موسیقی برای همه

نقش آوازخوانی و ترانه های محلی معرفی و پیشنهاد

نقش آوازخوانی و ترانه های محلی

  بزرگنمایی:
کودای تاکید می‌ کند که ترانه‌ های محلی ، زبان موسیقایی مادری کودک است و باید در همان سال‌ های اول زندگی با همان روش که لب به سخن می‌ گشاید آن را بیاموزد . برای کودکان مجار یاد گرفتن ترانه‌ های محلی طبیعی است چون آموزش موسیقی آنها براساس ترانه ‌های محلی است.

محمد هادی خوشکلام 
کودای تاکید می‌ کند که ترانه‌ های محلی ، زبان موسیقایی مادری کودک است و باید در همان سال‌ های اول زندگی با همان روش که لب به سخن می‌ گشاید آن را بیاموزد . برای کودکان مجار یاد گرفتن ترانه‌ های محلی طبیعی است چون آموزش موسیقی آنها براساس ترانه ‌های محلی است.
آشنایی اولیه کودک با ریتم از طریق پاکوبی و پا زدن یکنواخت با هر ضرب به عمل می‌ آید تا بیاموزد که چگونه به مفهوم هر ضرب با دقت بیندیشد. از وقتی کودک به دبستان می‌رود به تدریج اطلاعات قابل توجه و ارزشمند موسیقایی کسب خواهد کرد. معلم موسیقی بر اساس این کار پایه می تواند کار آموزش موسیقی را شروع کند. چون در مجارستان اکثر قریب به اتفاق کودکان به اجبار به مهد کودک می‌ روند هر کودک 6 ساله بیشتر وزن‌ های پایه را می‌ شناسند.
یکی از رایج‌ ترین تمرین ‌های آوازی خواندن نام هر کودک با وزن و ریتمی مناسب است البته این موضوع به وزن نام‌ ها بستگی دارد و بر حسب آن تنوع پیدا می ‌کند. چون آواز بازی مناسب ذوق بچه‌ها است می تواند شیوه ‌ای بسیار عالی برای به خاطر سپردن فاصله‌ های زمانی باشد.
به این ترتیب کودک خیلی زود با قواعد لازم برای تمرین آشنا می‌ شود با اطمینان آنها را به خاطر می‌سپارد. به همین دلیل این شیوه برای آموزش در پایین ‌ترین مقطع سنی بسیار اهمیت دارد. بنابراین روش کدای طلب می ‌کند که کودکان آموزش سیستماتیک موسیقی را هرچه زودتر ترجیحاً از مهد کودک شروع کنند در تمام زمینه ‌ها به فراخور مختصات سنی آموزش ببینند. وقتی کودک هنوز به مهد کودک می ‌رود دوست دارد بازی کند.
پس باید مقدمات موسیقی را در قالب بازی به او آموخت. ما امیدواریم کودک همپای رشد جسمانی سال به سال از نظر ذهنی هم رشد کند به همین دلیل باید هنر موسیقی را با شیوه‌ هایی به مراتب جدی ‌تر از گذشته آموزش داد. تمام آموخته ‌های موسیقایی کودک چه آوازخوانی چه دیگر اشکال فعالیت موسیقایی باید به تجربه شخصی‌ اش برگردد. با مطالعه مطالب خشک و مبهم با موضوع‌ های گوناگون تحت عنوان تئوری و تاریخ موسیقی یعنی مجموعه‌ ای از محفوظات کاری از پیش نمی ‌رود بلکه بیشتر باید بر سرگرمی‌ ها و تفریحات نشاط آور تکیه کرد.
تمام مقدمات به خصوص در سنین پایین ‌تر باید با ذکر نمونه ‌هایی از آهنگ‌ های جالب تدریس شود. بچه‌ ها نخست تمام این نکات را از طریق گوش یاد می‌ گیرند و فقط پس از این مرحله است که باید مطالب مناسب و در خور را آموزش داد. در روش کدای دست نقش بسیار مهم و در عین حال گوناگونی دارد. معلم و شاگردان می ‌توانند از دست زدن، ضرب دارکوبی، تجسم نشانه‌ ها، تعیین واحد ضرب و ... استفاده کنند.
دامنه کاربرد عملی علائم دست در آموزش موسیقی تقریباً نامحدود و در هر حال برای هر گروه سنی مفید است. تهیه و ارائه فهرست کامل و تفصیلی از تمام کاربرد های علائم دست از حوصله این مجال خارج است.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

غوطه ور در تلاطم بهار

تمرین دموکراسی به چه معنا

مدّتی این مثنوی تأخیر شد

فقر ما، ورشکستگی شما

دکتر افشین فرهانچی دبیرکل حزب اراده ملت ایران شد

تمرین دموکراسی

چرا نسل جوان علاقه ای به مشارکت در اداره کشور ندارد

آیا پیمان سنتو می‌توانست مادر اتحادیه‌ای همانند اتحادیه اروپا در منطقه خاورمیانه باشد؟

بیش از 29 هزار کارگر طی یک سال قربانی حوادث کار شدند

چرایی و چگونگی مواجهه با ناامکانی اتحادیه‌های کارگری

چالش شوراهای شهر

هیولای جنگ

شفافیت در کلونی زنبورها

روز گرامیداشت مقام معلم در آینه تاریخ

حزب یک مجموعه پویا است، یک موسسه فرد محور نیست

پدیده ای به نام سعید مرتضوی

به بهانه روز کارگر

جهان در هفته‌ای که گذشت (79)

دفتر مرکزی حزب بطور غیر رسمی افتتاح گردید

دفتر سیاسی با ترکیب جدید کار خود را آغاز کرد

انتشارات حزب اراده ملت ایران با 34 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نامه جمعی از احزاب به شهردار و رییس شورای شهر تهران درباره حواشی ساخت مسجد در بوستان قیطریه

دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس؛خلیجی که همیشه فارس خواهد ماند

(هیولا)

تاریخ و آگاهی طبقاتی

جنبش کارگری ایران

زمزمه دلتنگی

درگذشت دنیل دنت، فیلسوف جنجالی آمریکایی که به دنبال درک و توضیح علم ذهن بود.

هفـت تپه

آمار حوادث کارگری در سال 1402

چگونه یک اتحادیه کارگری راه بیندازیم

بالکن رسوایی

یک مرد

نگاهی به دیدگاه ها و برنامه های حزب راده ملت ایران ( از 1379 تا 1402)

اندیشه های سیاسی سید قطب و تاثیر آن بر جنبش های اسلامی معاصر

نگاهی به دلایل افول مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی )

جهانی شدن و مردم سالاری اجتماعی

پرسه ای در حوالی سیاست

آدم کسی نبودن

دست یابی و پیوند با مخاطبین در احزاب سیاسی

قالب بندی و ساختار دهی یک حزب

کار بست فلسفه در اخلاق حرفه ای

گفتار 2

فریادی بر دیوار

هستیم برآن عهد که بستیم

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور