جهان در هفته‌ای که گذشت (71) اخبار جهان

جهان در هفته‌ای که گذشت (71)

  بزرگنمایی:
حمله تروریستی در حمص با ۸۹ نفر کشته/ گفتگوی وزرای خارجه ایران و سوریه درباره حادثه تروریستی حمص/ سازمان ملل: حدود ۴ میلیون نفر در لبنان به کمک نیاز دارند/ دیدار آیت الله العظمی سیستانی با جمعی از جانبازان نبرد با داعش/ قطعات نارنجک دستی در هواپیمای حامل پریگوژین/ افتتاح آکادمی فوتبال رئال مادرید در بغداد/ حمله موشکی روسیه به شرق اوکراین ۵۱ کشته به جا گذاشت/ توافق با ایران مبنای درستی برای تنظیم روابط است/ قتل مشکوک یک شهروند سوئدی در هتلی در بغداد/ السیسی دوباره برای ریاست جمهوری مصر نامزد شد/ امیر قطر سنگ بنای توسعه بزرگترین میدان گازی جهان را گذاشت/ امیرعبداللهیان: از صفحه جدید روابط با کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم/ درگیری حماس و اسرائیل جان چند شهروند دو تابعیتی را گرفت؟/ باب منندز، سناتور حزب دموکرات آمریکا از ایالت نیوجرسی و همسرش روز جمعه ۲۲ سپتامبر از سوی دادستان‌های فدرال به اخذ رشوه متهم شدند/ منوعیت ورود هیئت پارلمانی اروپا به تونس؛ بروکسل توافقنامه مهاجرتی را تعلیق می‌کند؟

حمله تروریستی در حمص با 89 نفر کشته
حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه اعلام کرد که آمار قربانیان حمله به دانشکده نظامی در حمص به 89 کشته و 277 مجروح از جمله زنان و کودکان رسید. به گزارش روسیا الیوم، وی اعلام کرد که این آمار هنوز نهایی نشده است. الغباش با حضور در بیمارستان های شهر حمص، از وضعیت مجروحان این حمله مطلع شد. وزیر بهداشت سوریه تاکید کرد که وضعیت سلامت مجروحان دنبال می شود و همه نیازهای آنها برای شفای کاملشان تامین خواهد شد. از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه آمار قربانیان را 112 کشته از جمله 21 غیر نظامی شامل 11 زن و کودک و 120 زخمی که حال برخی از آنان وخیم است اعلام کرد.روز گذشته فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که تشکیلات تروریستی مسلح مورد حمایت طرف های بین المللی مشخص، به جشن فارغ التحصیلی افسران دانشکده نظامی در حمص حمله پهپادی کردند.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و سوریه درباره حادثه تروریستی حمص
وزیر خارجه ایران در تماس با همتای سوری اش حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص را به دولت، ارتش و ملت سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد. طبق بیانیه وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه، ضمن محکومیت قوی حادثه تروریستی امروز در سوریه که به شهادت و مجروح شدن دهها تن از افراد نظامی و غیر نظامی سوری انجامید، این حادثه را به رییس جمهور بشار اسد، دولت، ارتش و ملت مقاوم سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد. وزیر خارجه سوریه نیز ضمن تشکر از تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایران، توضیحاتی در خصوص ابعاد حادثه حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص، ارائه کرد.

کشته شدن 26 تروریست در شمال سوریه در پی حملات ترکیه
وزارت دفاع ترکیه از کشتن 26 تروریست در پاسخ به حمله پ.ک.ک/ی.پ.گ به یک پایگاه نظامی ترکیه در شمال سوریه خبر داد.به گزارش آناتولی، پایگاه دابق در منطقه عملیاتی در شمال سوریه شب پنجشنبه و بامداد جمعه هدف حمله قرار گرفت.وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که نیروهای ارتش ترکیه در منطقه با قدرت به این حمله پاسخ دادند.بیانیه مذکور افزود که 26 تروریست در این عملیات در منطقه کشته شدند.ترکیه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و گروه های وابسته به آن در شمال عراق و ترکیه مبارزه می کند.

سازمان ملل: حدود 4 میلیون نفر در لبنان به کمک نیاز دارند
 عمران رضا، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه لبنان گفت که حدود 4 میلیون نفر در لبنان به غذا و کمک نیاز دارند. به گزارش روسیا الیوم، وی اشاره کرد که لبنان با یکی از بدترین بحران های بشری در جهان مواجه است. رضا تصریح کرد که حجم کمک ها بسیار کمتر از حداقل آن است و لبنان طی 4 سال گذشته با مجموعه ای از بحران های متعدد مواجه بوده است.وی اشاره کرد که لبنان یک سال است که رئیس جمهور ندارد و بسیاری از نهادهای آن فعالیت نمی کند و تاکنون راه حل سیاسی در سوریه نیز به وجود نیامده است. بانک جهانی بحران لبنان را یکی از بدترین بحران های مالی و اقتصادی جهان از نیمه قرن 19 توصیف کرده است.

دیدار آیت الله العظمی سیستانی با جمعی از جانبازان نبرد با داعش
آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در نجف اشرف، پیش از ظهر امروز میزبان شماری از رزمندگان در نبرد با گروه تروریستی داعش بودند. بر اساس بیانیه رسمی دفتر آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف، این رزمندگان که در نبرد با تروریست های داعشی جانباز شده بودند، با ایشان دیدار و گفت وگو کردند. آیت الله العظمی سیستانی، فداکاری های بزرگ این رزمندگان را تحسین و از آنها تقدیر و تشکر کردند. ایشان از خداوند متعال خواستند در دنیا به این رزمندگان خیر و برکت و در آخرت اجر و پاداش در مقابل کار بزرگی که برای کشور، ملت و مقدساتشان کردند، عطا کند.

قطعات نارنجک دستی در هواپیمای حامل پریگوژین 
به گزارش آسوشیتدپرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز -پنجشنبه- مدعی شد که در هواپیمای ساقط‌شده حامل «یوگنی پریگوژین» رهبر سابق واگنر، قطعات نارنجک دستی کشف شده است. وی با اعلام این‌که در دفتر پریگوژین نیز پنج کیلوگرم کوکائین کشف شده است، گفت که هنوز آزمایش‌های الکل و مواد مخدر از بقایای اجساد کشته‌ها انجام نشده و تحقیقات در خصوص علت سقوط هواپیمای حامل پریگوژین ادامه دارد. موضع پوتین در حالی اتخاذ می‌شود که نهادهای اطلاعاتی آمریکایی معتقدند که هواپیمای حامل پریگوژین هدف موشک قرار گرفته است. با این‌حال، پوتین گفت که هیچ مدرکی در خصوص هدف قرار گرفتن هواپیما از بیرون وجود ندارد.

افتتاح آکادمی فوتبال رئال مادرید در بغداد
آکادمی باشگاه رئال مادرید اسپانیا در مجتمع ورزشگاه بین المللی «الشعب» در بغداد افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در مراسم افتتاح این آکادمی، خالد کبیان، نماینده نخست وزیر عراق در امور ورزشی، احمد المبرقع، وزیر ورزش و جوانان، عدنان درجال، رئیس فدراسیون فوتبال عراق، نائب رئیس باشگاه رئال مادرید و اعضای سفارت اسپانیا در بغداد حضور داشتند. وزیر ورزش و جوانان عراق در مراسم افتتاح این آکادمی گفت که این پروژه مورد اهتمام و حمایت گسترده نخست وزیر عراق و ملت عراق است و ما خرسندی بسیار خود از این آغاز فوق العاده را بیان می کنیم. وی افزود که تنوع در شیوه های فعالیت ورزشی و همکاری با باشگاه بزرگ جهانی همچون رئال مادرید، دستاورد ورزشی برای عراق محسوب می شود.

حمله موشکی روسیه به شرق اوکراین 51 کشته به جا گذاشت
حمله موشکی روسیه به روستای کوچک «هروژا» در شرق اوکراین، 51 نفر از جمله یک کودک 6 ساله را کشت. این حمله که هم‌زمان با مراسم خاکسپاری جنازه یک سرباز اوکراینی انجام شده، شش مجروح نیز به جا گذاشته است. خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گزارش داده‌اند که اجساد جان‌باختگان را دیده‌اند که با کاور پوشانده شده بودند و به داخل کامیون‌ها منتقل می‌شدند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که برای دیدار با رهبران کشورهای اروپایی در اسپانیا به سر می‌برد، «حمله تروریستی غیرانسانی» علیه این روستا در شهر کوپیانسک در استان خارکیف را محکوم کرد. زلنسکی با اشاره به لزوم تحویل سامانه دفاع هوایی موشکی آمریکا به اوکراین، گفت که «فقط با کمک سامانه دفاع هوایی می‌توان از مردم در برابر چنین حملاتی محافظت کرد.» آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در حساب کاربری خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت که برلین «هر کاری که ممکن باشد» را انجام خواهد داد تا اوکراین بتواند از خود در برابر «موشک‌های پوتین» محافظت کند. همزمان کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن باید به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهد. وزارت خارجه فرانسه هم حمله جدید مسکو را با «شدت» محکوم و اعلام کرد: «روسیه با هدف قرار دادن عمدی غیرنظامی اوکراین، بار دیگر مرتکب جنایت جنگی شده است.»

توافق با ایران مبنای درستی برای تنظیم روابط است
جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق گفت که توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران مبنای درستی برای تنظیم روابط و کنترل مرزهای دو کشور است. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) قیس المحمداوی، جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق گفت: قانون اساسی عراق و برنامه و دیدگاه دولت فعلی تصریح می کند که عراق نباید عرصه ای برای انجام هرگونه فعالیت تهاجمی یا نظامی علیه کشورهای همسایه باشد. وی افزود: توافق با جمهوری اسلامی ایران مبنای درستی برای تنظیم روابط و کنترل مرزهای دو کشور است، به گونه ای است که حاکمیت عراق و عدم تجاوز به خاک و حریم هوایی عراق را با احترام متقابل و بر اساس قوانین و موازین بین المللی تضمین کند. المحمداوی ادامه داد: اجرای مفاد این توافق از دو هفته پیش با واگذاری مقرها و مراکز مخالفان مسلح کرد ایران در مرز استان های سلیمانیه و اربیل آغاز شد. وی خاطرنشان کرد: این توافقنامه دارای نکات مثبت بسیاری است، از جمله موضوع نقض ها و تخلفات ایران، هدف قرار دادن مخالفان و کنترل مرزهای بخش های فدرال و سایر موضوعات آتی. جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق بر لزوم همکاری با کشورهای همسایه همراه با رعایت احترام متقابل و حفظ حاکمیت عراق و نیز عدم استفاده از خاک عراق برای انجام هرگونه فعالیت مسلحانه علیه کشورهای همسایه مطابق با قانون اساسی عراق و دیدگاه دولت تاکید کرد. گفتنی است در اواخر اوت، بغداد و تهران، توافقنامه ای امنیتی مبنی بر برچیده شدن اردوگاه های کردهای مخالف ایران در اقلیم کردستان از مرزهای ایران در شمال عراق امضا کردند.

قتل مشکوک یک شهروند سوئدی در هتلی در بغداد
نیروهای امنیتی عراق، جنازه یک شهروند عراقی که تابعیت سوئد را داشت، در هتلی در مرکز بغداد کشف کردند. به گزارش الفرات نیوز، یک منبع امنیتی گفت که اخباری مبنی بر فوت مشکوک یک عراقی در هتل دجله الخیر در منطقه السعدون دریافت شده است. وی افزود که نیروهای امنیتی وارد هتل و اتاق شدند و مشخص شد جنازه یک شهروند عراقی دارای تابعیت سوئد در آن وجود دارد. به گفته این منبع، صاحب هتل توضیح داد که این فرد روز گذشته وارد هتل شده و صبحانه خورده است و پس از آن از اتاق خود خارج نشده است. نیروهای امنیتی در حالی این جنازه را کشف کردند که از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفته و سلاح بر شکمش نهاده شده بود. صاحب این هتل برای تحقیقات در خصوص این فوت بازداشت شده است.

