سه رکن اساسی در برندسازی شخصی گزارش

سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

  بزرگنمایی:
شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید. تلاش برای شهرت شاید یک ارزش محسوب نشود؛ اما ذات آدمی از بدو تولد با آن گره‌خورده و نمی‌توان به کسی که برای شهرت تلاش می‌کند خرده گرفت.

پیام فیض 

شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید. تلاش برای شهرت شاید یک ارزش محسوب نشود؛ اما ذات آدمی از بدو تولد با آن گره‌خورده و نمی‌توان به کسی که برای شهرت تلاش می‌کند خرده گرفت. اما شهرت و محبوبیت اصول و قواعدی دارد که از قانون، تقیدات مذهبی و از همه مهم‌تر «عرف اجتماعی» الهام می‌گیرد. این انگاره وقتی حساس می‌شود که بخواهیم در جامعه‌ای که پر از شکاف اجتماعی است به دنبال کسب شهرت، اعتماد و محبوبیت باشیم؛ بنابراین لزوم رعایت اصول آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود. به‌طورکلی برای ویژند (برند) سازی شخصی سه مؤلفه را باید مدنظر قرارداد:
 
ارتباطات و روان‌شناسی محبوبیت
صداقت و شفافیت مهم‌ترین رکن در ایجاد یک چهره مطلوب در دیدگان جامعه است. در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید به تعهدات کاری خود وفادار و مسئولیت‌پذیر باشیم. آنچه که از خود و اقداماتمان ارائه می‌کنیم، در آن جامعه به‌عنوان یک «ارزش واقعی» شناخته شود و نه صرفاً اقدامی برای کسب درآمد و منافع شخصی.

هوش اجتماعی
باید به زبان بدن و لحن صحبت در هر عرصه‌ای دقت داشته باشیم. به طور مثال در جامعه و اصول اخلاقی ما خودبرتربینی و تکبر به‌شدت آسیب‌زاست پس از هر نوع اقدامی که چنین شائبه‌ای را بین مخاطبانمان تقویت می‌کند پرهیز کنیم. باتوجه‌به این موضوع ارتباط مستقیم با مخاطبانمان برقرار کنیم. به‌خوبی بشنویم و در مقابل انتقادات ولو تند و توهین‌آمیز با سعه‌صدر برخورد کنیم.
 
حفظ مداومت و پایداری در کنشگری رسانه‌ای
شهرت و محبوبیت یک مسیر بلندمدت است اینکه تصور کنیم در یک پویش (کمپین) در سراسر تابلوهای تبلیغاتی شهر می‌توانیم به شهرت دست یابیم نگرش غلطی است و بازتاب منفی دارد. به طور مثال در این مواقع مخاطب در نگاه اول یک جمله می‌گوید: او به دنبال خودنمایی است!
عنوان «اثر مرکب» به معنای اقدامات کوچک از جنس تعامل، محتوا و شبکه‌سازی در این عرصه نمود پیدا می‌کند که روی شهرت و محبوبیت اثر مطلوب دارد.
 حالا با یک جستجوی ساده در شبکه اینستاگرام صفحه شخصی آقای مخبریان را ببینید. او در سایت شخصی‌اش خود را این‌گونه معرفی کرده: «دوستانم به من دکتر می‌گویند و در محل کار به آقای رئیس معروف هستم»
بگذریم از اینکه ادعای نویسندگی دارد؛ اما در 3 خطی که خود را معرفی کرده چهار خطای نگارشی دارد.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

ایرانِ امروز و هزینه‌های سنگین کشوری که بدون حزب اداره می‌شود

تبلیغات معکوس

ایران و غرب؛ تقابل یا مذاکره

سکوت جهانی و عدالت معلق در غزه

نقش احزاب از نگاه حاکمیت در ایران: تحلیل نظری و تاریخی

قدرتمندان جهان از ایران چه می‌خواهند؟

اساس این بانک رفاقتی بود

خطر حذف ارز ترجیحی و تبعات آن بر اقتصاد کشور

ازدواج کودک، فقر و چرخه آسیب اجتماعی

اهمیت قشر کارگر در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع

انقلاب وسطی (بخش دوم)

بازخوانی ابتذال شر و عدالت ترمیمی در اندیشه هانا آرنت

رهایی از زندان نام‌ها

از بحران تا بهره‌وری؛ چگونگی استفاده از سیلاب در کشور

معرفی کتاب در اندیشه ایران

نقد و بررسی کتاب «قانون و مسئولیت»

همایش «کودک و طبیعت» در هفته ملی کودک برگزار شد

بیانیه درخصوص وضعیت نگران کننده پارک چیتگر

اکالیپتوس؛ ناجی سبز یا تهدید خاموش برای منابع آب زیرزمینی؟

جهان در هفته‌ای که گذشت

حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران شد

آغاز به‌کار گروه تلفیق برنامه‌ریزی بلندمدت حزب اراده ملت ایران

ابقا هیأت اجرایی با حضور دبیرکل جدید

مدرسه حزبی3؛ آغاز دوره زمستان در افق تازه اندیشه و آموزش حزبی

ضرورت حکمرانی حزبی در اینجا و اکنون کشور

طبقات ناراضی در جدال با سرمایه‌داری

گرجستان در تقاطع بحران‌ها؛ انتخابات شهرداری و اعتراضات خیابانی

انقلاب وسطی (وسطا) پیش‌درآمد

از برجام تا بازگشت تحریم‌ها؛ روایت ناتمام دیپلماسی و منطق قدرت

مکانیسم ماشه: «مرگ تدریجی امید در پازلی از تحریم و بحران»

استراتژی ایران در شرق: موازنه قدرت یا طراحی نظم منطقه‌ای؟

توصیه نامه سیاسی

معرفی کلی مدل اقتصادی سوئد:

جین گودال تولد و دوران کودکی

جاماندگی

ریشه‌ها و ورود گوجه‌فرنگی به ایران

زنان غیرنظامی در غزه: بار سنگین جنگ بر دوش بی‌صدایان

من پاییز سرد می‌خواهم

فشار اقتصادی و بحران خاموش خودکشی

سالاد کاهو

تا می‌توانی بنویس

کتاب نهنگ که بیشتر می‎خواست

جهان در هفته ای که گذشت (99)

ارسال کتاب «پلنوم چهارم حزب اراده ملت ایران» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتصاب مدیر جدید پژوهشسرای ملاصدرا زنجان

برگزاری پلنوم چهارم حزب اراده ملت ایران پیش از کنگره سراسری یازدهم

برگزاری نشست اصلاح‌طلبان نیشابور برای انتخابات شورای شهر

نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان نیشابور با موضوع «برای انتخابات شوراها چه باید کرد؟»

تشکیل نخستین نشست کارگروه تدوین برنامه استراتژیک «حاما»

چپول