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع

انقلاب وسطی (بخش دوم)

بازخوانی ابتذال شر و عدالت ترمیمی در اندیشه هانا آرنت

رهایی از زندان نام‌ها

از بحران تا بهره‌وری؛ چگونگی استفاده از سیلاب در کشور

معرفی کتاب در اندیشه ایران

نقد و بررسی کتاب «قانون و مسئولیت»

همایش «کودک و طبیعت» در هفته ملی کودک برگزار شد

بیانیه درخصوص وضعیت نگران کننده پارک چیتگر

اکالیپتوس؛ ناجی سبز یا تهدید خاموش برای منابع آب زیرزمینی؟

جهان در هفته‌ای که گذشت

حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران شد

آغاز به‌کار گروه تلفیق برنامه‌ریزی بلندمدت حزب اراده ملت ایران

ابقا هیأت اجرایی با حضور دبیرکل جدید

مدرسه حزبی3؛ آغاز دوره زمستان در افق تازه اندیشه و آموزش حزبی

ضرورت حکمرانی حزبی در اینجا و اکنون کشور

طبقات ناراضی در جدال با سرمایه‌داری

گرجستان در تقاطع بحران‌ها؛ انتخابات شهرداری و اعتراضات خیابانی

انقلاب وسطی (وسطا) پیش‌درآمد

از برجام تا بازگشت تحریم‌ها؛ روایت ناتمام دیپلماسی و منطق قدرت

مکانیسم ماشه: «مرگ تدریجی امید در پازلی از تحریم و بحران»

استراتژی ایران در شرق: موازنه قدرت یا طراحی نظم منطقه‌ای؟

توصیه نامه سیاسی

معرفی کلی مدل اقتصادی سوئد:

جین گودال تولد و دوران کودکی

جاماندگی

ریشه‌ها و ورود گوجه‌فرنگی به ایران

زنان غیرنظامی در غزه: بار سنگین جنگ بر دوش بی‌صدایان

من پاییز سرد می‌خواهم

فشار اقتصادی و بحران خاموش خودکشی

سالاد کاهو

تا می‌توانی بنویس

کتاب نهنگ که بیشتر می‎خواست

جهان در هفته ای که گذشت (99)

ارسال کتاب «پلنوم چهارم حزب اراده ملت ایران» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتصاب مدیر جدید پژوهشسرای ملاصدرا زنجان

برگزاری پلنوم چهارم حزب اراده ملت ایران پیش از کنگره سراسری یازدهم

برگزاری نشست اصلاح‌طلبان نیشابور برای انتخابات شورای شهر

نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان نیشابور با موضوع «برای انتخابات شوراها چه باید کرد؟»

تشکیل نخستین نشست کارگروه تدوین برنامه استراتژیک «حاما»

چپول