السیسی دوباره برای ریاست جمهوری مصر نامزد شد
عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کنونی مصر برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد شد. به گزارش اسپوتنیک، السیسی در حالی برای انتخابات آتی مصر نامزد شده است که از سال 2014 در منصب رئیس جمهور این کشور است. السیسی در سال 2018 نیز با کسب 97 درصد آرا برای دومین بار رئیس جمهور مصر شد.

امیر قطر سنگ بنای توسعه بزرگترین میدان گازی جهان را گذاشت
تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، سنگ بنای پروژه توسعه میدان گازی الشمال را بنا نهاد که موجب افزایش تولید گاز مایع می شود. به گزارش روسیا الیوم، وی گفت که امروز سنگ بنای پروژه توسعه میدان گازی شمال را در راستای استراتژی مان برای تقویت جایگاه قطر به عنوان یک تولید کننده گاز طبیعی مایع  و تقویت نقش پیشگام آن در پاسخ به نیازهای بازار جهانی به انرژی قرار دادیم. امیر قطر افزود که امیدواریم قطر و شرکایش در این پروژه موفق باشند. از طرفی دیگر شرکت انرژی قطر اعلام کرد که انتظار می رود حجم تولید سالانه گاز مایع پس از این پروژه به 126 میلیون تن در سال از سال 2027 برسد. میدان گازی شمال، بزرگترین میدان گازی در جهان با بیش از 50 تریلیون متر مکعب گاز است که مساحت آن به حدود 9 هزار و 700 کیلومتر مربع می رسد و 6 هزار کیلومتر مربع آن در آب های سرزمینی قطر است. این میدان در سال 1971 کشف شد و تولید آن از 1989 آغاز شد. گفتنی است شرکت های توتال، اکسون موبیل، کونوکو فیلیپس، انی، شل و سینوبک، شرکت هایی هستند که قراردادهای توسعه این میدان گازی را با قطر امضا کردند.

امیرعبداللهیان: از صفحه جدید روابط با کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم
نشست وزیر امور خارجه و مدیران ارشد این وزارت خانه با میهمانان سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش‌های دبیرکل مجمع تقریب در برگزاری کنفرانس وحدت، این کنفرانس را پرچمدار وحدت و تقریب در جهان اسلام دانست. وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از سخنان خود در این نشست تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های علمی، نظم و نظام جهانی بین المللی در حال تغییر است و در تغییر و تحول نظم جهانی، آمریکا به عنوان یک ابرقدرت که دهه‌ها برای یکجانبه‌گرایی تلاش می کرد، همچنان شاخصه‌هایی از هژمون را دارد، اما قادر به اعمال آن نیست. امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما در منطقه و جهان، وارد صحنه جدیدی از تحولات شده‌ایم و امروز این درک در حال تقویت شدن است که اگر ما به فکر امنیت خود نباشیم، دیگران کمکی نمی‌کنند. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد بازگشت روابط ایران و عربستان هستیم، بنای ما این است که روابط عمیق و گسترده‌ای بین ایران و عربستان با نگاه به مصالح جهان اسلام و با هدف مایوس کردن دشمن و بستن راه عادی سازی روابط داشته باشیم. امیرعبداللهیان در ادامه تصریح کرد: ما از صفحه جدید روابط با کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم، اما معتقدیم در توافقات با کشورهای مسلمان باید بر اساس حفظ منافع فلسطین و نامشروع دانستن رژیم صهیونیستی پیش برویم. 

درگیری حماس و اسرائیل جان چند شهروند دو تابعیتی را گرفت؟
در عملیات طوفان الاقصی و حمله حماس به شهرک های اسرائیل تعدادی از افراد دو تابعیتی که به اسرائیل مهاجرت کرده بودند نیز کشته شدند که بعضا به اشتباه به عنوان اتباع خارجی از آنها نام برده می شود. تعداد و ملیت دوم این افراد که در چهار روز نخست درگیری های مقاومت و اسرائیل کشته شده اند به شرح زیر است:
آمریکا: 14 کشته/ تعدادی مفقود
کانادا: 1 کشته/2 مفقود
انگلیس: بیش از 10 کشته یا مفقود
آرژانتین: 7 کشته
فرانسه: 4 کشته/ 13 مفقود
تایلند: 12 کشته/11 مفقود
نپال: 10 کشته
آلمان: 1 کشته/ تعدادی مفقود
روسیه: 1 کشته
ایتالیا: 10 مفقود
کامبوج: 1 کشته
برزیل: 3 مجروح
پاراگوئه: 2 کشته یا مفقود
اوکراین: 2 کشته
مکزیک: 2 نفر که اطلاعی از آنان در دسترس نیست
ایرلند: 1 مجروح
تانزانیا: 2 مجروح
چین: تعدادی کشته یا مفقود (اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.)

باب منندز، سناتور حزب دموکرات آمریکا از ایالت نیوجرسی و همسرش روز جمعه 22 سپتامبر از سوی دادستان‌های فدرال به اخذ رشوه متهم شدند.
باب منندز، سناتور حزب دموکرات آمریکا از ایالت نیوجرسی و همسرش روز جمعه 22 سپتامبر از سوی دادستان‌های فدرال به اخذ رشوه متهم شدند. دادستان‌های فدرال اعلام کردند که در بازرسی از خانه آقای منندز، معادل 100 هزار دلار شمش طلا و 480 هزار دلار پول نقد پنهان شده، کشف شده است. اتهامات مطرح‌شده علیه این سناتور پس از تحقیقات درباره معاملات یک تاجر اهل نیوجرسی که از دوستان همسر آقای منندز بوده، وارد شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، این تاجر توانسته بود انحصار واردات گوشت با ذبح اسلامی به آمریکا را از دولت مصر به‌دست آورد. بازپرس‌ها همچنین در مورد روابط خانواده آقای منندز با یک انبوه‌ساز مسکن اهل نیوجرسی سؤالاتی پرسیده‌اند. طرح این اتهامات به آقای منندز، 6 سال پس از آن رخ می‌دهد که پرونده کیفری پیشین علیه او به‌دلیل به نتیجه نرسیدن هیات منصفه مختومه شده بود. اتهامات مطرح شده علیه آقای منندز در سال 2017 ادعا می‌کرد که این سناتور دموکرات هدایای فراوانی را از طرف یک چشم‌پزشک در فلوریدا دریافت کرده مقام‌های دولتی را تحت فشار قرار دهد. دفتر تاریخ سنای آمریکا اعلام کرد که آقای منندز نخستین سناتور در حال فعالیت در تاریخ آمریکا است که به دو جرم متفاوت متهم شده است. آقای منندز که رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا است، برای ادامه دادن به سه دهه حضورش در سنا باید در انتخابات سال آینده میلادی شرکت کند. در هر حال اینک که اتهاماتی به آقای منندز وارد شده است، او باید بر اساس قواعد دموکرات‌ها از ریاست کمیته روابط خارجی سنا کناره گیری کند.

منوعیت ورود هیئت پارلمانی اروپا به تونس؛ بروکسل توافقنامه مهاجرتی را تعلیق می‌کند؟
اقدام تونس در ممنوع کردن ورود هیئتی از پارلمان اروپا به خاک این کشور با واکنش تند نمایندگان اروپایی همراه شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تنش دیپلماتیک تا آنجا پیش رفته که برخی از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار تعلیق توافقنامه مهاجرتی بین اتحادیه اروپا و تونس شده‌اند. تونس در ازای اقدامات پیشگیرانه برای محدود کردن سفر مهاجران غیرقانونی به سمت اروپا قرار است از بروکسل تسهیلاتی چند صد میلیون یورویی دریافت کند. هیئتی متشکل از پنج نماینده پارلمان اروپا از جمله سه فرانسوی قرار بود روز پنجشنبه عازم تونس شوند که مقامات این کشور از ورود آنها جلوگیری کردند. این هیئت آنگونه که در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده قرار بود از نزدیک در جریان وضعیت سیاسی حاکم بر تونس قرار گیرد و نحوه اجرای توافقنامه مهاجرتی را نیز مورد بررسی قرار دهد. هیئت یاد شده که ریاست آنرا مایکل گاهلر، نماینده حزب دموکرات مسیحی آلمان برعهده داشت همچنین بنا بود در این سفر با اعضای جامعه مدنی، اتحادیه‌های کارگری و نمایندگان اپوزیسیون تونس دیدار و گفتگو کند. مقامات تونسی اما در نامه‌ای که برای هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور ارسال شده به این نکته اکتفا کرده‌اند که حاضر به پذیرفتن نمایندگان کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در قلمرو کشورشان نیستند. به گزارش فرانس‌پرس، نمایندگان ممنوع‌الورود پارلمان اروپا نیز در واکنش، این رویکرد در قبال اروپا و نهاد‌های اروپایی را «از زمان انقلاب دموکراتیک مردم تونس در سال 2011 تاکنون» بی‌سابقه توصیف کرده و خواستار توضیحات مفصل مقامات تونسی در این خصوص شده‌اند.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور

جنبش زنان ایران

نمایشگاه رسانه ایران

بررسی یک نمونه تاریخی در بازار نیروی کار

مردان سپر آلودگی و تورم

چرخه مدارا

نان خالی را هم از سفره ها برداشتند!

گپی در نمایشگاه مطبوعات

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

اخبار جهان 78

تقدیر نامه نمایشگاه رسانه ایران

مشاهدات در 65 درجه جنوبی

آزادی زنان به سبک استالین

درگذشت خالف

سایه سیاست

کاروانسرای ایزد خواست

سرعت قطار تورم در دولت سیزدهم

اولین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی به وزارت ارشاد ارسال گردید

حضور نماینده حزب اراده ملت ایران در گفتگوی نخبگان سیاسی دانشگاه تهران

حضور نشریه اراده ملت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران

برنامه ریزی حزبی ترجیع بند جلسات دبیران حوزه ها

فلسفیدن در باب دروغ؛ دروغ چرا؟!

انتخابات و دیگر هیچ ...

درباره ما

ایران گربه نبود

راهکارهای اثربخشی مجلس

انتخابات حزب محور (بخش اول)

نقلی از سلسله نشست های گفتگو و اندیشه

تاریخچه مالیات ایران

از نبود ظلم باید نوشت یا از وجود آزادی؟ چیستی عدالت و ظلم!

دولت رانتیر چیست و چه پیآمدهایی دارد؟

بیشتر آسیب های اجتماعی با فقر نسبت پیدا می کنند

کارآمدی مجلس را در گرو حضور شایستگان است

استاد «رضا رضوی» سازنده سرود رسمی حزب اراده ملت ایران (حاما) درگذشت

جهان در هفته ای که گذشت (77)

حضور انتشارات حزب در نمایشگاه کتاب استان هرمزگان

اعضا جدید دفتر سیاسی حزب مشخص شدند

نشریه سازمانی اراده ملت اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه میکند

ابراز نگرانی اعضا هیات دبیران حوزه ها در مورد برنامه 5 ساله حزب

لازم بود یادآوری کنیم

Black white and the greys سیاه سفید و خاکستری ها

آشپزخانه دیکتاتور

شهلا، نخستین ناشر زن ایران

معینی کرمانشاهی

خلیج فارس میزبان مهربانیست

خشکسالی بی سابقه